Werkgever verzoekt Intune op privé laptop te installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik werk al een hele lange tijd bij hetzelfde bedrijf heb eigenlijk altijd gedetacheerd gezeten. Ik heb geen telefoon, laptop of wat dan ook van de zaak. Wel krijg ik altijd bij de klant waar ik zit een laptop die door die klant beheerd wordt.

Mijn werkgever heeft al lang steeds strikter wordende security policies die me bijzonder irriteren (achterlijke password policies, recent het verplicht gebruik van enkel Outlook voor het lezen van je mail, etc.). Daarbij heb ik nu een mail gekregen dat ik een van de mensen in een testgroep ben waarvoor het installeren van Intune op je privé-devices verplicht wordt.

Dit gaat mij echt te ver. Ik heb een dure privé MacBook gekocht, heb een iPad Pro en een iPhone. Het enige wat ik daar zakelijk mee doe is af en toe kijken of er door werkgever nog een mail gestuurd is. Aangezien ik dus geen interne projecten doe staat er geen gevoelige info in mijn mail. Teams via werkgever account gebruik ik zeer zelden (maar op werktop van klant via klant account des te meer).

Wat vinden jullie? Ik heb geen enkele zin om wat voor rechten dan ook aan mijn werkgever uit te delen op een privé device. Als ik zo wat oudere topics zoek is ook de consensus dat je dat niet moet willen toch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

De juridische kant daargelaten, ik zou niks zakelijks op jouw privé spullen doen, laat staan deze dichttimmeren met een MDM oplossing. 8)7

Je kunt aangeven niet akkoord te gaan en Intune op een company device te testen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:19

St@m

@ Your Service

Aangeven dat je laptop privé is en dat je in de toekomst geen gebruik zult maken van deze laptop voor werkdoeleinden. Want laten we wel zijn, als jij je laptop gebruikt voor zakelijke doeleinden (lezen van mail) dan kan ik me prima voorstellen dat de werkgever daar wat van vindt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:20
Dan gebruik je die privé apparaten toch niet meer zakelijk? Heb je ook die intune niet nodig.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:59

DarkSide

theres no place like ::1

Weet niet wat je onder achterlijke password policies bedoeld.

Maar dat je controle en zaken als conditional access wilt instellen als werkgever kan ik me wel voorstellen.
Maar dan moet de werkgeven wel ook werk laptops/macbooks etc geven.

Als je prive dingen hebt. Dan zijn dat prive spullen.
Je kan daar idd voor kiezen om die te enrollen in een byod policy (mogelijk is die wat minder streng dan een puurt corporate policy). Maar zou dat zeker niet verplicht willen stellen.

Je kunt vaak ook gewoon de webmail gebruiken voor toegang tot mail.
En verder gewoon zakelijk werken met de spullen van je klanten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heel simpel, een test doe je om dingen te leren. Geef dus aan dat je dit te ver vindt gaan en zorg dat je geen zakelijke dingen doet op je privé devices. Betekent dit dat je buiten werktijd geen zakelijke emails/telefoontjes meer kunt doen? So be it.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
DarkSide schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:17:
Dit soort voorbeelden, en dan iedere 3 maanden een andere moeten kiezen met procedures die vol fouten zitten 🤣 (mind jou, dat was vooral irritant voordat iedereen aan de password manager zat).
Je kunt vaak ook gewoon de webmail gebruiken voor toegang tot mail.
Klant waar ik nu zit heeft in principe webmail dichtgezet. Kun je wel onderuit door speciaal access aan te vragen (wat ik wel gedaan heb). Op mijn privé-laptop kan ik wellicht dadelijk ook nog wel mail/agenda van werkgever lezen via web (werkt web Teams ook nog?), maar iets simpels als een afspraak inplannen als je gebeld wordt door de loodgieter is tegenwoordig al lastig: voorheen had ik alle agenda's inzichtelijk in 1 client. Tegenwoordig alle privé dingen op de privé-devices, werk-agenda van klant is alleen toegankelijk op de laptop van klant en nu mijn werkgever agenda dus dadelijk ook op een los device of via web access. Handig hoor! Maak dan lig een voorziening dat bezette tijdslots geanonimiseerd wel vrij op te halen zijn.
redwing schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:16:
Dan gebruik je die privé apparaten toch niet meer zakelijk? Heb je ook die intune niet nodig.
Joh! :) Ik neem aan dat werkgever wel graag wil dat ze me kunnen bereiken, dus dan mogen ze daar een device voor verstrekken. Dat zou ook mijn standpunt zijn, maar leek me goed even wat info in te winnen over rechten en plichten.

Ik vind het hele idee van 'wat je via Intune kunt zien hangt af van de policy' ook niet zo'n strak plan. Lijkt me nogal naïef om te veronderstellen dat die policies niet wijzigen en dat je netjes op de hoogte gesteld wordt als ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stiggy schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Joh! :) Ik neem aan dat werkgever wel graag wil dat ze me kunnen bereiken, dus dan mogen ze daar een device voor verstrekken. Dat zou ook mijn standpunt zijn, maar leek me goed even wat info in te winnen over rechten en plichten.
Je moet alleen bereikbaar zijn als dat zo afgesproken is en je er ook voor betaald wordt. En dan mag de wg inderdaad zorgen dat je een device daarvoor krijgt.
Ik vind het hele idee van 'wat je via Intune kunt zien hangt af van de policy' ook niet zo'n strak plan. Lijkt me nogal naïef om te veronderstellen dat die policies niet wijzigen en dat je netjes op de hoogte gesteld wordt als ze dat doen.
Op zich heeft de werkgever best een probleem als ze dit niet goed regelen en er iemand moeilijk gaat doen. Maar ik ben er ook niet zo'n voorstander van, zeker niet op echte privé devices.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met eigenlijk alle anderen hier:
Jouw laptop is van jou... daar heeft je werkgever niets op te installeren. Als je werkgever vindt dat werk en privé gescheiden moeten worden is de oplossing dat jij geen werkgerelateerde dingen meer op je privé-device(s) doet, en niet dat je werkgever software op de devices installeert die jij hebt aangeschaft.

Mocht dit leiden tot onoverkomelijke bezwaren qua bereikbaarheid en productiviteit, dan zal de werkgever moeten zorgen dat jij een laptop (en eventueel een telefoon) verstrekt krijgt. Daar kan 'ie alle policies op loslaten die hij nodig vindt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lijkt mij echt een absolute no go. Dit kan echt niet potentieel ook een inbreuk op jouw privacy. Straks vraagt hij ook je voordeursleutel en wil hij camera's in jouw huis. Dit is voer voor een OR, privacy officer en een jurist om je werkgever op te voeden. We zijn niet in Amerika.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frogmen schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:47:
Lijkt mij echt een absolute no go. Dit kan echt niet potentieel ook een inbreuk op jouw privacy. Straks vraagt hij ook je voordeursleutel en wil hij camera's in jouw huis. Dit is voer voor een OR, privacy officer en een jurist om je werkgever op te voeden. We zijn niet in Amerika.
Dit is in Amerika staande praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:08:
[...]

In Amerika is het inderdaad accepteren of ontslagen worden.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Er zitten twee kanten aan het verhaal, maar je zou altijd de keuze moeten hebben. Als jij het fijn vindt om je werk-mail te kunnen lezen vanaf je privé-device, bijvoorbeeld omdat je niet met twee laptops wilt zeulen, dan mag de werkgever daar best eisen aan stellen. Maar dan moet er dus wel een keuze voor een werk-laptop als alternatief.

ik heb zelf een privé-laptop en werk-laptop. De laatste staat onder beheer van mijn werkgever. Prima. Van mijn privé-laptop blijven ze af. Voor mijn telefoon is het anders. Maar daar hebben we keuze. Je krijgt of een telefoon van de organisatie, of een (prima) onkosten-vergoeding voor het gebruik van je eigen telefoon. In het laatste geval stellen ze wel eisen aan het beheer van die telefoon. Ik vind het persoonlijk niet fijn om met twee telefoons rond te lopen, dus heb ik voor de laatste optie gekozen. Maar dat is dus wel MIJN keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wat heeft de werkgever zelf gezegd toen je erover in gesprek ging met ze? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Frogmen schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:47:
Dus een werkgever moet een privé apparaat maar blind vertrouwen, terwijl de persoon die laptop (ook) wilt gebruiken voor werkgerelateerde zaken? :? Dat gaat dan ook niet helemaal samen natuurlijk. Gelukkig is het dus niet zo zwart-wit zoals je het nu schetst en een beetje organisatie heeft of een en ander gelaagd / afgeschermd, of gewoon overeenkomsten daarvoor.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 06-08-2025 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:19
Dan installeer je dat Intune-profiel toch niet? Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MarcoC schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:17:
Dan installeer je dat Intune-profiel toch niet? Wat is het probleem?
Dan kan je dus geen werkgerelateerde zaken op de prive apparatuur doen, wat voor sommigen ook wel wat waard kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:19
CH4OS schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:18:
[...]
Dan kan je dus geen werkgerelateerde zaken op de prive apparatuur doen, wat voor sommigen ook wel wat waard kan zijn.
Webmail is blijkbaar nog wel toegankelijk. Wat heb je nog meer nodig als je al een laptop van de opdrachtgever hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:55

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als ze 2FA verplichten voor elke keer dat je inlogt vanaf een niet-bedrijfs-apparaat, dan is het toch prima?

En bijvoorbeeld disablen van bestands downloads op niet-bedrijfs-apparaten.

Als mijn werkgever zou zeggen dat ik InTune moet installeren op mijn eigen computer, geef ik aan dat ik geen laptop heb (of een VTech).

Genoeg ellende gehad met policies die je hele chrome account stuk maken of problemen (met updates) (die na uren troubleshooten) door InTune blijken te komen.

Het is overigens heerlijk om niet in je vrije tijd of vakantie je mail te kunnen checken, dit soort policies zijn perfecte manieren om je prive/werk-balans af te dwingen.
Sorry geen InTune, dus ook geen mails in het weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:55

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

CH4OS schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:18:
[...]
Vooral voor de werkgever ja :)

Met een te strikte policy schieten ze zichzelf in het been.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 23:28
Voor prive apparaten moet er gewoon een MAM policy ingesteld worden ipv een MDM policy. Daarmee kun je je mail checken, teams gebruiken etc. zonder dat je prive apparaat door je werkgever beheerd wordt.

Dat zou je dan gebruiken omdat je het handig vind, niet omdat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
redwing schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:17:
[...]

In Amerika is het inderdaad accepteren of ontslagen worden.
Dan heb je dus ff geen prive device...... Wat gaat de werkgever dan doen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MarcoC schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:20:
Webmail is blijkbaar nog wel toegankelijk. Wat heb je nog meer nodig als je al een laptop van de opdrachtgever hebt?
Hangt er maar van af, dat verschilt echt per medewerker en het soort werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Doet overigens ook een beetje denken aan Werkgever verplicht urenregistratie app op privetelefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
bregweb schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:46:
[...]

Dan heb je dus ff geen prive device...... Wat gaat de werkgever dan doen?
Je ontslaan?

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 14:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

In Amerika kan dat. In Nederland niet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
remco_k schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:35:
[...]

In Amerika kan dat. In Nederland niet.
De opmerking ging ook over Amerika. In Nederland kan je werkgever hierover inderdaad niets eisen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11

Croga

The Unreasonable Man

Iedere policy die je verplicht iedere zoveel tijd je wachtwoord te veranderen én allerlei rare tekens verplicht stelt.
Niet van deze tijd.
Niet eens van dit millenium; De afgelopen decennia is er al regelmatig geschreven over de aperte onzin van dit soort policies.

https://learn.microsoft.c...tions?view=o365-worldwide

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:00
Advocaat van de duivel spelende.
Jij bent hier degene die de fout in gaat, door met privé middelen de data van de baas binnen te halen. Heb je hier expliciet toestemming voor? Heb je bedrijfsdata lokaal opgeslagen? Vanuit CS management bij JIJ met je privé laptop een "zwakke schakel", een plek waar ze geen controle hebben. Ik begrijp heel erg goed dat ze daar wat aan willen doen. Gaat het bedrijf toevallig op voor CS certificatie? dan komen vaak soort problemen boven tafel.

En nu de menselijke maat: ga naar je baas, stel dat je niet dit risico wilt lopen (prive spullen en bedrijfsdata), regel een zakelijke laptop. Ik snap helemaal dat je geen Intune op je hardware wilt, en hij zal ook snappen dat voor hem privé hardware een enorm risico blijft (ondanks Intune).

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:36
(jarig!)
Dat is echt een grote no-go. Je moet echt geen MDM van je werkgever op je eigen apparaten willen. Dat kan er alleen maar af als zij toestemming geven. Je geeft gewoon de controle over je eigen spullen af.

Als ze dergelijke zaken willen gebruiken, moeten ze daar de apparaten voor verstrekken. Eigenlijk is het al gek dat je überhaupt privé-apparatuur gebruikt (moet gebruiken?) voor zakelijke doeleinden, helemaal in de detachering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:12
TunderNerd schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:13:
Advocaat van de duivel spelende.
Jij bent hier degene die de fout in gaat
...ik denk niet dat er iemand is die hier de fout in gaat.

TS kon werkmail lezen op privé device en - aanname - dat vond werkgever tot nu prima.
Werkgever wil de boel wat veiliger hebben en zegt dus "als jij werkmail op je privé-device wil kunnen lezen, moet je Intune installeren.

Dus niemand hier die fout bezig is, lijkt mij. Het wordt pas fout als werkgever eist dat je je privé device blijft gebruiken voor werk EN eist dat je Intune installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:13:
[...]

Dus een werkgever moet een privé apparaat maar blind vertrouwen, terwijl de persoon die laptop (ook) wilt gebruiken voor werkgerelateerde zaken? :? Dat gaat dan ook niet helemaal samen natuurlijk. Gelukkig is het dus niet zo zwart-wit zoals je het nu schetst en een beetje organisatie heeft of een en ander gelaagd / afgeschermd, of gewoon overeenkomsten daarvoor.
Als de werkgever dat niet doet, dan moet de werkgever een device ter beschikking stellen. Dan is het de keus van de werknemer, waar hij voor kiest. Opleggen kan niet, zelfs niet de telefoon moeten gebruiken voor 2FA.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Frogmen schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:49:
Als de werkgever dat niet doet, dan moet de werkgever een device ter beschikking stellen. Dan is het de keus van de werknemer, waar hij voor kiest. Opleggen kan niet, zelfs niet de telefoon moeten gebruiken voor 2FA.
Is ook weer afhankelijk van de policy die het bedrijf hanteert. Een BYOD (wat prive devices basically ook zijn) kan prima toegestaan zijn, mits er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Het installeren van InTune en het installeren van een policy daarin kan daar dan prima een voorwaarde voor zijn. Een werkgeveer hoeft niet blindelings hardware te vertrouwen die het niet kent.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:34

snmght

imho dan he

Oh we kunnen wellicht wat reacties copy-pasten uit dit topic: Werkgever verplicht urenregistratie app op privetelefoon

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:34

snmght

imho dan he

Niet gezien, sorry! Het door jou en mij gelinkte topic is verder ook niet de eerste in zijn soort volgens mij.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
Dank voor de reacties. Voor de goede orde: zoals ik schreef wou ik info inwinnen / meningen pijlen voor ik reageerde richting werkgever. En ja, werkgever vond het tot nu toe prima dat je mail kon lezen op een privé-device, dus discussies over 'wie is er fout' en de zwakste schakel zijn, zijn helemaal niet aan de orde.

Ik ben ondertussen uiteraard in gesprek gegaan met werkgever en lezen mail blijft mogelijk via web, alsmede telefoon (al dan niet privé, zonder Intune verplichting). En nogmaals: er staat in mijn mail geen gevoelige info (niveau: 'het secretariaat is vrijdag gesloten', 'kom naar onze zomerborrel', etc.). BYOD lijkt me wat meer van toepassing op laptops waar werk gerelateerde activiteiten uitgevoerd worden en project/klantinfo op staat.

Wat niet meer mogelijk is (en qua usability zeer ongelukkig) is op je prive-laptop 1 client hebben waarop je al je agenda's bij elkaar hebt (als je geen Intune installeert). Werkgever neemt deze en andere feedback die ik gegeven heb mee in de evaluatie.

(Qua laatste reacties: zie topic start, ik had de zoek functie zelf ook al gevonden ja :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
BYOD = wat mij betreft: jouw device op mijn netwerk. En daar stel ik eisen aan. Als ik daarnaast verbinding met webmail toesta vanaf een externe locatie is dat mijn keuze en niet jouw recht....

Alles wat zich op mijn netwerk en in mijn applicaties afspeelt dient 100% onder mijn controle te staan. Als dat niet zo is dan is dat 1) een gunst of 2) een ernstig beveiligingsissue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wolly schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:08:
[...]

In Amerika hebben vakbonden dan ook nagenoeg niks in de melk te brokkelen. Met als gevolg dat werkgevers daar een schandelijke en schadelijke macht over werknemers hebben (voorbeeld: ziektekostenverzekering die gekoppeld is aan je baan. Geen werk, geen verzekering.)

Bovendien: wat Amerika doet mogen zij weten. Wij doen het op onze manier en dat mogen wij weten :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:05
De werkgever dient jou een laptop tot je beschikking te stellen en niets anders.
Deze mag wel eisen dat je dan de laptop alleen voor je werk en niet voor privé zaken mag gebruiken.
Tevens moet dan ook een vergoeding gegeven worden voor het gebruik van internet en stroom en als je de laptop gebruikt valt dat onder arbeid uren ook dat dient dan vergoed te worden.

Het gaat jou werk gever niets aan wat jij op een privé apparaat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

DjoeC schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:35:
BYOD = wat mij betreft: jouw device op mijn netwerk. En daar stel ik eisen aan. Als ik daarnaast verbinding met webmail toesta vanaf een externe locatie is dat mijn keuze en niet jouw recht....

Alles wat zich op mijn netwerk en in mijn applicaties afspeelt dient 100% onder mijn controle te staan. Als dat niet zo is dan is dat 1) een gunst of 2) een ernstig beveiligingsissue.
Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar veiligheid hoog in het vaandel stond, en waar voor BYOD gold: geen probleem... je zit op een (afgeschermd) gasten-wifi. Wil je er werkgerelateerde dingen op doen, dan doe je dat via de thuiswerk-omgeving... Met andere woorden, dan log je via een VPN, en krijg je vanuit daar toegang via een remote desktopverbinding tot de een (eigen) virtuele machine op de server omgeving.
Heb je geen thuiswerk-account? Dan zul je dat moeten aanvragen of je kunt gezellig internetten.. maar verder niets.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:36:
[...]
Is ook weer afhankelijk van de policy die het bedrijf hanteert. Een BYOD (wat prive devices basically ook zijn) kan prima toegestaan zijn, mits er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Het installeren van InTune en het installeren van een policy daarin kan daar dan prima een voorwaarde voor zijn. Een werkgeveer hoeft niet blindelings hardware te vertrouwen die het niet kent.
Bij een BYOD hangt er eigenlijk altijd een beleid en een vergoeding aan vast dan ligt de zaak heel anders.

Pagina: 1