Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:44
Ik wil graag middelen maar de aanslag 2022, 23 en 24 zijn nog niet defnitief ivm Box 3. En dat gaat ook nog wel een paar jaar duren. Als alles goed gaat (yeah sure) mag ik mijn werkelijk rendement ergens in 2026 opgeven...

Is het niet mogelijk om te verzoeken definitieve aanslagen op te leggen over deze jaren? Ik heb geen voordeel bij het opgeven van het werkelijk rendement van deze jaren, dus waarom wachten?

Enig idee hoe ik dat zou kunnen aanvliegen?

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 05-08-2025 10:27 . Reden: lichte edit ivm verplaatsen topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb je vraag verplaatst naar een eigen topic, omdat het gaat over je eigen situatie en niet die van de topicstarter van dat andere topic.

Stuur mij even een bericht als je een andere topictitel wenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je dat idee op je buik kan schrijven ;)

Zie: https://www.belastingdien...elen-en-geld-terugkrijgen

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kwestie van wachten, 2026 is nog best snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op basis waarvan? 22/23/24 is de laatste periode waarover je middeling kan aanvragen, dat is toch precies wat de ts vraagt?

Voorzover ik weet, maar ik ben geen fiscalist, is er geen middel wat je hebt om de belastingdienst een definitieve aanslag te laten opleggen. Je kan het vragen maar dat lijkt mij redelijk kansloos. Ze mogen er 3 jaar over doen dus kan wel tot 2028 duren voordat 2024 definitief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

PolarBear schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Op basis waarvan? 22/23/24 is de laatste periode waarover je middeling kan aanvragen, dat is toch precies wat de ts vraagt?

Voorzover ik weet, maar ik ben geen fiscalist, is er geen middel wat je hebt om de belastingdienst een definitieve aanslag te laten opleggen. Je kan het vragen maar dat lijkt mij redelijk kansloos. Ze mogen er 3 jaar over doen dus kan wel tot 2028 duren voordat 2024 definitief wordt.
Ik zou ook graag willen middelen, over de jaren 2019/2020/2021. Dat levert mij een leuk bedrag op. Maar zover ik weet ben ik daar anno 2025 te laat mee.

Maar mocht ik het totaal verkeert begrepen hebben, heb ik dus ook de verkeerde conclusie getrokken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RaZ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

Ik zou ook graag willen middelen, over de jaren 2019/2020/2021. Dat levert mij een leuk bedrag op. Maar zover ik weet ben ik daar anno 2025 te laat mee.

Maar mocht ik het totaal verkeert begrepen hebben, heb ik dus ook de verkeerde conclusie getrokken.
Dat is afhankelijk van wanneer je de definitieve aanslagen ontvangen hebt.
Vraag middeling op tijd aan: uiterlijk 36 maanden nadat de laatste definitieve aanslag van de 3 middelingsjaren vaststaat. Een definitieve aanslag staat vast als de bezwaartermijn van 6 weken verstreken is.
Als je bijvoorbeeld in september 2022 je definitieve aanslag voor 2021 ontvangen hebt, dan ben je nu nog op tijd. ( Met de 6 weken bezwaartermijn kan je dus nog middelen als de laatste definitieve aanslag ergens halverwege juni 2022 is opgelegd )

@stefxx ik denk dat er helaas niet heel veel op zit dan wachten op de definitieve aanslagen. Het is inderdaad wel suf dat de BD gewoon geen definitieve aanslagen oplegt als je wat vermogen hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Woy op 05-08-2025 16:15 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:44
Dank voor alle reacties. Ik dacht de belastingdienst een plezier te doen met verzoeken om definitieve aanslagen... kunnen ze mij van de lijst met box 3 ellende strepen ;)

Maar blijkbaar werkt het niet zo.
Wolly schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:33:
Kwestie van wachten, 2026 is nog best snel.
Ja, als alles goed gaat. En dat is zelden bij de BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:51
Het kromme aan het geheel is dat de middeling alleen maar over Box 1 gaat. Ik zit in hetzelfde schuitje. Bij een pro forma berekening zou ik zo'n € 7.000,00 terug kunnen krijgen.
Pagina: 1