Toon posts:

[Centraal topic] De zin en onzin van het gebruiken van ABRP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij is opgevallen: zodra je bijvoorbeeld een abonnement hebt op een specifieke laadnetwerk, zoals voor Electra, werkt de bijbehorende laad-app vaak verrassend goed. Stel, ik wil naar Duinkerke. Vraag me niet waarom, misschien gewoon omdat het historisch gezien een bijzondere plek is. Het blijft bijzonder dat zoveel Britse soldaten daar ooit wisten over te steken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kxg_mjoV4zNVenJ6YLTqGiBmYIs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YYFyZCYBuRDGDwAZXEcXk9Th.png?f=fotoalbum_large

In zo’n geval is het het handigst om met de app van die specifieke aanbieder te plannen, zodat je ook meteen ziet waar je het beste kunt laden. Zonder zo’n app zou ik handmatig hebben uitgezocht waar een handige Lidl staat om even snel te laden, of waar nog AC beschikbaar is. Met een Nissan Leaf moet je nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt, want het aantal CHAdeMO-snelladers neemt helaas steeds verder af.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:17
The Legend schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:33:
Weet iemand hoe ABRP het verbruik bepaalt als je kiest voor ‘een kleine aanhangwagen’? Ik heb een VW ID7 Tourer 77kWh en rij nu op vakantie met een vouwwagen. Maar ABRP vindt dat ik dan 775wh/km verbruik 8)7 Ik kan nergens vinden hoe dat is aan te passen.
Gewoon bij de instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMS4xUgRZjpXy4ddEd4RGSedsNk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NroDZh75YnysqDg9imvKceV3.png?f=user_large

Als de icoontjes blauw zijn is de prognose van ABRP. Als je een blauw icoon aanklikt wordt het grijs en kan je ernaast zelf iets invullen.
Zeker als je een modus (B.v. mijn auto + aanhanger) nog maar kort hebt ingesteld moet het verbruik nog goed calibreren en kan je beter zelf iets inschatten (normaal +50% ofzo denk ik)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Pagina: 1