welke plug/schroef combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
Ik ga verder het met isoleren van mijn buitengevel. (De buitengevel van buiten isoleren,keraliet liever niet?) Nu is het grootste gedeelte van ons huis HSB dus dat was eenvoudig schroeven, dwars door 140mm houtvezel, folie en rachels heen in de achterliggende constructie. Dat deed ik met schroeven van 200 en 220mm lang.
Het laatste deel van ons huis heeft stenen buitengevels. Daar heb ik dus pluggen nodig. Nu vind ik online het merendeel in 230mm en 200mm lang. Ik moet dat dan ook voorboren, maar boren van 230 zijn dan direct 12mm doorsnede, terwijl ik 200 ook in 10mm kan kopen.

Hoe diep moet die schroef eigenlijk in dat baksteen zitten zodat alles aan de gevel blijft zitten?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:44
No Hands schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:05:
Ik moet dat dan ook voorboren, maar boren van 230 zijn dan direct 12mm doorsnede, terwijl ik 200 ook in 10mm kan kopen.
Verder geen antwoord op de vraag maar je kan 8 en 10mm boren desnoods tot een meter lang kopen.

Ik heb een 45cm 10mm boor die ik gebruikt heb voor de pluggen van m'n regenpijp. Hoe diep dat moet zal geen eenduidig antwoord op zijn. Maar, ik zou voorkeur hebben om gewoon (bijna) de hele steen te gebruiken. Je kan ook eens op een voeg uitkomen want dat kan je natuurlijk niet zien.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

assje schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:46:
[...]

Verder geen antwoord op de vraag maar je kan 8 en 10mm boren desnoods tot een meter lang kopen.

Ik heb een 45cm 10mm boor die ik gebruikt heb voor de pluggen van m'n regenpijp. Hoe diep dat moet zal geen eenduidig antwoord op zijn. Maar, ik zou voorkeur hebben om gewoon (bijna) de hele steen te gebruiken. Je kan ook eens op een voeg uitkomen want dat kan je natuurlijk niet zien.
WTF :o

Gebruik jij je regenpijpen ook als klimpalen om naar de dakgoot te kunnen klauteren ofzo?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
Will_M schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:51:
WTF :o

Gebruik jij je regenpijpen ook als klimpalen om naar de dakgoot te kunnen klimmen ofzo?
Nee, ik heb net als TS buitengevelisolatie. 45cm is niet noodzakelijk maar 25cm wel te kort. Spankop gaat nog van de lengte af.

Zo'n lange boor is sowieso prettig om met meer gevoel recht te boren.

[ Voor 23% gewijzigd door assje op 27-07-2025 19:56 ]