Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming op 1440p @ 120FPS.
Thuiswerken doen we via een werk laptop gekoppeld aan een HP docking station via DP naar mijn 2 Dell schermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2.000 euro, met uitloop naar 2300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Om alles goed aan te sluiten op de fan hub van de case heb ik enkel fractal design opgenomen. Ook de fans op de CPU koeler worden vervangen door de fractal design fans zodat de case enkel en alleen deze RGB fans heeft (uniform uiterlijk). Ik weet dat een onevenredig deel uit gegeven wordt aan ''looks'', dat is bewust. Ik wil geen schreeuwerig RGB. Daarom op deze case en fans uit gekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De GPU moet 2 maal HDMI 2.1 hebben omdat ik de DP poorten op mijn monitors gebruik voor thuiswerken. Daarnaast ondersteunen de Dell monitors VRR via HDMI 2.1 welke ik hoop te kunnen gebruiken in games. Ook zou freesync dan onderwater moeten werken (al is dit niet ondersteund).
Ik weet dat 2 andere GPU's door tweakers worden aangeraden, maar ik vindt deze er eerlijk gezegd niet zo goed uit zien. Looks vindt ik ook belangrijk (dat is ondertussen duidelijk).
Moederbord moet goede en stabiele bluetooth hebben, en mijn speakers moeten aangesloten kunnen worden via een spdif (optisch). Daarnaast rekening gehouden met een nette chipset zodat in de toekomst de kans groter is dat er ondersteuning blijft voor CPU upgrades.
Voeding van 850w gekozen zodat ik genoeg overhead hou voor upgrades op GPU gebied in de toekomst.
Ga je overklokken?
Nee, en is ook niet mogelijk bij X3D CPU's.
Wat verwacht je van ons?
Mis ik iets? Zijn er fouten die ik maak bij de keus van deze samenstelling? Mijn laatste game PC heb ik in 2020 gebouwd en ik merk dat er weer een hele hoop vooruitgang is geboekt en dingen weer anders zijn.
Vraag waar ik nog mee zit of een upgrade naar een 5070ti nut heeft om nog wat hogere settings eruit te persen zonder onder de 120fps te komen.
Gaming op 1440p @ 120FPS.
Thuiswerken doen we via een werk laptop gekoppeld aan een HP docking station via DP naar mijn 2 Dell schermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2.000 euro, met uitloop naar 2300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Webcams | Lenovo Performance FHD Webcam | € 47,95 | € 47,95 |
2 | Monitors | Dell UltraSharp U2724D Zwart | € 324,44 | € 648,88 |
1 | Computer accessoires | Glorious GV-75-DARK | € 14,99 | € 14,99 |
1 | Toetsenborden | Ducky One 2 SF 65% RGB Zwart (MX Speed Silver, Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech MX Master 3S Grafiet | € 83,95 | € 83,95 |
1 | UPS en stekkerdozen | Brennenstuhl Secure-Tec 19500A automatische overspanningsbeveiliging stekkerdoos | € 25,99 | € 25,99 |
1 | Speakers | Edifier R1855DB | € 148,90 | € 148,90 |
1 | Hoofdtelefoons | Sony WH-1000XM5 (Zwart) | € 277,- | € 277,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.247,66 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed | € 282,99 | € 282,99 |
1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 234,44 | € 234,44 |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS Radeon RX 9070 XT ELITE | € 782,- | € 782,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 3 Ambience Pro RGB TG Light Tint Zwart | € 229,90 | € 229,90 |
1 | Waterkoeling | Fractal Design Lumen S24 v2 RGB | € 115,75 | € 115,75 |
1 | Ventilators | Fractal Design Momentum 14 RGB, 3-pack, Zwart, 140mm | € 78,24 | € 78,24 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BBEAK2-32 | € 129,69 | € 129,69 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 152,- | € 152,- |
1 | Interne SSD's | Lexar NM990 2TB | € 184,90 | € 184,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.189,91 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Om alles goed aan te sluiten op de fan hub van de case heb ik enkel fractal design opgenomen. Ook de fans op de CPU koeler worden vervangen door de fractal design fans zodat de case enkel en alleen deze RGB fans heeft (uniform uiterlijk). Ik weet dat een onevenredig deel uit gegeven wordt aan ''looks'', dat is bewust. Ik wil geen schreeuwerig RGB. Daarom op deze case en fans uit gekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De GPU moet 2 maal HDMI 2.1 hebben omdat ik de DP poorten op mijn monitors gebruik voor thuiswerken. Daarnaast ondersteunen de Dell monitors VRR via HDMI 2.1 welke ik hoop te kunnen gebruiken in games. Ook zou freesync dan onderwater moeten werken (al is dit niet ondersteund).
Ik weet dat 2 andere GPU's door tweakers worden aangeraden, maar ik vindt deze er eerlijk gezegd niet zo goed uit zien. Looks vindt ik ook belangrijk (dat is ondertussen duidelijk).
Moederbord moet goede en stabiele bluetooth hebben, en mijn speakers moeten aangesloten kunnen worden via een spdif (optisch). Daarnaast rekening gehouden met een nette chipset zodat in de toekomst de kans groter is dat er ondersteuning blijft voor CPU upgrades.
Voeding van 850w gekozen zodat ik genoeg overhead hou voor upgrades op GPU gebied in de toekomst.
Ga je overklokken?
Nee, en is ook niet mogelijk bij X3D CPU's.
Wat verwacht je van ons?
Mis ik iets? Zijn er fouten die ik maak bij de keus van deze samenstelling? Mijn laatste game PC heb ik in 2020 gebouwd en ik merk dat er weer een hele hoop vooruitgang is geboekt en dingen weer anders zijn.
Vraag waar ik nog mee zit of een upgrade naar een 5070ti nut heeft om nog wat hogere settings eruit te persen zonder onder de 120fps te komen.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB