Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwaseming
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10-08 19:20
Ik zoek een?
Ik zoek in-ear oordopjes met active noise cancelling functionaliteit (ANC).

Wat is je budget?
In ieder geval 300 euro maar niet daartoe beperkt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Android telefoon en een ThinkPad laptop. Ik wil deze oordopjes vooral om hun ANC voor thuis, op kantoor en in de trein. De middagdutjes niet te vergeten! Ik zal af en toe sfeergeluid/sfeermuziek afspelen zoals natuurgeluid, klassiek of lofi. Mijn tas is doorgaans vol dus een koptelefoon is helaas geen optie. Ik zou ze de hele dag opzetten dus fijn als ze bij intensief gebruik comfortabel blijven (dat is met mijn huidige goedkope oortjes niet zo).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb veel reviews gelezen op Tweakers en twijfel uiteindelijk tussen de JBL Tour Pro 3 en Apple Airpods Pro 2. Ik vind op het internet een paar reviews die die twee vergelijken maar op Tweakers niet echt. Volgens de website van 'hometheaterreview' is de ANC van Apple beter maar die mening vind ik op Tweakers niet terug. Sinds september 2024 is de JBL Tour Pro 3 volgens de Tweakers-reviewredactie immers de ANC-koning.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke moet ik kiezen en waarom?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 10:49
Als je invested bent in Apple (iPhone, mac, etc) dan is de keuze voor de airpods een nobrainer. Maar zo te lezen ben je dat niet en dan vind ik de JBL een hele leuke keuze. Kwa prijs vergelijkbaar met de airpods. Mocht je nog in Amerika komen, daar is de summer deal nu USD 179, omgerekend 150 euro voor de airpods...

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Apple Airpods pro 2 zijn alweer wat ouder en de ANC is intussen wel verslagen door JBL etc. Ze zijn alleen aan te raden als je helemaal in het Apple ecosysteem zit.

Voor Android heb je meerdere keuzes naast de JBL, waar je van foam oordopjes moet houden voor de beste ANC. Ik doe dat niet, want ik krijg er een verstopt oor gevoel van, dat weet je pas als je het uitgeprobeerd hebt. Qua comfort kan dat dus tegenvallen. Bose maakt de beste ANC imo en gebruikt geen foam, maar heeft wel wat andere lichte nadelen. Wel comfortabel, ik heb ze lange vliegreizen gebruikt (Nieuw-Zeeland, Brazilie etc).

Kijk voor opties ook eens in [Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwaseming
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10-08 19:20
Thanks allebei! Ik ben uiteindelijk voor de JVL Tour Pro 3 gegaan en ik ben er erg blij mee. Comfort had ik op het begin wat problemen mee maar ik denk dat ik ze wat te hard indrukte, zoals ik gewend ben te doen met mijn slaapoordopjes.

Hmmm is in de tussentijd nou de Bose QuietComfort Ultra 2 uitgekomen? Hmm ben benieuwd hoe de ANC daarvan uitpakt vergeleken met de Tour Pro 3... hij kan nog terug xD

Edit: hmm zijn ze nu uit vraag ik me af. Op de Bose website lijkt van niet. Maar op Coolblue zie ik al reviews.
https://www.bose.com/p/al...en/QCUE2-HEADPHONEIN.html
https://www.coolblue.nl/p...earbuds-2e-gen-zwart.html

Edit: navraag gedaan bij coolblue! Zij bevestigen dat dit de nieuwe versie is en dat die al sinds eind juni wordt verkocht. De medewerker weet niet waar het aan ligt zegt dat het kan liggen aan een onderlinge afspraak om exclusief/eerder te verkopen.

[ Voor 42% gewijzigd door ontwaseming op 07-08-2025 19:10 ]