@
TijsZonderH Bedankt voor het antwoord. En ik snap heel goed dat het menselijk is dat je als Nederlander met een andere bril naar nieuws uit Nederland kijkt dan naar nieuws uit België.
Ik heb zelf gemerkt dat het de laatste maanden weer zwaar naar 1 kant aan het overhellen is. Ter vergelijking: deze maand zijn er 2 artikels geplaatst die specifiek over België gaan, terwijl ik nu op 1 week tijd al 9 artikels heb gevonden die specifiek over Nederland gaan.
Dit zorgt er voor dat mijn zin om tips aan de redactie te geven tot een vriespunt is gezakt. Zeker omdat er bepaalde artikels worden geschreven over Nederland, maar dat deze artikels niet over België worden geschreven. Als voorbeeld kan ik dit aanhalen:
nieuws: ACM-cijfers: voor het eerst zijn er meer glasvezelklanten dan Ziggo-k... maar als je dan dit
persbericht van het bipt tipt, wordt er niets mee gedaan. Dit soort zaken zijn schering en inslag.
Ook vind ik soms dat er wel met wat meer trots over sommige Belgische realisaties mag geschreven worden. Het feit dat een Nvidia gaat samenwerken met een Belgisch bedrijf voor hun bug bounty programma is toch iets om fier over te zijn. Hetzelfde geldt bv. voor het feit dat Philippe Rogge terugkeert naar Microsoft en daar een belangrijke rol gaat invullen.
Om dan nog maar zwijgen over dat Tweakers vorig jaar pas op dag 5 iets wou schrijven over de DDoS aanvallen op de Belgische overheid (in de week voor de verkiezingen). Maar als hetzelfde gebeurt bij de Nederlandse gemeentes, staat het artikel binnen een paar uur te blinken op de frontpage.
Nochtans was dit de uitleg van de Tweakers redactie om niet over de aanvallen in België te schrijven.
Het waren vooral websites waar de gemiddelde inwoner nauwelijks op komt en ook websites die niet 'cruciaal' zijn. Ik zou het niet eens doorhebben als de site van mijn gemeente een week offline is.
...
Daar komt bij dat DDOS-aanvallen niet zo heel ingewikkeld zijn, en het doel van de aanvallers juist is om angst te zaaien. Als ik er een artikel over zou publiceren, dan zou dat alleen kunnen bijdragen aan het doel van de aanvallers.
Vandaar ook mijn opmerking over jullie "way of working". Als zoiets in jullie vaste procedure zou zitten, zou er meer aandacht aan besteed worden.
[
Voor 8% gewijzigd door
Mortis__Rigor op 24-07-2025 13:17
]