Amazon voegt vanaf 26 augustus advertenties toe aan Prime…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
Artikel: nieuws: Amazon voegt vanaf 26 augustus advertenties toe aan Prime Video
Auteur: @Imre Himmelbauer

Is dit voor Nederland en België of enkel voor Nederland? Heeft Tweakers dit nagekeken/nagevraagd? Ook kloppen de prijzen voor een abonnement niet, die zijn €2,99 per maand of €25,00 voor een jaar in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een abonnement in NL en heb deze e-mail net in ieder geval ook ontvangen. Zucht...

Maar zie ook dit topic :-)

[ Voor 38% gewijzigd door Thalaron op 23-07-2025 16:21 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
Maar in dat topic vind ik geen info terug of dit ook geldt voor de Belgische Tweakers lezers. Vandaar mijn vraag aan @Imre Himmelbauer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:16

Imre Himmelbauer

Redacteur
Ik weet het niet zeker, het bericht is op basis van lezerstips. Ik zie echter weinig Belgische media hierover berichten, dus vermoed dat het alleen voor Nederland geldt. Het beste kun je denk ik je mailbox in de gaten houden.

Edit: ik heb het in het artikel even verduidelijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Imre Himmelbauer op 23-07-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
Bedankt om het te verduidelijken.
Het blijft echter spijtig dat het blijkbaar niet in jullie "way of working" zit om dit ook even op te zoeken/na te vragen. Dat is iets wat ik wel meer merk bij artikels (van meerdere auteurs). Er wordt heel dikwijls van uit gegaan dat alleen Nederlanders tot jullie doelpubliek behoren.

Dit was nu al de tweede keer op 1 week tijd dat ik dit opmerk ( Google maakt Nest Aware-abonnement in Nederland tot 67… )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:40

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Mortis__Rigor schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:03:
Bedankt om het te verduidelijken.
Het blijft echter spijtig dat het blijkbaar niet in jullie "way of working" zit om dit ook even op te zoeken/na te vragen. Dat is iets wat ik wel meer merk bij artikels (van meerdere auteurs). Er wordt heel dikwijls van uit gegaan dat alleen Nederlanders tot jullie doelpubliek behoren.

Dit was nu al de tweede keer op 1 week tijd dat ik dit opmerk ( Google maakt Nest Aware-abonnement in Nederland tot 67… )
Je hebt hier wel een goed punt. Het klopt wat je zegt, hier hadden we inderdaad ook bij moeten zetten wat de situatie in België is.

Ter context, uiteindelijk zit onze redactie in Amsterdam en zijn alle redacteuren Nederlands. Tot voor kort hadden we ook een aantal Belgische collega's, al schreven die over van alles en niet alleen maar over Belgisch nieuws. Omdat we Nederlanders zijn, gaat onze blik al sneller naar Nederland en minder naar België. Dat gebeurt onbewust, maar dat is niet goed. We moeten onszelf altijd actief blijven afvragen of nieuws ook voor België geldt of niet, en als we dat niet weten, dan moet er op zijn minst bij staan dát we dat niet weten.

Soms zakt die aandacht even weg, maar dit soort topics helpt ons die scherpte weer terug te krijgen. Ik breng dit ook nog eens onder de aandacht van de rest van de redactie!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
@TijsZonderH Bedankt voor het antwoord. En ik snap heel goed dat het menselijk is dat je als Nederlander met een andere bril naar nieuws uit Nederland kijkt dan naar nieuws uit België.
Ik heb zelf gemerkt dat het de laatste maanden weer zwaar naar 1 kant aan het overhellen is. Ter vergelijking: deze maand zijn er 2 artikels geplaatst die specifiek over België gaan, terwijl ik nu op 1 week tijd al 9 artikels heb gevonden die specifiek over Nederland gaan.
Dit zorgt er voor dat mijn zin om tips aan de redactie te geven tot een vriespunt is gezakt. Zeker omdat er bepaalde artikels worden geschreven over Nederland, maar dat deze artikels niet over België worden geschreven. Als voorbeeld kan ik dit aanhalen: nieuws: ACM-cijfers: voor het eerst zijn er meer glasvezelklanten dan Ziggo-k... maar als je dan dit persbericht van het bipt tipt, wordt er niets mee gedaan. Dit soort zaken zijn schering en inslag.

Ook vind ik soms dat er wel met wat meer trots over sommige Belgische realisaties mag geschreven worden. Het feit dat een Nvidia gaat samenwerken met een Belgisch bedrijf voor hun bug bounty programma is toch iets om fier over te zijn. Hetzelfde geldt bv. voor het feit dat Philippe Rogge terugkeert naar Microsoft en daar een belangrijke rol gaat invullen.

Om dan nog maar zwijgen over dat Tweakers vorig jaar pas op dag 5 iets wou schrijven over de DDoS aanvallen op de Belgische overheid (in de week voor de verkiezingen). Maar als hetzelfde gebeurt bij de Nederlandse gemeentes, staat het artikel binnen een paar uur te blinken op de frontpage.
Nochtans was dit de uitleg van de Tweakers redactie om niet over de aanvallen in België te schrijven.
Het waren vooral websites waar de gemiddelde inwoner nauwelijks op komt en ook websites die niet 'cruciaal' zijn. Ik zou het niet eens doorhebben als de site van mijn gemeente een week offline is.
...
Daar komt bij dat DDOS-aanvallen niet zo heel ingewikkeld zijn, en het doel van de aanvallers juist is om angst te zaaien. Als ik er een artikel over zou publiceren, dan zou dat alleen kunnen bijdragen aan het doel van de aanvallers.
Vandaar ook mijn opmerking over jullie "way of working". Als zoiets in jullie vaste procedure zou zitten, zou er meer aandacht aan besteed worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mortis__Rigor op 24-07-2025 13:17 ]

Pagina: 1