Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burka01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 13:59
Ik heb recentelijk een SolarEdge Home backup icm Solar Edge batterijen installatie laten plaatsen. Mijn huis is volledig elektrisch gestuurd. Als de stroom uitvalt schakelt het systeem automatisch over naar de backup en zal dan de stroom vanuit of de PV trekken of vanuit de batterij. Het probleem zit er in dat wanneer de warmtepomp of de laadpaal groot verbruikers zijn en de backup zichzelf uitschakelt wanneer er meer dan 5kWh gevraagd wordt. De clou zit er dus in dat ik eigenlijk zou willen dat wanneer het net uitvalt een relais de schakelautomaat van de warmtepomp en de laadpaal direct uitzet. Als de backup inschakelt dan schakelt hij alles in maar dan wel zonder warmtepomp en laadpaal. Ik denk dat dit het meest voor de hand ligt omdat wanneer je meterkast verdeeld in twee blokken, 1 warmtepomp en laadpaal en 2 overige groepen, de installatie die over de backup werkt, niet meer weet wat de warmtepomp en de laadpaal verbruikt en dan misschien hiervoor altijd stroom van het grid zal gebruiken ipv de PV of de batterij. Maar misschien zie ik het verkeerd. Ik ben immers geen elektrotechnicus. Alle hulp is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Smoke

Maverick Reploid

Op zich kan je de laadpaal en warmtepomp buiten de backup laten maar dan heb je een extra (inline) meter nodig om je volledige import/export beschikbaar te hebben voor de omvormer, en moet die in de backup interface uitgeschakeld worden, je hebt dan een zogenaamde partial backup.

Het SolarEdge systeem werkt in backup echter op een andere netfrequentie dan de normale 50Hz, onder andere om de productie van andere omvormers te stoppen, misschien kan je warmtepomp of laadpaal daar iets mee qua sturing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Of je zet de niet-backupgebruikers achter een dik relais waarbij de spoel bekrachtigd wordt door het grid.
Als het grid wegvalt, valt het relais af en zijn die gebruikers niet meer beschikbaar.
Het is de moeite om dan een zuinig relais te zoeken :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burka01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 13:59
Kun je aangeven wat voor een soort dik relais hiervoor geschikt is?