Los van de Spam. Wat dacht je van datalek.downtime schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:19:
Er zijn volgens mij providers waar die namen nooit meer vrijgegeven worden. Gewoon om te voorkomen dat de mail van j.jansen@ziggo.nl een jaar later bij een heel andere j.jansen terecht komt. Dat is niet alleen vervelend voor de eerste j.jansen maar ook voor de latere j.jansen die daardoor misschien al meteen met bergen spam en andere overlast te maken krijgt.
Voorbeeld
Jij heet j.jansen gaat weg bij Ziggo dus na 6 maand j.jansen@ziggo.nl komt vrij.
Ik heet ook j.jansen en blijft elke dag proberen opeens is het gelukt j.jansen@ziggo.nl is nu van mij. Maar dan komt het, jij bent er toch een paar vergeten. Ik ontvang ontvang een factuur van bedrijf xyz die voor jou is (ah toch nog een vergeten...). Dit is ook meteen de reden dat je zelden een factuur in de mail erbij krijgt en moet inloggen bij een mijn omgeving van het bedrijf, want aangezien ik jou adres op die factuur heb heeft bedrijf xyz een datalek te pakken
Doordat dit zo streng is en bang voor AVG, datalek, privacy vraag ik mij af en hier nog meer reacties lees als Ziggo überhaupt email adressen echt verwijdert en daardoor weer beschikbaar komen.
https://www.ziggo.nl/opzeggen
/f/image/zoUXYGqJUSNKwYrBCrSEsMzO.png?f=fotoalbum_large)
Tussen toegang tot de mailbox (die zou 6 maand zijn, al lijkt dat uit reacties langer) en verwijderen van mailbox zijn 2 verschillende dingen.
[ Voor 32% gewijzigd door RobbyTown op 20-07-2025 22:49 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe