Ziggo email naam behouden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Mijn vraag
Hoe lang kan ziggo een email adres vast houden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vorig jaar ik ziggo opgezegd en kreeg netjes een melding dat 6 maanden zou duren voordat de mailbox zou worden opgeruimd.
Door omstandigheden die ik niet wil delen met jullie is het helaas voor gekomen dat ik niet alles kon verhuizen naar een ander email adres.

Denk dat ik 95% van accounts heb kunnen verhuizen maar kwam tot de conclusie dat ik een paar belangrijke vergeten ben.
Nu doet het aanbod zich voor dat ik iemand ken in de familie die ook ziggo heeft.
Dus netjes 6 maanden gewacht, en gekeken of ik mijn email adres weer kon aanmaken. Dit was niet het geval.

Weet iemand (net zoals mobiele nummers, 6 maanden) hoe lang ziggo een email adres kan vast houden?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Vorig jaar ik ziggo opgezegd en kreeg netjes een melding dat 6 maanden zou duren voordat de mailbox zou worden opgeruimd.
De grote vraag is, heeft Ziggo de mailbox ook echt al verwijdert?

Ik vraag mij af hoe pro actief Ziggo daarmee bezig is. Mijn oom was omgepraat door Odido. Ik vertelde succes met aanpassen mail adres bij overal en nergens. Inmiddels al een jaar weg bij Ziggo maar kan de webmail van Ziggo nog steeds in de mailbox. Moet je wel je gebruikersnaam en wachtwoord weten.

Stel hij was 6 maanden weg en dient situatie zoals jou aan. Aanmaken kan niet mailbox is er nog gewoon...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ziggo ruimt die mailadressen volgens mij helemaal niet op. Ik ben al ruim een jaar weg bij ze en mijn oude hoofdmailadres doet het nog steeds. De twee andere (die ik echt jaaaaren geleden in het Casema-tijdperk heb aangemaakt en dus niet aan dat oude hoofdmailadres zijn gekoppeld) doen het ook nog steeds. Die zijn in de loop der jaren van Casema naar Wanadoo naar weer Casema naar uiteindelijk Ziggo gemigreerd.
Ik heb het idee dat ze 'm niet opruimen zolang 'ie nog actief is.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Er zijn volgens mij providers waar die namen nooit meer vrijgegeven worden. Gewoon om te voorkomen dat de mail van j.jansen@ziggo.nl een jaar later bij een heel andere j.jansen terecht komt. Dat is niet alleen vervelend voor de eerste j.jansen maar ook voor de latere j.jansen die daardoor misschien al meteen met bergen spam en andere overlast te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb al 2+ jaar geen ziggo meer maar mijn mail doet het nog steeds. Kan zelfs nog inloggen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

downtime schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:19:
Er zijn volgens mij providers waar die namen nooit meer vrijgegeven worden. Gewoon om te voorkomen dat de mail van j.jansen@ziggo.nl een jaar later bij een heel andere j.jansen terecht komt. Dat is niet alleen vervelend voor de eerste j.jansen maar ook voor de latere j.jansen die daardoor misschien al meteen met bergen spam en andere overlast te maken krijgt.
Los van de Spam. Wat dacht je van datalek.

Voorbeeld
Jij heet j.jansen gaat weg bij Ziggo dus na 6 maand j.jansen@ziggo.nl komt vrij.

Ik heet ook j.jansen en blijft elke dag proberen opeens is het gelukt j.jansen@ziggo.nl is nu van mij. Maar dan komt het, jij bent er toch een paar vergeten. Ik ontvang ontvang een factuur van bedrijf xyz die voor jou is (ah toch nog een vergeten...). Dit is ook meteen de reden dat je zelden een factuur in de mail erbij krijgt en moet inloggen bij een mijn omgeving van het bedrijf, want aangezien ik jou adres op die factuur heb heeft bedrijf xyz een datalek te pakken ;).

Doordat dit zo streng is en bang voor AVG, datalek, privacy vraag ik mij af en hier nog meer reacties lees als Ziggo überhaupt email adressen echt verwijdert en daardoor weer beschikbaar komen.

https://www.ziggo.nl/opzeggen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pGaG3GwEZKHq85kh_TNfhaBwg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zoUXYGqJUSNKwYrBCrSEsMzO.png?f=fotoalbum_large

Tussen toegang tot de mailbox (die zou 6 maand zijn, al lijkt dat uit reacties langer) en verwijderen van mailbox zijn 2 verschillende dingen.

[ Voor 32% gewijzigd door RobbyTown op 20-07-2025 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RobbyTown schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:44:
[...]

Tussen toegang tot de mailbox (die zou 6 maand zijn, al lijkt dat uit reacties langer) en verwijderen van mailbox zijn 2 verschillende dingen.
Logisch. Toegang tot de mailbox kost storage om die email te bewaren. Ziggo zal geen behoefte voelen om voor klanten van 10 jaar geleden nog steeds kosten te maken.
Maar een lijstje bijhouden met alle eerder gebruikte emailadressen, zodat die niet meer opnieuw aangemaakt kunnen worden, is zo goed als gratis. Ook als het om miljoenen adressen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Inderdaad aanwezig laten en laten uitkomen op /dev/null of :blackhole: in die trend. Kost het in elk geval geen opslagkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38

Marc H

- - Is wakker - -

Officieel wordt de mailbox na 6 maanden opgeheven. Maar de praktijk leert dat bij de één het zes maanden en een dag de mailbox weg is en dat bij een ander het jaren later nog steeds te gebruiken is.

Mailboxen die éénmaal zijn uitgegeven zijn daarna nooit meer te registreren voor een ander account. Precies om de reden die @RobbyTown noemt. Zelfs het verhuizen tussen verschillende accounts op aanvraag wordt moeilijk gedaan, alleen in bijzondere situaties is het verhuizen mogelijk.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 29-09 21:39
RobbyTown schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:04:
De grote vraag is, heeft Ziggo de mailbox ook echt al verwijdert?

Ik vraag mij af hoe pro actief Ziggo daarmee bezig is. Mijn oom was omgepraat door Odido. Ik vertelde succes met aanpassen mail adres bij overal en nergens. Inmiddels al een jaar weg bij Ziggo maar kan de webmail van Ziggo nog steeds in de mailbox. Moet je wel je gebruikersnaam en wachtwoord weten.

Stel hij was 6 maanden weg en dient situatie zoals jou aan. Aanmaken kan niet mailbox is er nog gewoon...
Echt heel actief. Exact 1 minuut na de 6 maanden was mijn mailbox weg.

Ik heb het gevoel dat ik toch bedrijven moet gaan benaderen.
Want veel bedrijven sturen een link om een adres te veranderen.
Naar een adres wat niet meer bestaat.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:55:
[...]

Echt heel actief. Exact 1 minuut na de 6 maanden was mijn mailbox weg.

Ik heb het gevoel dat ik toch bedrijven moet gaan benaderen.
Want veel bedrijven sturen een link om een adres te veranderen.
Naar een adres wat niet meer bestaat.
En liever geen provider-specifieke adressen meer gebruiken. Neem een eigen domein en neem een mailhostingpakket waaraan je dat domein kunt koppelen. Zo kun je altijd van (mail)provider wisselen zonder al je adressen te verliezen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1