De app Fing vindt apparaat cu2-2753he92 Wat is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moon31
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19-07 14:15
Met de app "Fing" (netwerkscanner) vind ik een apparaat met de naam "cu2-2753he92"
Ik heb alles nagelopen en herken het apparaat niet als van mij
Hoe kom ik erachter wat het voor een apparaat is en waar het zich bevindt
Mijn buren maken met een D-link verbinding op mijn modem en ze hebben al eerder verbinding op mijn stroomdraden gemaakt.
De vraag is of ik iets onveiligs op mijn modem heb via hun acties ?
De andere verbonden apparaten kan ik herkennen.
En hoe kan ik het eventueel weer UIT mijn netwerk krijgen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 69% gewijzigd door moon31 op 16-07-2025 19:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik denk een camera. Ik heb ooit een camera gehad die ook met cu2-275 begon.

Zou dus je huis goed doorzoeken.

Of wat meer zelf onderzoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door RollieBollie op 16-07-2025 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Ik zou even het Mac adres door een Mac2Vendor site halen en dan afleiden wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
IK gaf dus aan een camera, maar wij weten niet wat voor apparaat het is.

Het apparaat heeft een naam. Die naam kan zijn gewijzigd. Wat Archie_T schrijft is wel handig. Mogelijk dat je daardoor weet welk apparaat het is.

En je kan ook in je modem/router kijken wat er is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moon31
Camera van Verisure zou kunnen maar hoe vind ik van zo iets het mac adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Reinier

\o/

moon31 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:15:
Camera van Verisure zou kunnen maar hoe vind ik van zo iets het mac adres ?
In je router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:02

Fanta

FordPerformance™️

Wifi radiatorknop misschien? Die van Danfoss hebben ook 92 in de code staan.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@moon31 welkom op Tweakers.

Je openingpost is momenteel nogal leeg. Zou je deze willen aanvullen met de daadwerkelijke vraag? Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/faq#quickstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moon31
Aanvulling

Buren maken verbinding op mijn modem met een D-link. Hebben eerder al verbinding gemaakt op mijn stroomdraden.

De vraag is of ik iets onveiligs op mijn modem heb via hun acties. De andere verbonden apparaten kan ik herkennen.
Ik heb verisure al gebeld of het hun camera kon zijn maar ze weten het niet.

Ik werk vanuit mij Samsung telefoon android 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 15:29
Bij deze info vraag ik me af hebben je buren toestemming om via jouw internet gebruik te maken ?
En ja als hun legaal op jouw netwerk zit dan zie je al hun apparatuur en dat zien hun ook enigste om dat dicht te timmeren is door vlans te gebruiken maar dan nog zit je op de zelfde internetverbinding dus als hun iets doen kan jij erop aangekeken.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moon31
Nee, ze hebben absoluut geen toestemming om mijn internet te gebruiken en wat u beschrijft is precies waar ik bang voor ben. Deze mevrouw is niet aanspreekbaar en heeft "vrienden" al driekwart jaar in de tussenmuur laten boren.
Het resultaat is dat ik via mijn aardlek iets waar ze het meeste knoeien van haar stroom kan uitzetten maar dan valt deze bij mij ook uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@moon31 we gaan nog een 2e poging doen.

Zou je even je openingspost willen aanpassen en zou je daarin het volgende willen zetten:
- Je volledige vraag.
- Je probleem stelling.
- Hoe je netwerk eruit ziet.
- Andere informatie die we moeten weten.

Nu ben je gefaseerd informatie aan het geven en is het voor ons ontzettend gokken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ze hebben geen toestemming om jouw internet te gebruiken? Hoe kan het dat ze dan wel toegang hebben. Heb je ze ooit je wifi wachtwoord gegeven? Hebben ze fysiek toegang tot je modem/router?

Wifi wachtwoord? Dan die wijzigen. Fysiek toegang onmogelijk maken.

Komen ze dan nog op jouw internet. Dan is het hacking en kan je aangifte doen bij politie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Haal er even iemand bij die wel verstand heeft van netwerken. Dit ga je niet zelf oplossen en je gaat alleen maar meer spoken zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moon31
Hebben nooit een wachtwoord gekregen want dat geef ik niemand. Mogelijk via inbraak via malafide slotenmaker binnengekomen ( heb ik aangifte van liggen) Heb extra beveiliging op de voordeur en een extra slot op de meterkast laten zetten en modem op eigen kabel. Wifi wachtwoord gewijzigd aangezien het afgeplakte wachtwoord deels was losgetrokken. Ze komen als je weg bent.
Dus ik denk dat het een nieuwe aan gifte van computer en huisvredebreuk helaas. Bedankt voor je meedenken

Sorry topic beheerder, ik wist niet precies hoe ik het moest neerschrijven aangezien het zo ingewikkeld is (ik ben bijna 70 jaar dus ....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

RollieBollie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:16:
Komen ze dan nog op jouw internet. Dan is het hacking en kan je aangifte doen bij politie.
Ook als ze wel het wachtwoord weten maar geen toestemming hebben om het netwerk te gebruiken telt het als computervredebreuk, wat de Nederlandse juridische term voor hacken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

P_Tingen

omdat het KAN

moon31 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:32:
Sorry topic beheerder, ik wist niet precies hoe ik het moest neerschrijven aangezien het zo ingewikkeld is (ik ben bijna 70 jaar dus ....)
Kom kom, @moon31, zo ingewikkeld is het ook weer niet. Even op 'wijzig' klikken in je openingspost en iets als dit:

Met de app "Fing" (netwerkscanner) vind ik een apparaat met de naam "cu2-2753he92"
Voor zover ik na kan gaan is het geen apparaat van mij. Hoe kom ik er achter wat voor apparaat het is en waar het zich bevindt.
Mijn buren maken verbinding op mijn modem met een D-link. Ze hebben eerder al verbinding gemaakt op mijn stroomdraden.
De vraag is of ik iets onveiligs op mijn modem heb via hun acties. De andere verbonden apparaten kan ik herkennen.
En hoe kan ik het eventueel weer UIT mijn netwerk krijgen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

SambalBij

We're all MAD here

moon31 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:05:
Deze mevrouw is niet aanspreekbaar en heeft "vrienden" al driekwart jaar in de tussenmuur laten boren.
Het resultaat is dat ik via mijn aardlek iets waar ze het meeste knoeien van haar stroom kan uitzetten maar dan valt deze bij mij ook uit
Wacht even... De buren hebben in de tussenmuur geboord, en nu wanneer jij je aardlek uitzet valt bij de buren de stroom ook (deels) uit?!
In dat geval wordt het tijd om even aan wat bellen te gaan trekken bij je verhuurder of VvE, de netbeheerder en de politie... Dan heb je het niet meer over iets relatief onschuldigs als meeliften op het internet van de buren, maar dan komt het op het vlak van misdrijven als fraude, diefstal etc...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moon31
Thx voor alle tips.
Woningvereniging al vorig najaar gebeld en er op aangedrongen om bij de buren te kijken
Kreeg slechts antwoord "Klussen mag"
Er is dit voorjaar al aangifte gedaan van huis- en computervredebreuk aangezien er op een dubieuze manier keyloggers op mijn spullen stonden Alles wat in huis was teruggezet naar fabrieksinstelling. Alleen mijn telefoon was altijd in mijn handen.
Het wordt dus weer bellen met de woningvereniging en anders advies bij de
rechtswinkel en opnieuw aangifte.
Pagina: 1