Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:09
Een jaar na het massa ontslag: nieuws: Branch ontslaat Nova Launcher-team, oprichter en andere medewerker bl...

Inmiddels loop ik er tegenaan dat bij deze launcher de Google Keep widget onbruikbaar wordt in dark mode. De achtergrond van elke notitie wordt zwart, en de letters zijn dat ook. Vrij nutteloos dus, en ik gebruik dat heel veel met huishoudelijke lijstjes voor het gezin.

Dark mode uitzetten of de native Pixel launcher gebruiken helpt, maar beide wil ik eigenlijk niet. Ik heb niet veel vertrouwen in dat er nog een update komt van Nova binnen afzienbare termijn, dus tijd om te zoeken naar iets anders. Iemand ideeën?

Wat ik fijn vond aan Nova was de aanpasbaarheid, het kunnen uitzetten van dingen als de zoekbalk en niet opdringerig met allerlei fratsen: het zit verder gewoon niet in de weg.

Tips zijn welkom :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zweer zelf nog steeds bij Apex Launcher, maar die is ook nergens meer officieel te downloaden...

Je zou misschien nog kunnen kijken naar een oudere versie van Nova Launcher, waarmee die issue niet speelt en die gewoon handmatig installeren? De specifieke widget ken ik niet, maar je kunt dus ook geen kleuren kiezen van de achtergrond, zoals via het web wel kan? Dat je nog steeds geen tekstkleur kan kiezen daar is ongelooflijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Het is een widget waarbij de vastgepinde notities worden weergegeven. Ik gebruik die op 1 pagina op het homescreen. Ik kan per notitie in keep wel een achtergrondkleur kiezen, maar wit binnen Keep wordt alsnog zwart in de widget. En lichtblauw wordt een soort negatief ervan. Dan denk ik, Aha! Ik pak zwart! .... Die wordt dan ook zwart }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Je zou dit probleem in ieder geval ook bij Nova kunnen melden. Hetzelfde kun je proberen bij het team achter Google Keep. Mogelijk kunnen zij de widget aanpassen en ben je daarmee van het probleem af.
Voor beide opties, nee heb je, ja kun je krijgen.

Om wat anders te proberen is dit een mooi overzicht voor ideeën:
https://grabster.notion.s...4887643298f85fe18044d3560

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
swhnld schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:52:
Je zou dit probleem in ieder geval ook bij Nova kunnen melden. Hetzelfde kun je proberen bij het team achter Google Keep. Mogelijk kunnen zij de widget aanpassen en ben je daarmee van het probleem af.
Voor beide opties, nee heb je, ja kun je krijgen.
Nou ja, om genoemde redenen verwacht ik daar heel weinig van.
Om wat anders te proberen is dit een mooi overzicht voor ideeën:
https://grabster.notion.s...4887643298f85fe18044d3560
Thanks! Ik ben zo bij Lawnchair uitgekomen. Die doet bijna alles zoals ik het wil. Geen infinite scroll tussen de pagina's maar daar kan ik prima mee leven. En omhoog swipen voor de app drawer maar dat is niet meer dan ff wennen.

Ik ben weer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik was een liefhebber van Neo Launcher, maar die wordt niet meer geupdate. Ben over gegaan op Lynx Launcher mooi minimaal in te stellen. Moet wel stellen dat ik de afgelopen twee jaar niet verder heb gezocht.
Pagina: 1