Vorstvrije buitenkraan met naloop vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:29
Ik heb een vorstvrije buitenkraan met naloop (zie ook ander topic hier) welke inmiddels goed werkt alleen kom ik er nu achter dat het koppelen van een sproeicomputer niet de bedoeling is.

Probleem is dat als de kraan onder druk blijft staan er onderuit de kraan (waar een klein gaatje zit) heel langzaam steeds wat water druppelt.

Nu is de vraag hoe deze kraan te vervangen is, kan ik er zo een andere kraan opdraaien en het binnenwerk van de huidige kraan (inclusief het naloop buisje of hoe het ook mag heten) eruit halen?

Dus met bijvoorbeeld zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...-16-bar/9300000104276190/

[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 16-07-2025 12:49 . Reden: Link cleanup ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Nee dat kan niet.
Als je daar een andere kraan wil zal je deze moeten verwijderen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
edsandje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:40:
Nee dat kan niet.
Als je daar een andere kraan wil zal je deze moeten verwijderen.
Hm vraag me af hoe ik dat dan in hemelsnaam ga doen want buis zit in de muur weggewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 13:56
zo'n buis gaat recht de muur in (haaks op de muur).
Bedenk wat er achter die (spouw) muur zit en daar komt hij uit.
Als je geluk hebt zit er een koppeling in het zicht, als je pech hebt is het weggewerkt in de muur (gestuct / overheen getegeld / plaat?)
Als je deze echt weg wilt hebben zul je daar een stukje in de muur moeten hakken (haal waterdruk er af) en de koppeling vrij maken.
Dan kun je een nieuwe kraan van buiten naar binnen schuiven of een stuk leiding/buis door de opening naar buiten drukken en daarop zo'n kraan uit je link aansluiten.

aansluitend de breek-werkzaamheden herstellen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
soepah schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:09:
zo'n buis gaat recht de muur in (haaks op de muur).
Bedenk wat er achter die (spouw) muur zit en daar komt hij uit.
Als je geluk hebt zit er een koppeling in het zicht, als je pech hebt is het weggewerkt in de muur (gestuct / overheen getegeld / plaat?)
Als je deze echt weg wilt hebben zul je daar een stukje in de muur moeten hakken (haal waterdruk er af) en de koppeling vrij maken.
Dan kun je een nieuwe kraan van buiten naar binnen schuiven of een stuk leiding/buis door de opening naar buiten drukken en daarop zo'n kraan uit je link aansluiten.

aansluitend de breek-werkzaamheden herstellen.
Hij zit in de zijmuur zeg maar op de hoek van de achtergevel en de zijgevel.

Ga ik dus nooit bij komen.

Gaan we wat anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:27

Wuursj

want worst is al bezet

Bedenk ook dat de gelinkte kraan slechts gedeeltelijk vorstvrij is. Het deel tussen de muur en de kogel kan nog steeds bevriezen.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Wuursj schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:15:
Bedenk ook dat de gelinkte kraan slechts gedeeltelijk vorstvrij is. Het deel tussen de muur en de kogel kan nog steeds bevriezen.
Ja daar ben ik mij van bewust idd.
Pagina: 1