Hoe afscheid nemen van Vimexx met domeinnamen en e-mail.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:16
c-nan schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:34:
[...]

Dat is ook helemaal niet erg, maar als we niet weten wat je bereid bent te betalen is het lastig adviseren. Je zou een kleine EC2 instance kunnen overwegen, maar dan zit je nog steeds op enkele tientjes op jaarbasis.

Voor je domeinnamen zou je Leaseweb kunnen overwegen, niet duur in domeinen en inclusief DNS records (althans dat was het een paar jaar terug).
Zit te kijken voor 2 nl domeinnamen en 1 ws domeinnaam elders onder te brengen voor e-mail te ontvangen, verzenden.
Als ik Leaseweb intik kom ik een waarschuwing voor onveilgie webpagina tegen.

Beste antwoord (via Linux gebruiker op 18-07-2025 15:55)

• HexaLogic
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:14
gerritjan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:14:
Theory7 is helemaal hot op dit moment. Of je daar langere tijd kunt blijven weet natuurlijk niemand.
Verhuizen van websites is altijd uitzoekwerk. Zodra er eentje is gelukt is de rest zo gedaan. Met DirectAdmin heb je goede export/import-mogelijkheden.
Theory7 Hosting
Theory7 is van dezelfde eigenaar als waar Vimexx van was. Houdt dat in je achterhoofd bij je overweging. Intention, mijn.host of XXL Hosting zijn ook goede (onafhankelijke) alternatieven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linux gebruiker
Mijn vraag
Zou graag overstappen met nl domeinnamen, en e-mail hosting voor 3 domeinnamen en 2 hostingpakketten.
Deze domeinnamen zou ik in hostingpakket willen onderbrengen bij een serieuze en betaalbare partij voor lange tijd.

Een zoektocht op www helpt mij niet echt verder, veel vergelijkingssites kom ik tegen.

Is er een stappenplan hoe ik dit moet aanpakken zodat ik geen e-mail verlies, of dat domeinnamen in quarantaine komen.
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Kan je ook meteen aangeven welk antwoord je zoekt dan kan dat meteen gegeven worden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee welke vergelijkingwebsites je hebt gevonden en welke partijen daar worden genoemd maar er zijn genoeg die een gratis verhuisservice aanbieden om de boel te verhuizen van Vimexx naar XXX.

https://mijn.host/kb/alge...begrepen-bij-mijn-hosting
https://www.theory7.net/verhuizen/
https://www.intention.nl/verhuis-service
3 partijen die het aanbieden en ook vrij goedkoop zijn.

Wil je die verhuisservice niet en wil je hetzelf doen.
Backup/exporteer de boel bij Vimexx.
Maak databases aan / importeer de boel bij de nieuwe partij.
Nadat je bestanden hebt over gezet (afhankelijk van je websites) mogelijk wat paden in de config bestanden aanpassen.
Domeinen heb je een verhuistoken nodig (vind je meestal in het paneel en dan bij het betreffende domein).

Kant en klare handleiding hoe je iets verhuisd van a naar b ga je niet vinden omdat bij elke partij net even iets anders is. Beetje kennis van zaken is vereist. Heb je dat niet geeft niet je bent niet de enige gelukkig bieden sommige dus een verhuisservice zodat je zonder al te veel moeite weg kan bij Vimexx.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 12-07-2025 01:22 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Kijk eens bij namecheap.com Ik heb daar meerdere .nl en .org domeinen geregistreerd. Zeer goeie prijs en je kunt meteen voor 8-9 jaar vooruit betalen. Geen last van prijsverhogingen dus.... DNS kun je zelf aanpassen, mijn websites lopen met Cloudflare er tussen naar de lokale NPM - naast registratie van het domein dus geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linux gebruiker
boyette schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:54:
Kan je ook meteen aangeven welk antwoord je zoekt dan kan dat meteen gegeven worden ?
boyette schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:54:
Namen van partijen met goede ervaringen, die niet bij team bleu horen.
Waar ik voor lange tijd bij kan blijven, ken er te weinig van van om steeds van hostingprovider te veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09
Theory7 is helemaal hot op dit moment. Of je daar langere tijd kunt blijven weet natuurlijk niemand.
Verhuizen van websites is altijd uitzoekwerk. Zodra er eentje is gelukt is de rest zo gedaan. Met DirectAdmin heb je goede export/import-mogelijkheden.
Theory7 Hosting

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• HexaLogic
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:14
gerritjan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:14:
Theory7 Hosting
Theory7 is van dezelfde eigenaar als waar Vimexx van was. Houdt dat in je achterhoofd bij je overweging. Intention, mijn.host of XXL Hosting zijn ook goede (onafhankelijke) alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ikzelf heb het opgesplitst, puur uit kostenoverweging. Maar ook migreren naar een andere partij maakt het zo heel stuk makkelijker.

Ik heb alle domeinen bij Oxxa.com liggen, puur om de domeinkosten. Ik heb voor zover ik heb kunnen vinden nergens een écht goedkopere domeinpartij gevonden als Oxxa.

Voor hosting ben ik naar Hetzner gegaan. Bekende boer, doet exact wat je verwacht, afgelopen 5 jaar 0 downtime gemeten, hele goede prestaties en de support is prima.

Ik ben voor hosting weg gegaan bij Nederlandse partijen vanwege kosten, of omdat er binnen no-time weer een overname van het bekende blue-team is waardoor je kan fluiten naar fatsoenlijke support.
Daarnaast, als het gaat om snelheid (vanwege hosting in Duitsland) is het verschil zo minimaal dat je het verschil niet merkt.

Hopelijk heb je hier iets aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Luchtbakker op 13-07-2025 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Luchtbakker schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:37:

Ik heb alle domeinen bij Oxxa.com liggen, puur om de domeinkosten. Ik heb voor zover ik heb kunnen vinden nergens een écht goedkopere domeinpartij gevonden als Oxxa.
Oxxa inderdaad een van de goedkopere. Wil je nog goedkoper?

Domein 158 is net wat goedkoper dan Oxxa. Verder zijn ze wel wat beperkt in het aantal TLD's.

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 13-07-2025 11:08 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben overgestapt naar mijn.host en bevalt mij goed.
Zij hebben de verhuizing van mail en website geregeld, werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linux gebruiker
Allen bedankt voor jullie bijdrage(s).

Vandaag de overstap gemaakt naar XXLhosting met 3 domeinnamen en een hosingpakket, waaronder een ws domeinnaam,
Zij verzorgen het e-mail overzetten,
De contacten verlopen snel en vriendelijk.

De naam XXLhosting is gewijziogd, zij gaan nu als superspace door het leven. https://superspace.nl/

Heeft er iemand een idee waarom de registratie van een ws domein zo duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Linux gebruiker schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:48:

Omdat het kan? .ws wordt commercieel geexploiteerd en niet (meer) als landcode. Samoa zal een deel van het geld krijgen en de rest van de winst gaat naar aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Linux gebruiker schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:48:
Allen bedankt voor jullie bijdrage(s).

Vandaag de overstap gemaakt naar XXLhosting met 3 domeinnamen en een hosingpakket, waaronder een ws domeinnaam,
Zij verzorgen het e-mail overzetten,
De contacten verlopen snel en vriendelijk.

De naam XXLhosting is gewijziogd, zij gaan nu als superspace door het leven. https://superspace.nl/

Naast wat de tweaker boven mij zij ligt het ook aan waar je registreert. Bij Namecheap is het bijvoorbeeld zo’n €8 voor registratie en €25,- voor verlengen terwijl sommige andere partijen €40-€50 vragen.

Een deel heeft met .ws te maken, een deel omdat sommige partijen resellers zijn terwijl registrars (dus geen resellers) goedkopere tarieven hebben omdat ze geen winst over de resell maken + afhankelijk van de TLD soms volume korting krijgen en dat doorberekenen.
Pagina: 1