Firefox logt steeds uit bij Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt

Tweakers.net
...
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren

Log in met Firefox, en doe een poos (dagje?) niets
...
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed

Sessie is veel langer geldig.
...
Indien relevant, voeg een screenshot toe
...
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt

KUbunu Linux 25.04, Firefox 139.0

Ik merk dat ik dagelijks opnieuw moet inloggen op Tweakers als ik Firefox gebruik. Ik weet niet of dat een issue is met instellingen aan mijn kant, een bug bij Tweakers, of een combinatie van de twee. Voor mijn re-install gebruikte ik Google Chrome, en daar was mijn login veel langer geldig (maanden, misschien een jaar?). Ik heb geen idee wat ik hier fout doe dat ik nu met Firefox elke keer opnieuw moet inloggen.
...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:18

koku

Tnet Devver
Hier met Firefox nergens last van. Vergrendel je de sessie aan je IP? Browser addons, zoals adblockers of andere privacy addons misschien eens uitzetten en dat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:05

crisp

Devver

Pixelated

Gebruik je LastPass?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-07 14:49
Ik heb het ook wel eens dat ik wordt uitgelogd zonder duidelijke reden, maar dat gebeurd een maal per rode maan.. Komt voor op zowel mijn mobiel als desktop als werk laptop. Dan wordt ik niet overal uitgelogd maar op 1 apparaat. Ik check dan of ik nog ingelogd ben bij andere websites en jawel, bij andere website ben ik dan nog steeds ingelogd (alhoewel ik niet check met andere DPG Media websites, soms wordt ik daar ook zomaar uitgelogd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

grasmanek94 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:01:
Ik heb het ook wel eens dat ik wordt uitgelogd zonder duidelijke reden, maar dat gebeurd een maal per rode maan.. Komt voor op zowel mijn mobiel als desktop als werk laptop. Dan wordt ik niet overal uitgelogd maar op 1 apparaat. Ik check dan of ik nog ingelogd ben bij andere websites en jawel, bij andere website ben ik dan nog steeds ingelogd (alhoewel ik niet check met andere DPG Media websites, soms wordt ik daar ook zomaar uitgelogd).
Je sessiecookie verloopt normaliter na een paar jaar (als je een sessie levensduur van een jaar kiest bij het inloggen*), dus dat is vrij normaal.

* dat is waar het mis gaat met de LastPass extensie: die vult daar soms een andere (kortere) waarde in, of zet "Vergrendel deze sessie aan mijn IP" aan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16
Ja, inderdaad.

Ik heb die inlogopties eigenlijk altijd over het hoofd gezien. Ik heb nu de login niet meer aan het IP gekoppeld. De sessie lengte stond al op een jaar, dus daar lag het niet aan. Ik hoop dat het zo verholpen is.

[ Voor 43% gewijzigd door ATS op 16-07-2025 16:16 . Reden: Aanvulling ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb dit ook, maar dan met Brave op iOS.

Firefox op macOS werkt prima.

Ik heb de instellingen al langsgelopen in Brave, maar daar zie ik niets vreemds. Tweakers is ook de enige site waar het gebeurt. Soms al na 10 minuten.

Ik gebruik overigens geen LastPass en MFA is ingeschakeld.

[ Voor 11% gewijzigd door sOid op 16-07-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sOid schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:30:
Ik heb dit ook, maar dan met Brave op iOS.

Firefox op macOS werkt prima.

Ik heb de instellingen al langsgelopen in Brave, maar daar zie ik niets vreemds. Tweakers is ook de enige site waar het gebeurt. Soms al na 10 minuten.

Ik gebruik overigens geen LastPass en MFA is ingeschakeld.
Dat is waarschijnlijk dan toch weer deze bug: iOS 16 met Firefox inlog steeds kwijt op Tweakers

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Daar lijkt het wel op inderdaad. Maar het vreemde is: het gebeurt pas sinds een weekje oid. Daarvoor heb ik er nooit last van gehad :?
Pagina: 1