Hoi allen,
Dit is mijn eerste post op het forum dus hallo iedereen
Op basis van de BBG 1440 game PC wil ik de game dekstop zelf bouwen, dit lijkt me leuk en ook qua geld scheelt het wat. Ik heb als newbie een paar vragen
1. Kan ik de onderdelen los kopen en kan ik dan gelijk uit de voeten? (Ik hoef niet specifiek koelpasta te kopen voor een processor, speciale schroeven oid) Is het aan te raden om dan gewoon alle onderdelen bij de goedkoopste partij te halen of doe je het liever bij 1 partij?
2. Kan dit als beginner? Ik ben best handig dus kan best zelf wat klussen, maar bijvoorbeeld de koelkasta op de processor, kan een leek als ik dat? En staat het ergens goed uitgelegd hoe je dit allemaal doet?
3.
Dit is de lijst die ik wil aanschaffen: de lijst heb ik onderaan dit gesprek gehaald: [BBG][Q3-25] 1440p Game PC
# Categorie Product Prijs Subtotaal
1 Processors AMD Ryzen 7 7700 Tray
1 Moederborden ASRock B850M-X WiFi R2.0
1 Videokaarten Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070
1 Behuizingen Chieftec APEX AIR
1 Processorkoeling Arctic Freezer 36 (Black)
1 Geheugen intern Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32
1 Voedingen Corsair RM650e (2025) Zwart
1 SSD's Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
Hoor graag jullie feedback!
Bedankt!
Dit is mijn eerste post op het forum dus hallo iedereen
Op basis van de BBG 1440 game PC wil ik de game dekstop zelf bouwen, dit lijkt me leuk en ook qua geld scheelt het wat. Ik heb als newbie een paar vragen
1. Kan ik de onderdelen los kopen en kan ik dan gelijk uit de voeten? (Ik hoef niet specifiek koelpasta te kopen voor een processor, speciale schroeven oid) Is het aan te raden om dan gewoon alle onderdelen bij de goedkoopste partij te halen of doe je het liever bij 1 partij?
2. Kan dit als beginner? Ik ben best handig dus kan best zelf wat klussen, maar bijvoorbeeld de koelkasta op de processor, kan een leek als ik dat? En staat het ergens goed uitgelegd hoe je dit allemaal doet?
3.
Dit is de lijst die ik wil aanschaffen: de lijst heb ik onderaan dit gesprek gehaald: [BBG][Q3-25] 1440p Game PC
# Categorie Product Prijs Subtotaal
1 Processors AMD Ryzen 7 7700 Tray
1 Moederborden ASRock B850M-X WiFi R2.0
1 Videokaarten Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070
1 Behuizingen Chieftec APEX AIR
1 Processorkoeling Arctic Freezer 36 (Black)
1 Geheugen intern Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32
1 Voedingen Corsair RM650e (2025) Zwart
1 SSD's Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
Hoor graag jullie feedback!
Bedankt!