Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appollo
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09-07 17:59
Tijdens het uploaden van bestanden naar de samsung is deze uitgevallen. Na opnieuw aan te zetten geeft mijn PC de betreffende schijf wel aan, maar kan deze niet meer openen. Bij het openen krijg ik het volgende:

F:\ is niet toegankelijk. De parameter is onjuist.

Ik heb reeds geprobeerd de HDD uit te zetten, mijn PC opnieuw op te starten en opnieuw te proberen. Ik krijg dezelfde melding.

Iemand die mij raad kan geven om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Waarschijnlijk is de schijf defect. Staat er nog data op die je echt nodig hebt? Stop dan direct met het gebruik van de schijf en zoek een data recovery bedrijf.

Als dat niet zo is kun je overwegen te kijken wat tools zoals HD Sentinel ervan vinden. Als het puur data schade is, van bijvoorbeeld onveilig verwijderen, dan kan windows chkdsk (schijfcontrole) dit mischien herstellen. Anders eventueel andere tools.

Als de disk echt fysieke defecten vertoont, zoals corrupte sectoren of read errors. Dan is het helaas einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
appollo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:59:
Tijdens het uploaden van bestanden naar de samsung is deze uitgevallen. Na opnieuw aan te zetten geeft mijn PC de betreffende schijf wel aan, maar kan deze niet meer openen.
Het gaan om een portable Samsung USB HDD (SSD?) zonder externe voeding neem ik aan?
En "uitgevallen" waardoor?
USB kabel los of ander een voedings probleem?
Is dat al vaker voorgekomen?
jeroen3 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:36:
Als de disk echt fysieke defecten vertoont, zoals corrupte sectoren of read errors. Dan is het helaas einde verhaal.
Je kan testen of de schijf normaal kan worden gelezen met een "bad sector" test tool.
Als dat in orde is is het waarschijnlijk geen defect met de schijf/behuizing maar een logisch/bestands probleem.
Dan kan je met herstel/recovery tools proberen de gegevens terug te halen.

Externe hdd bewogen tijdens opstarten
The_Doman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:33:
Wil je het echt zeker weten dan kan je een zogenaamde "bad sector test" op de schijf uitvoeren.
Daar zijn diverse tooltjes voor zoals het bekende HD Tune
Ook wel prima is deze zo te zien:
Macrorit Disk Scanner (Free Portable)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:45
Gaat je vraag alleen over het weer bruikbaar krijgen van de disk, ongeacht de inhoud, of over het terugkrijgen van (unieke) data op die disk?

En over welke disk hebben we het?

[ Voor 11% gewijzigd door Renault op 09-07-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Waarschijnlijk de Samsung HD204UI die hierboven vermeld wordt. We missen nog wat informatie, bijvoorbeeld: Hoe was je bestanden aan het kopiëren? Via verkenner of via een andere tool? Wat gebeurde er bij het 'uitvallen' precies? Wat heb je toen gedaan? Als je gewoon de schijf hebt uitgezet en deze niet veilig hebt verwijderd dan kan het zijn dat daar de corruptie is opgedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 12:00
https://nl.easeus.com/har...chijf-windows-10-8-7.html

Checkdisk kan het misschien oplossen, verder op de site vereist programma.
Pagina: 1