Ik heb sinds een jaar ongeveer een aircom in gebruik en t ding werkt ideaal. Heb eerst ook gekeken naar losse fans en het aanpassen van het meubel maar dat was me teveel werk. Geen goedkope oplossing maar t werkt goed moet ik zeggen. Mn receiver blijft ook met deze temperaturen gewoon koel. Bij laag volume hoor je hem wel blazen overigens maar ik vind dat geen probleem.codex schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:52:
Hi,
Mijn reciever, Denon X3800H, staat in de TV meubel (erboven 15 cm ruimte, links en rechts circa 35 cm. Ik merk nu dat, waarschijnlijk mede vanwege de warme buitenlucht, de receiver soms uitschakelt. Ik neem aan dat dit met thermische beveiliging te maken heeft. Nu zit ik te kijken voor een AC Infinity Aircom S7. Zijn er tweakers die een dergelijke setup gebruiken om hun receiver te koelen?
Uiteraard zou ik de reciever buiten de kast kunnen plaatsen, maar dat vind ik esthetisch gezien toch best jammer.
@codex Ik heb w A-C infinity S2 fans links en rechts van mijn Denon X4700h receiver in de achterwand van de kast gemonteerd en op een controller 2 aangesloten.
Op de receiver staat een humax en slechts 3mm ruimte hierboven over. Aan de zijkanten een cm of 5.
Themperatuur probe tussen de receiver en de humax.
Naast de receiver dichtgezet met zwart schuimrubber zodat de luchtflow door de receiver moet.
Op de controller kun je de temperatuur instellen en dan regelt deze de fansnelheid.
Draait nu al 4 jaar tot volle tevredenheid.
Op de receiver staat een humax en slechts 3mm ruimte hierboven over. Aan de zijkanten een cm of 5.
Themperatuur probe tussen de receiver en de humax.
Naast de receiver dichtgezet met zwart schuimrubber zodat de luchtflow door de receiver moet.
Op de controller kun je de temperatuur instellen en dan regelt deze de fansnelheid.
Draait nu al 4 jaar tot volle tevredenheid.
[ Voor 25% gewijzigd door Elac op 03-07-2025 18:32 ]
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/ztf63LchfVeGyugrNiVhU9eG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/adxFmOcHkUF4yzUh9dDXlmQG.jpg?f=fotoalbum_large)