Ben druk bezig met het renoveren van mijn eerste koopwoning, een 2-kapper uit 1935. De begane grond en 1e verdieping zijn qua zolder al afgewerkt, behalve de badkamer. Zolderkamer komt later nog (eerst dakkappel laten renoveren). Gezien de vloer op de 1e verdieping nog niet geplaatst is, en op de zolderkamer er ook uit ligt, dacht ik wellicht nog mechanische ventilatie te kunnen installeren. De laatste 2 weken zijn verschillende kozijnenboeren langsgeweest, en 2 gaven aan dat dit goed zou zijn wanneer je triple glas hebt en ook spouwmuur/dak/vloer isolatie (staat in september op de planning). Wellicht wat verkeerde volgorde, maar goed al doende leer ik steeds meer. Naast isolatie en meterkast heb ik nog niets uitbesteed 
Via een offerte vergelijkingswebsite heb ik offertes voor een centrale mechanische ventilatie opgevraagd, ook om informatie in te winnen. Echter heeft nog geen enkel bedrijf me gecontacteerd. Normaliter zou dat binnen 2 dagen moeten en heb de aanvraag deze week al 2x ingediend met die reden (krijg dan de melding dat er geen bedrijven gevonden zijn voor mij, weet niet waarom). Het gaat om de volgende ruimtes:
Graag zou ik de volgende dingen willen weten:
Begane grond:
:strip_exif()/f/image/IJoRJh5pfhbsDTojdvZJRPCf.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste verdieping:
:strip_exif()/f/image/o3Ui5ypTryP8dSXne91JGxUV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zolderkamer:
Via een offerte vergelijkingswebsite heb ik offertes voor een centrale mechanische ventilatie opgevraagd, ook om informatie in te winnen. Echter heeft nog geen enkel bedrijf me gecontacteerd. Normaliter zou dat binnen 2 dagen moeten en heb de aanvraag deze week al 2x ingediend met die reden (krijg dan de melding dat er geen bedrijven gevonden zijn voor mij, weet niet waarom). Het gaat om de volgende ruimtes:
- Woonkamer/keuken begange grond (aaneengesloten ruimte).
- 2 slaapkamers en badkamer eerste verdieping.
- Zolderkamer.
Graag zou ik de volgende dingen willen weten:
- Is dit realistisch in een jaren 30 woning te plaatsen?
- Wat zijn de verwachte kosten voor zoiets bij utibesteding vs zelf uitvoeren?
- Hoeveel werk is het om zoiets zelf te doen?
- Is er nu wel of geen subsidie voor? Zie het op ISDE niet staan, maar wel verschillende websites die vorig jaar aangaven dat het vanaf dit jaar mogelijk zou zijn.
- Is het echt nodig wanneer je triple glas hebt? Het geeft natuurlijk ook comfort en luchtkwaliteit, dat sowieso.
Begane grond:
:strip_exif()/f/image/IJoRJh5pfhbsDTojdvZJRPCf.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste verdieping:
:strip_exif()/f/image/o3Ui5ypTryP8dSXne91JGxUV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zolderkamer:
:strip_exif()/f/image/cZ1v9jSErc6AtOtZYWKcqnI6.jpg?f=fotoalbum_large)
When life throws you a curve, lean into it and have faith!