Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:13
Onlangs heb ik drie vloerverwarmingpompen laten vervangen thuis omdat dit veel scheelt in stroomverbruik, en mogelijk ook comfort. Nu zijn er 3 grundfos alpha1 pompen gemonteerd. Daarvan zijn er twee “naar boven “gemonteerd (verbruik display is normaal leesbaar zegmaar).
Maar 1 pomp is “ondersteboven” gemonteerd. (Zie foto).
Kan dit kwaad? Kan zo’n pomp gewoon zo zijn werk doen en is dit niet schadelijk op den duur?
Online lees ik wisselende berichten, vandaar de vraag.

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOOZjvfBRaEjyk2cmc9mf5re_68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cw0aeA7ak9Qjt1FlIuUwNXXe.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Nee maar wat wel een probleem is is dat de stroomkabel niet juist is aangesloten.
Het grijs moet helemaal doorlopen tot in de wartel anders kun je sluiting krijgen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als de as maar horizontaal is en er geen (condens)water de connector in kan lopen is het goed.
De connector dus het liefst aan de zijkant, maar zo kan het ook.
Vaak kan je de motor zelfs losschroeven en 90° gedraaid weer monteren, dus als het je ergert kan je het fixen :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:13
Nee volgens de fabrikant mag dit niet. Wat ze hadden moeten doen was de 4 inbusbouten losnemen en het pomplichaam draaien. Google anders maar eens op "Grundfos alpha 1 handleiding" , op de 4e pagina staat dit duidelijk afgebeeld. Terug laten komen om dit kostenloos aan te passen, dan kunnen ze ook meteen die kabel fatsoenlijk in de wartel monteren.