Laptop voor brugklasser

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 07:51
De vraag komt, volgens mij, ieder jaar terug. Wij zijn op zoek naar een laptop voor onze aanstaande brugklasser. Kennelijk veranderd de laptop die de rent company aanbiedt niet, want ik kom in iedere post hetzelfde model tegen, maar het aanbod in de winkel wel. De rent company biedt namelijk nog steeds de Dell 3140 2-in-1 met Intel N200 processor. Afhankelijk van hoe lang je de service wil afnemen van, kost deze tussen de €700 en €800. Ondanks de voordelen van garantie en leenlaptop bij problemen, neig ik naar zelf een laptop kopen. Als er dan wat gebeurt, hebben we nog een reserve laptop in huis.

Wat ga je met je laptop doen?
Schoolwerk, dus wat browsen, Office (online of desktop apps) en waarschijnlijk muziek luisteren of films kijken via Youtube, Netflix of Disney.

Wat is je budget?
In eerste mik ik op maximaal het budget dat we anders kwijt waren geweest bij de rent company. De variant van de rent company is met een touch screen. Ik weet niet of dat nou nodig / handig / gewenst is. Belangrijkste eis is dat de accu zonder probleem een hele dag mee kan zonder op te laden. De school adviseert een accu van minimaal 50Wh.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school, dus gewicht is een dingetje. Maximaal 1.5kg, maar liefst wat minder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het gaat mee naar school, dus ondanks dat onze brugklasser vrij voorzichtig is, voorzie ik wat valpartijen etc.

Ik heb al uitgebreidt lopen spelen met filters in de pricewatch en dit is mijn voorlopige shortlist:Ik heb wel gezien dat als ik zonder touchscreen filter, ik laptops vind met dezelfde specs voor grofweg €100,- minder. Bijvoorbeeld:Ik heb ook nog even gekeken naar een refurbished laptop, maar ben toch wat huiverig voor de kwaliteit van de accu en eigenlijk ook naar de kwaliteit van de laptop als geheel. Ik lees toch veel verhalen van schermen die niet goed werken, toetsenborden met stickers omdat de letters afgesleten zijn etc. Daar zit ik niet echt op te wachten.

Ik overweeg voor de goedkoopste van de twee HP ProBooks te gaan, dus met touchscreen. Maar als touch niet zo belangrijk is, is de Lenovo of de ProBook uit het tweede lijstje ook wel interessant gezien de prijs.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Geheugen: 8GB DDR5
en/of
Schijf: 256GB

Beide zijn niet meer echt van deze tijd, erg krap bemeten. Daar ga je vrij snel meer van nodig hebben.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Schijfruimte leek me niet het belangrijkste aangezien ze, dacht ik, onedrive krijgen vanuit school en daar het meeste op zullen doen. Geheugen ben ik mee eens, maar is eventueel uitbreidbaar tot max 32GB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

256GB schijfruimte ga je ook vrij snel van terugkomen, dat is erg weinig. Onedrive is leuk, maar veelgebruikte en tijdelijke data staat op de disk en die is klein.

Refurbished kun je doen, maar dan is er idd een risico.

Zou dit in algemene zin niet een handig onderdeel voor in de BBG zijn, "beste schoollaptop tot xxx,- ?

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:59
Onedrive staat gesynced met je eigen harde schijf, dus dan is de eerste comment wel degelijk van belang tenzij alleen de online onedrive gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
Gek idee, kijk eens naar een 2e hands laptop (dus niet perse refurbished maar gewoon hier op Tweakers)? Dan heb je meer bang voor de buck.

Dan een ander punt, weet je al wat de norm is op school qua laptops? Kan me voorstellen dat de school wel minimale eisen opstelt? Zul je zien dat jouw kind dadelijk met een windows laptop komt aanzakken terwijl 80% van de klas een MacBook heeft (ik heb geen idee he, ik roep maar wat). Dat gaat je kind niet tof vinden .. en andersom natuurlijk ook. Dat je geen macbook aanschaft terwijl de school Windows verplicht.

Ik heb ook scholen gezien met een Chromebook als eis.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:12
Hier ook op zoek naar een laptop voor de brugklasser. Vanuit school wordt er een HP Probook 445 G11 met Ryzen 3, 16GB en 256GB SSD aangeboden.

Nu ben ik zelf aan het kijken naar de HP Probook 440 G10 met Intel i5, 16GB en 512GB SSD.
uitvoering: HP ProBook 440 G10 (AL0A6AT)
Deze is dan wel een generatie ouder (G10 ipv G11) maar voldoet volgens mij prima voor de komende jaren. Voordeel van een zakelijk model is vaak de betere bouwkwaliteit, kan beter tegen een stootje.

[ Voor 9% gewijzigd door sh4dow op 26-06-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Er worden weinig eisen gesteld vanuit school. Het advies om niet een te grote laptop te kiezen (11" of 12"), want het moet licht zijn en in de rugzak passen. Ik vind dat zelf wel erg klein. De laptops in mijn lijstje zijn wat groter, maar qua gewicht en afmetingen vergelijkbaar met de genoemde Dell (1,4kg).

Verder moet de accu 6-8 uur mee kunnen en heeft Windows 10 of hoger de voorkeur, maar een Mac is ook toegestaan. Er hoeft geen speciale software op te staan. MS Office krijgen ze van school en installeren ze gezamenlijk in de eerste schoolweek.

De opmerkingen over Onedrive snap ik. Op zich is ook de SSD te upgraden, maar dan is het misschien makkelijker en voordeliger om direct een laptop te kopen met meer geheugen en/of een grotere SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
sh4dow schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:12:
Hier ook op zoek naar een laptop voor de brugklasser. Vanuit school wordt er een HP Probook 445 G11 met Ryzen 3, 16GB en 256GB SSD aangeboden.

Nu ben ik zelf aan het kijken naar de HP Probook 440 G10 met Intel i5, 16GB en 512GB SSD.
uitvoering: HP ProBook 440 G10 (AL0A6AT)
Deze is dan wel een generatie ouder (G10 ipv G11) maar voldoet volgens mij prima voor de komende jaren. Voordeel van een zakelijk model is vaak de betere bouwkwaliteit, kan beter tegen een stootje.
Als ik zo snel kijk is die 440 zonder touchscreen. Dan zou ik eerder voor een G11 uit mijn eigen lijstje gaan. Die zijn met of zonder touchscreen en goedkoper met betere hardware. Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
DonJunior schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:02:
Gek idee, kijk eens naar een 2e hands laptop (dus niet perse refurbished maar gewoon hier op Tweakers)? Dan heb je meer bang voor de buck.
Heb ik ook zitten kijken, maar daar lijken ook veel zaakjes tussen te zitten die refurbished laptops verkopen. En ook hier geldt in het algemeen mijn zorg om de (kwaliteit van) de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:07

servies

Veni Vidi Servici

Pieter.txt schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:14:
Er worden weinig eisen gesteld vanuit school. Het advies om niet een te grote laptop te kiezen (11" of 12"), want het moet licht zijn en in de rugzak passen. Ik vind dat zelf wel erg klein. De laptops in mijn lijstje zijn wat groter, maar qua gewicht en afmetingen vergelijkbaar met de genoemde Dell (1,4kg).

Verder moet de accu 6-8 uur mee kunnen en heeft Windows 10 of hoger de voorkeur, maar een Mac is ook toegestaan. Er hoeft geen speciale software op te staan. MS Office krijgen ze van school en installeren ze gezamenlijk in de eerste schoolweek.

De opmerkingen over Onedrive snap ik. Op zich is ook de SSD te upgraden, maar dan is het misschien makkelijker en voordeliger om direct een laptop te kopen met meer geheugen en/of een grotere SSD.
Been there, done that, never ...

Ik heb zelf een aantal jaar geleden ook in die situatie gezeten (en zit er voor de 2e keer weer in).
Bij mijn zoon hebben we destijds ook via de Rent Company een laptop gekocht.
Nooit weer: het ding is ver underpowered, heeft te weinig geheugen, het scherm is te klein, de opslag is te klein en een touchscreen is nutteloos. En onderdelen verbeteren/uitbreiden/vervangen was ook eigenlijk niet mogelijk. Kleiner dan 14 Inch lijkt handig, maar is het toch niet...

Dus 2 jaar geleden (het laptopje van m'n zoon heeft het met heel veel moeite net geen 4 jaar uitgehouden) een Lenovo Thinkpad P14S voor hem gekocht en zelf Windows en Office geïnstalleerd. Hetzelfde heb ik vorig jaar voor m'n dochter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 19-09 12:14
Is geen laptop geen optie?

Zijn er geen computers meer te vinden op een gemiddelde middelbare school in Nederland tegenwoordig?
Begin 2000 was het echt ondenkbaar dat iedere leerling een laptop mee naar school zou nemen, laat staan vanaf de eerste klas.

Is het nu gewoon de defacto standaard? Is het misschien zelfs een vereiste vanuit school?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
servies schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:22:
[...]

Been there, done that, never ...

Ik heb zelf een aantal jaar geleden ook in die situatie gezeten (en zit er voor de 2e keer weer in).
Bij mijn zoon hebben we destijds ook via de Rent Company een laptop gekocht.
Nooit weer: het ding is ver underpowered, heeft te weinig geheugen, het scherm is te klein, de opslag is te klein en een touchscreen is nutteloos. En onderdelen verbeteren/uitbreiden/vervangen was ook eigenlijk niet mogelijk. Kleiner dan 14 Inch lijkt handig, maar is het toch niet...

Dus 2 jaar geleden (het laptopje van m'n zoon heeft het met heel veel moeite net geen 4 jaar uitgehouden) een Lenovo Thinkpad P14S voor hem gekocht en zelf Windows en Office geïnstalleerd. Hetzelfde heb ik vorig jaar voor m'n dochter gedaan.
Ah, kijk dat is een goede tip. Touchscreen heeft dus mogelijk geen meerwaarde. Die Lenovo is dan wel weer een prijzig dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
S0epkip schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:24:

Zijn er geen computers meer te vinden op een gemiddelde middelbare school in Nederland tegenwoordig?
Begin 2000 was het echt ondenkbaar dat iedere leerling een laptop mee naar school zou nemen, laat staan vanaf de eerste klas.

Is het nu gewoon de defacto standaard? Is het misschien zelfs een vereiste vanuit school?
Helaas, tijden veranderen. Laptop is net zo noodzakelijk als het HB-potlood tegenwoordig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Pieter.txt

Ik zou persoonlijk de Dell Inspiron (en Latitude 3) serie links laten liggen en minimaal voor een Dell uit de Latitude '5' serie gaan kijken op de tweedehands markt. Voordeel van die Latitude serie is dat die machientjes érg vaak op de (groot) zakelijke markt ingezet worden en daar ook op berekend zijn qua technische spec's én bouw (én beschikbaarheid van aftermarket onderdelen zoals accu's). Daarbij worden die dingen zakelijk meestal maar een jaar of drie ingezet om vervolgens tweedehands naar particulieren of het MKB doorgezet te gaan worden. Een 5420 zou je dus al wel 'goedkoop' moeten kunnen gaan vinden, incl de bijbehorende Windows 11 (Pro) licentie.

Een Latitude uit de 54xx serie heeft een i5 aan boord met een 14" schermdiagonaal (dat verklaart de éérste twee nummer van dat getal), de 10/20/30 .... welke er op volgen hebben betrekking op de generatie i5 processoren waarbij dit jaar de '50' aan de beurt is (vandaar dat het derde nummer nú op een nieuwe machine een '5' is. De 5490 komt dus uit 2019 van het vorige decennium :+

ALS je voor een tweedehands Dell laptop gaat kijken op de tweedehands markt: Zorg er dan voor dat je ten alle tijden vóór aankoop het bijbehorende 'ServiceTag' hebt én dat je dat Tag op voorhand én bij overdracht ook zélf controleert bij Dell (o.a. op diefstal van.....) én dat het BIOS / UEFI deel volledig wachtwoordvrij wordt opgeleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-06-2025 18:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Met 2 tienerdochters die naar de middelbare school gaan hebben wij juist bewust gekozen om voor een laptops van de Rentcompany te gaan, en dat is om de volgende redenen:
De laptops worden ingericht voor de school. Alles wat ze nodig hebben of kunnen hebben wordt verzorgd.
Bij problemen op school kunnen ze meestal op school direct geholpen worden. Is het probleem niet direct te verhelpen dan krijgen ze een leen laptop mee. Tenzij ze de laptop vergeten mee te nemen naar school zitten ze dus nooit zonder laptop.
Ook als je de laptop laat vallen, er op gaat zitten, er mee door de regen fietst of dat deze op een andere manier kapot gaat, het maakt allemaal niets uit. De laptop wordt gerepareerd en zo nodig vervangen. Maar ook als er een ander probleem is, dan worden ze op school geholpen. Dit heb je niet als je zelf een laptop gaat kopen.
Ja, ik ben het eens dat je te veel betaald voor de specs die je krijgt, maar dit zijn wel de specs die de school heeft bepaald voor wat er de komende jaren nodig is.

Bij allebij mijn dochters heeft iedereen in de klas een laptop via de Rentcompany. Niemand heeft iets anders en dat is wel zo fijn. Kinderen zijn niet meer zo lief voor enkaal op de middelbare school. Als je een andere laptop hebt, hoe mooi die ook is, dan ben je anders. Is er een probleem mee dan is het al snel 'Zie je nou wel. Dat komt omdat je niet een schoollaptop hebt'

Ja. We zijn Tweakers. We weten allemaal dat je voor minder geld een laptop met betere specs kan krijgen. Maar geloof mij. Jouw kind maakt het echt niet uit of hij/zij een laptop met betere specs heeft. Die geeft er alleen om dat het werkt en bij problemen snel geholpen kan worden.

Mijn dochters zijn blij met de laptops. Hierdoor is mijn vrouw blij, en dat maakt mij weer blij. Alleen mijn portemonee is niet blij, maar dan had ik vrijgezel moeten blijven ;)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:12
Pieter.txt schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:18:

Als ik zo snel kijk is die 440 zonder touchscreen. Dan zou ik eerder voor een G11 uit mijn eigen lijstje gaan. Die zijn met of zonder touchscreen en goedkoper met betere hardware. Of zie ik wat over het hoofd?
Klopt, ik verwacht niet dat ze een touchscreen gaan gebruiken.

De G11 uit je lijst is een AMD Ryzen systeem (de 445 range). Ik kijk zelf naar een Intel i5 systeem (de 440 range), maar de G11 met Intel CPU is weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:18
Die specs en kwaliteit van de Rent Company laptops waren inderdaad vreselijk. Keuze uit Celeron of dual core i3 maar dat kan aan de school liggen. Ga dan maar eens Teams doen. Mijn zoon noemde het de traagste laptop ooit. Ik zie op hun site dat ze nu ook wel i5 aanbieden. De beschrijving van de Dell 3140 klinkt OK maar de voorganger 3100 was een plastic ding dat helaas niet tegen een stootje kon. Daar eerst twee van versleten en toen een Dell 5400 i5 laptop tweedehands gekocht die wel stevig was en inmiddels mee kan naar hoger onderwijs. Ik zou liever elke 3 jaar een stevige tweedehands kopen van 300 euro dan hopen dat een iets minder robuuste laptop van 700 euro de hele middelbare school overleeft. Dan kun je er ook nog eens een nieuwe accu van 60 euro in zetten wat uiteindelijk altijd nodig is.
v&a aangeboden: Dell Latitude 5410 i5-10th 16GB 512GB NVMe 14" FHD W11 Pro
https://budget-computers....latitude-5420-256gb-html/

[ Voor 3% gewijzigd door Sendak239 op 26-06-2025 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 19:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Zou dit iets zijn? Ik zit met dezelfde situatie :P

https://budget-computers....-16gb-ram-512gb-ssd-html/

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:00

Maar toen keken ze je ook al vreemd aan als je op je eerste schooldag kwam aanzetten met een kroontjespen en vloeipapier, toch? :F

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:15
Hier ook dezelfde situatie maar dan met de beperking dat ze bij mijn dochter op school alleen Chromebooks gebruiken. Dan wordt de keuze toch wel heel ver beperkt en ik vraag me nu serieus af of ik zelf een laptop aan moet schaffen of die van de Rent Company voldoende is. Dit omdat ChromeOS naar mijn ervaring ook met zeer beperkte laptops nog enigszins goed draait.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja. Zo goed als alle leermiddelen zijn digitaal, of hebben een digitale component. Je kan niet meer zonder.

Wij (brede scholengemeenschap voor vmbo havo vwo gymnasium) hebben dell "onderwijs" chromebooks. Voordeel daarvan:
Goedkoper dan windows laptop
Accu gaat schooldag mee.
Alles online, dus geen verschillen in programma's
Opslag/mail online, dus als je van device wisselt is alles er nog
Makkelijk qua ondersteuning.
Steviger uitgevoerd dan regulier model.
Google for education omgeving en beheertools
Als je ze koopt/huurt via onze partner zijn ze verzekerd en kan je leenchromebook krijgen bij reparatie.

Overigens zijn er ook leerlingen die een eigen device meenemen (oude laptop/macbook) en dat werkt ook gewoon, alleen de accu is een dingetje en ondersteuning willen we er niet op geven.

Mij ervaring is wel dat ongeveer de helft van de devices na ongeveer 1,5 jaar flinke battlescars heeft.
Missende toetsen, kapot scherm, oplader kwijt, scharnier afgebroken, paar keer gerepareerd, dat soort spul.
Dat je een device koopt voor de hele middelbare schooltijd is dan ook een illusie. Mijn goedbedoelde advies: koop een goedkoop hok; de kans dat je hem na 1 of 2 jaar moet vervangen is groot.

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 26-06-2025 22:51 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

E-Vix schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:39:
Als er een probleem mee dan is het al snel 'Zie je nou wel. Dat komt omdat je niet een schoollaptop hebt'
100% mee eens en bovenstaande was voornamelijk de reden, geen zin in gezeur ook al heb ik genoeg laptops liggen met betere specs. Ook heb ik niet altijd tijd om evt. problemen op te lossen en dat kan mijn zoon nu helemaal zelf regelen.

Verder ook fijn dat die dingen gemakkelijk een schooldag meegaan op de accu maar ze zijn idd wel traag als dikke....

Neemt niet weg dat de specs onderhand wel een beetje opgekrikt hadden kunnen worden voor dat bedrag.

Wat ik wel jammer vond is dat het RAM vast gesoldeerd is, ik wilde er wat meer geheugen in zetten voor een klein beetje meer performance maar helaas.
In theorie kan het maar in de praktijk is het wel een heel groot ongemak. Ze hebben nodig bij digitale toetsen/examens, als je in een toets/examen week überhaupt al een leen laptop weet te bemachtigen zit je helemaal niet te wachten op al die extra ongemakken/stress. Daarnaast heeft iemand met een defecte rentcompany laptop voorrang op iemand zonder laptop.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 26-06-2025 23:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Hmm, lastig, lastig, lastig. Ik snap de overwegingen om toch voor de rent company te kiezen ondanks de prijs-kwaliteit verhouding. Ontzorgen is ook wat waard. Je koopt in dat geval een Dell met Intel N200, 8Gb en 256Gb ssd. Afhankelijk van de looptijd ben je dan 720 (3 jaar) tot 813 (5 jaar) euro kwijt. Ik voel daar ook wel voor.

Een eigen laptop moet dus minimaal die specs hebben. Ik denk dus dat diskruimte niet een issue gaat zijn. Ik neem tenminste aan dat school daar rekening mee heeft gehouden toen ze de specs samenstelden. Een goede laptop kost ergens tussen de 550 en 750 euro.

En dan nog de mogelijkheid voor een refurbished laptop. Voor een goede Dell ben je ergens tussen de 300 en 500 euro kwijt. En dan is de kwaliteit van de accu meestal minimaal 80%. Mijn gevoel zegt me dat je een beetje geluk moet hebben met de prijs want de duurdere refurbished laptops zijn bijna net zo duur als een nieuwe.

Ik denk dat ik toch het minste voel voor refurbished. De andere twee hebben zo hun eigen voor- en nadelen.

Weet iemand of die Ryzen 3 voldoende toekomstbestendig is? Of zou je toch beter voor een ryzen 5 of code i5 kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Laatst online: 16-09 17:58
Ik heb dezelfde twijfel. Bij mijn zoon (nu 3 vwo) ook een 12" rentcompany laptop gekocht. Zeer sloom ding en hij moppert er voortdurend op, MAAR een klasgenoot heeft hem wel een keer van zijn buro geduwd waardoor het schem moet worden vervangen.

Mijn dochter is wat voorzichtiger met haar spullen en die wil een 14"touchscreen laptop hebben. Die jij hebt uitgezocht ben ik daarom ook aan het overwegen (jammer dat er geen 14" laptop BBG is trouwens!!).

Ik wacht tot medio augustus om de knoop door te hakken en houd jullie adviezen in de gaten.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Hier nog één, ik heb helemaal niks met laptops en of computers maar wij moeten ook wat uitzoeken.
De prijs vind ik geen punt maar is er een echte meerwaarde tussen de goedkoopste of de duurste waaruit we kunnen kiezen?
Voor de rest geld voor mij ook dat het ding dan al compleet ingericht is voor school dus het zal één van deze drie worden.

Iemand die er wat zinnigs over kan en wil zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f56Y-SPhbalCwFqPJFUrSJ2eyOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xN71Iqlzg0YACDpZG2blae4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwvJRpfnYF0CodUImlXSQUe2rMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCvQq5CU0DtHuuEbB9RZTcRq.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:15
grappig/bijzonder om te zien dat het aanbod via de TheRentCompany zo erg wisselt per school.
Voor mijn zoon krijgen we nu deze 3 opties aangeboden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/secoKnLkxG3r1xeZ1AK_SBD-yi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pCOb4IUjafw43VpEatbaGOTa.png?f=fotoalbum_large

lenovo 500w yoga g5: 12,2, 128gb sssd, intel 250, 8gb ram: 813
dell pro 14: 14" touch, 256gb ssd, intel i3-100u, 8gb: 957
dell pro 14: 14" touch, 256gb ssd, intel i5-120u, 16gb ram: 1080

Voor mijn dochter (gaat bijna naar de 4e) hebben we destijds de beste optie van de 3 genomen (11,6" acer chromebook), volgens mij inclusief 48 maanden service4u pakket.

Ik vraag me nu ook af wat ik voor mijn zoon het beste kan doen. Is die i5 het verschil in prijs waard ten opzichte van de i3? de lenovo spreekt me eigenlijk niet echt aan, maar dat is vooral vanwege wat ik eerder las over spyware op lenovo's in combi met de n250 processor.

Ik heb overigens mijn dochter nog nooit horen klagen over haar chromebook. en die zie zuinig op haar spullen dus nog nooit iets mee gehad. Enige is dat de rits van haar beschermhoes nu kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Laatst online: 19-09 16:44
Hier ook geen zin in gezeur en dus contract voor 72 maanden bij the rent company afgesloten, wat inhoudt dat hij na 3 jaar een nieuwe krijgt. Mocht het systeem dus een upgrade krijgen in die 3 jaar krijgt hij die nieuwe. Aangezien we de duurdere variant hebben genomen, dus de n200,8gb,256gb lijkt het me ruim voldoende voor school. Daarnaast heb ik zelf ook thuis een nieuwe familielaptop nodig, dus zwaardere dingen kan hij daar dan wel op doen indien nodig.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Afgelopen zondag een HP Ryzen laptop voor mijn neefje aangeschaft vanwege school. Nieuw vanwege de accu eis van 6 uur, verder stelde men geen aparte eisen.
Ryzen 5 was krachtig zat, 16 GB Ram en 512 SSd voor 549, 3 jaar extra garantie (129euro) voor schade door eigen toedoen, en Jongen blij, school blij , MM blij..

Oudere neefje hadden we 3 jaar geleden hetzelfde gedaan, laptop werkt nog steeds, hebben 1 keer de garantie gebruikt omdat iemand tegen de tas had geschopt.

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
frumper schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:23:
Hier ook geen zin in gezeur en dus contract voor 72 maanden bij the rent company afgesloten, wat inhoudt dat hij na 3 jaar een nieuwe krijgt. Mocht het systeem dus een upgrade krijgen in die 3 jaar krijgt hij die nieuwe. Aangezien we de duurdere variant hebben genomen, dus de n200,8gb,256gb lijkt het me ruim voldoende voor school. Daarnaast heb ik zelf ook thuis een nieuwe familielaptop nodig, dus zwaardere dingen kan hij daar dan wel op doen indien nodig.
Wat bedoel je met dat hij een nieuwe krijgt omdat je voor de 72 maanden gekozen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
DeRooney schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:13:
[...]

Wat bedoel je met dat hij een nieuwe krijgt omdat je voor de 72 maanden gekozen hebt?
Klopt, ze kunnen laptops maar voor max 5 jaar verhuren, maar omdat vwo 6 jaar is, ruilen ze de laptop na 3 jaar om voor een nieuwe. Ook als je eerst kiest voor het instapmodel, kun je evt de laatste 3 jaar switchen naar het hogere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoinv
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06-08 13:20
Ik hoopte ook op een Lenovo 500w (product: Lenovo 500w 2-in-1 Gen 5), maar deze zijn volgens de pricewatch nog niet beschikbaar. TRC heeft er zo te merken al wel de hand op weten te leggen. Is er iets bekend qua beschikbaarheid voor consumenten? Ik kon alleen vinden dat de release al in maart geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
Als ontzorgen ook wat waard is, dan koop je toch 2 zakelijke refurbished laptops met 2 jaar garantie? Leg je er 1 in de kast en 1 voor mee naar school en kom je nog steeds onder die belachelijk bedragen uit die ik hier zie langskomen. En dan heb je 2 laptops die salto's, loopings en dansjes om die knakke N200 doen. :P (Maar ik zou er gewoon 1 kopen.)

Ik had het wel geweten. Hier kan je er bijvoorbeeld 2 van kopen en goedkoper uit zijn: https://www.computerzaak.nl/p/dell-latitude-7410-12/

Maar dan wel met 16GB en 512GB SSD. En dit zijn over het algemeen zakelijke laptops, dus wat degelijker dan je Acer / Asus van 400 euro die je bij de Mediamarkt in de aanbieding koopt.

Of koop er 1 en koop een losse nieuwe originele batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Reclame mag hier niet worden gemaakt, dus ik noem geen leverancier. Maar ik heb net een refurbished Acer Chromebook gekocht. Touchscreen, accu 34 keer geladen, ondersteuning tot 2029, prijs 95 euro. Ik ben er zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoinv
  • Laatst online: 06-08 13:20
De 500w met N150 processor is hier wel beschikbaar (https://www.campusshop.nl...00/80068703/product/13069). Ze geven aan dat de versie met een N250 of N350 door hun op het moment niet aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Laatst online: 19-09 09:54

Neophyte808

Gadget inspector

teacher schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:41:
[...]

Ja. Zo goed als alle leermiddelen zijn digitaal, of hebben een digitale component. Je kan niet meer zonder.

Overigens zijn er ook leerlingen die een eigen device meenemen (oude laptop/macbook) en dat werkt ook gewoon, alleen de accu is een dingetje en ondersteuning willen we er niet op geven.

Mij ervaring is wel dat ongeveer de helft van de devices na ongeveer 1,5 jaar flinke battlescars heeft.
Missende toetsen, kapot scherm, oplader kwijt, scharnier afgebroken, paar keer gerepareerd, dat soort spul.
Dat je een device koopt voor de hele middelbare schooltijd is dan ook een illusie. Mijn goedbedoelde advies: koop een goedkoop hok; de kans dat je hem na 1 of 2 jaar moet vervangen is groot.
Ik heb ooit meegekeken met mijn moeder die in het voortgezet onderwijs les gaf, omdat ze moeite had om dingen in ChromeOS voor elkaar te krijgen die in Windows gewoon kunnen. Het eerste grote nadeel dat opviel was dat het volstrekt onduidelijk is wat public is en wat private is. Het tweede is dat als je een mappenstructuur aanmaakt voor verschillende niveau's, bijvoorbeeld 5 mappen voor havo 4 & 5 en VWO 4, 5 & 6, je die met de browser niet kunt vinden: je kunt alleen filteren op "Recent" of op alphabetische volgorde, net als in Android. Na een UUR vloeken op dat ding heb ik daar nog steeds geen oplossing voor kunnen vinden.

Ik zou voor een schoollaptop die weinig spannends hoeft te kunnen gaan voor een goedkope refurbished Thinkpad ofzo. Mijn T490 voor werk gaat inmiddels al ruim 5 jaar mee, als is de i5-8365u niet meer vooruit te branden. Het enige nadeel is dat refurbished laptops met meer dan 8 GB RAM nog vrij zeldzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Dit is het aanbod bij mijn zoon op school. Klein, lage res, slome CPU maar wel redelijk batterij. En niet super duur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nD1LoDJRXuueTBaJQ_uglyYHkxI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TJYYRpyJVN8tInDPL9ZvmGs3.png?f=user_large

De prijzen zijn volgens mij redelijk zoals ze in pricewatch zijn. Huur is in totaal hetzelfde als kopen ook.

Tja, ik neig er toch naar. Thuis hebben de kinderen al een oudere business laptop met linux (minecraft, MS365 voor basisschool in browser). Eerst wilde ik wederom een wat oudere business laptop kopen, maar voor 600 eur denk ik: als het ding irritant is koop ik er nog wel iets bij voor thuis. Of groot scherm om hem aan te hangen.

Ik vraag me wel af hoe Windows het doet op zo'n n200, ik heb eigenlijk al meer dan 10 jaar geen windows gebruikt... Ik heb ook nog nooit een touchscreen op een laptop gehad, de kinderen vinden dat wel fijn om te hebben volgens mij. 8 GB RAM is wel om te huilen denk ik, helemaal op Windows.

Hehe, en dan zie je zoiets: v&a aangeboden: Lenovo ThinkPad T14 Gen5 model 21mm Intel ultra 5 cpu 135 16 ...

[ Voor 22% gewijzigd door teek2 op 04-07-2025 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Nou, het is toch deze geworden, 1/2e van de prijs, veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Laatst online: 18:07

servies

Veni Vidi Servici

frumper schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:24:
[...]

Klopt, ze kunnen laptops maar voor max 5 jaar verhuren, maar omdat vwo 6 jaar is, ruilen ze de laptop na 3 jaar om voor een nieuwe. Ook als je eerst kiest voor het instapmodel, kun je evt de laatste 3 jaar switchen naar het hogere model.
Je betaalt gewoon de prijs van die laptop (en nog wat extra) in 3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
frumper schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:24:
[...]

oh ik zie het nu ook op de website staan:
Extra informatie over 72 maanden

Kopen
Een contract van 72 maanden is alleen mogelijk als je een apparaat huurt. Het is niet mogelijk om een apparaat te kopen met een servicecontract van 72 maanden. Dit komt omdat we een apparaat niet zo lang kunnen laten verzekeren. Wil je toch een apparaat kopen voor 6 jaar? Dan kun je twee keer een koopcontract van 36 maanden afsluiten. Bestel je voor dezelfde leerling een tweede apparaat voor de tweede periode van 36 maanden? Dan krijg je €50 korting op dat apparaat.

Huren
Huren voor 72 maanden is wél mogelijk. Na 3 jaar ruilen we het apparaat om voor een nieuw exemplaar. Zo weet je zeker dat het apparaat altijd goed verzekerd is. Als bedankje voor je lange huurcontract, krijg je van ons €1 korting per maand, tijdens de hele looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
3 jaar geleden voor oudste een Lenovo gekocht, laptop ziet er niet uit, jongens en spullen 🤨 maar doet het nog steeds en mag dus nog een jaar mee. Ervaring na 3 jaar: alles online via 365, batterijduur, compact, relatief laag gewicht en fatsoenlijke resolutie. Voor de jongste dus maar een Acer 14” Chromebook plus gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Voor mijn zoon hebben we nu toch maar de duurste gedaan, de dell pro 14 core 5. Die was als enige met 16gb werkgeheugen en hopelijk doet hij er gewoon 5 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35

Yucon

*broem*

teek2 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:56:
Nou, het is toch deze geworden, 1/2e van de prijs, veel beter.
Dit zijn inderdaad pareltjes, net als een lenovo X13.

We hebben een aantal jaar geleden een soortgelijke keuze gemaakt en dat was echt een goede beslissing.

Overigens valt dat 'ontzorgen' door de rent company ook wel mee. Er zitten allerlei kleine lettertjes in het contract over eigen risico bij schade. Daarnaast herinner ik me nog dat gesuggereerd werd dat je op deze manier voor de hele schoolperiode klaar was terwijl het contract korter liep dan dat. Tenslotte hoor ik vaak het argument 'ja maar goede accu'. Klopt, maar laten we realistisch zijn: hoe goed is die accu na 3 jaar nog? Ook de accu's van die rent company laptops verouderen gewoon.

Bij een eigen computer kun je makkelijk tzt een andere erin schroeven.

We hebben wel een reserve-exemplaar achter de hand. Een kind hoeft niet de pineut te zijn van de keuze van de ouders als er iets tegenzit. Goedkoper was het dus niet, maar het eindresultaat is wel beter want die schoollaptops vielen nogal tegen. Hij is uiteindelijk zelf ook blij met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Yucon schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Dit zijn inderdaad pareltjes, net als een lenovo X13.

We hebben een aantal jaar geleden een soortgelijke keuze gemaakt en dat was echt een goede beslissing.

Overigens valt dat 'ontzorgen' door de rent company ook wel mee. Er zitten allerlei kleine lettertjes in het contract over eigen risico bij schade. Daarnaast herinner ik me nog dat gesuggereerd werd dat je op deze manier voor de hele schoolperiode klaar was terwijl het contract korter liep dan dat. Tenslotte hoor ik vaak het argument 'ja maar goede accu'. Klopt, maar laten we realistisch zijn: hoe goed is die accu na 3 jaar nog? Ook de accu's van die rent company laptops verouderen gewoon.

Bij een eigen computer kun je makkelijk tzt een andere erin schroeven.

We hebben wel een reserve-exemplaar achter de hand. Een kind hoeft niet de pineut te zijn van de keuze van de ouders als er iets tegenzit. Goedkoper was het dus niet, maar het eindresultaat is wel beter want die schoollaptops vielen nogal tegen. Hij is uiteindelijk zelf ook blij met de keuze.
Ja, ik vind ook wel snel een reserve idd. Voor 750 eur kan ik zorgen voor 2 reserves zelfs. En er slingert hier altijd wel een tijdelijke laptop rond (wel met Linux, maar alles gaat toch in de cloud tegenwoordig toch? Ik werk zelf helemaal met MS365 via de browser (op Linux), gaat echt heel goed moet ik zeggen, bij powerpoint is van zwaar irritant maar brij bruikbaar gegaan in het afgelopen jaar.) Browser is zelf beter want ik moet steeds switchen tussen orgs (met Firefox cookie containers).

En een eigen laptop is toch ook makkelijker te upgraden (zit nu 8 gb ram in, is wel heel minimaal, ga ik wel naar 16 brengen).

[ Voor 6% gewijzigd door teek2 op 11-07-2025 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle K
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:14
DeRooney schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:20:
[...]

lenovo 500w yoga g5: 12,2, 128gb sssd, intel 250, 8gb ram: 813
dell pro 14: 14" touch, 256gb ssd, intel i3-100u, 8gb: 957
dell pro 14: 14" touch, 256gb ssd, intel i5-120u, 16gb ram: 1080

[...]
Dit aanbod lijkt op het aanbod dat we voor mijn dochter hebben gekregen die naar de brugklas gaat, alleen dan zonder de Lenovo.

Ik heb persoonlijk geen zin in een huur constructie, en was aanvankelijk erg vrij sceptisch over TRC, ook omdat ik in verschillende topics voorbij zag komen dat The Rent Company haar laptops erg duur verkoopt.

Maar als ik de Dell Pro 14 met i5 vergelijk met diverse webshops, dan vind ik het eigenlijk wel meevallen. Sterker nog, als ik de kosten van het "zekerheidspakket" er vanaf trek dan kan ik voor die prijs de laptop nergens vinden. Dat zekerheidspakket kost omgerekend 50 euro per jaar, dat lijkt me toch best prima voor reparatie, een kleine verzekering, en (IMHO het grootste voordeel) een vervangende laptop waar nodig.

Kortom, zie ik iets over het hoofd, of is €834,- voor een Dell Pro 14 met i5 en 16gb ram eigenlijk wel een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:40

H-W

Bij de school van mijn dochter had ik ook maar de keuze uit 2 laptops, het is de Dell 3140 geworden. Ik heb alleen niet de optie voor een 72 maanden contract gezien, daar ga ik nog wel achteraan want VWO duurt 6 jaar. Bovendien is de optie van een nieuwe na 3 jaar wel aantrekkelijk.
Goedkoop? Nee dat dan weer niet. Maar je krijgt wel een boel zekerheid voor je geld, dat is het mij wel waard. En ik mag toch van een middelbare school aannemen dat zij passende hardware kiezen voor hun leerlingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Wordt er helemaal niet op gegamed? Want als dat wel het geval is zou ik zeker voor een modelletje gaan met een RTX 3050 of RTX 4060. Hoeft niet persé veel meer te kosten. Vaak rond de 600-700.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
sdk1985 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:19:
Wordt er helemaal niet op gegamed? Want als dat wel het geval is zou ik zeker voor een modelletje gaan met een RTX 3050 of RTX 4060. Hoeft niet persé veel meer te kosten. Vaak rond de 600-700.
Wij kiezen er bewust voor om zelf een wat betere laptop ernaast te kopen. Mijn zoon is ook bezig met wat video-editing, podcasts maken etc... dingen die niet op de schoollaptop hoeven. Sterker nog, voor prive wil ik dat ie zo min mogelijk op dat ding gaat doen. Die is voor school, de ander voor prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
@Pieter.txt Ik ben wel naar refurbished gegaan, via computerzaak.nl. Lenovo ThinkPad T14 | 16GB DDR4 | Windows 11 | 2 jaar garantie voor €430 euro. Je kunt een keuze maken over welke staat je graag zou willen. Alleen aan het deksel was te zien dat hij gebruikt was. De stevigheid is goed en de laptop is supersnel. Met de twee jaar garantie erbij, maak ik me niet zo druk. De accu kan, indien nodig, vervangen worden.
Als ik zie hoe de doorsnee jeugd met hun spullen omgaat, verwacht ik eigenlijk niet dat de laptop het sowieso 2 jaar uithoudt. Ik probeer ze natuurlijk wel bij te brengen dat je zuinig op de spullen moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:52
BvZwolle schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:55:
@Pieter.txt Ik ben wel naar refurbished gegaan, via computerzaak.nl. Lenovo ThinkPad T14 | 16GB DDR4 | Windows 11 | 2 jaar garantie voor €430 euro. Je kunt een keuze maken over welke staat je graag zou willen. Alleen aan het deksel was te zien dat hij gebruikt was. De stevigheid is goed en de laptop is supersnel. Met de twee jaar garantie erbij, maak ik me niet zo druk. De accu kan, indien nodig, vervangen worden.
Als ik zie hoe de doorsnee jeugd met hun spullen omgaat, verwacht ik eigenlijk niet dat de laptop het sowieso 2 jaar uithoudt. Ik probeer ze natuurlijk wel bij te brengen dat je zuinig op de spullen moet zijn...
Hier aan het kijken voor een brugklasser en zit ook te kijken naar een laptop van deze zaak.
Weet je welke versie van windows 11 is geinstalleerd, home of pro?

Zit zelf aan een hp elitebook te denken of een Dell Latitude 5420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
Jelle K schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:51:
[...]

Dit aanbod lijkt op het aanbod dat we voor mijn dochter hebben gekregen die naar de brugklas gaat, alleen dan zonder de Lenovo.

Ik heb persoonlijk geen zin in een huur constructie, en was aanvankelijk erg vrij sceptisch over TRC, ook omdat ik in verschillende topics voorbij zag komen dat The Rent Company haar laptops erg duur verkoopt.

Maar als ik de Dell Pro 14 met i5 vergelijk met diverse webshops, dan vind ik het eigenlijk wel meevallen. Sterker nog, als ik de kosten van het "zekerheidspakket" er vanaf trek dan kan ik voor die prijs de laptop nergens vinden. Dat zekerheidspakket kost omgerekend 50 euro per jaar, dat lijkt me toch best prima voor reparatie, een kleine verzekering, en (IMHO het grootste voordeel) een vervangende laptop waar nodig.

Kortom, zie ik iets over het hoofd, of is €834,- voor een Dell Pro 14 met i5 en 16gb ram eigenlijk wel een goede prijs?
Hier hetzelfde, wanneer ik deze samenstel op de website van dell kom ik uit op 1027eu tegenover 966 (48maanden) lijkt mij niet verkeerde, enige nadeel is de 256gb hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Laatst online: 16-09 17:58
Ik heb via V&A een nette Surface 3 gekocht, daar kan mijn brugklasser een paar jaar mee vooruit.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Leuk om te lezen dat wij niet de enige zijn die voor deze keuze staan. Wij hebben uiteindelijk toch gekozen voor de laptop van school. Het stukje zekerheid van de helpdesk op school gaf de doorslag. Dan is er geen paniek als ik eens een keer geen tijd heb om te assisteren als er iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alltime76
  • Laatst online: 27-07 23:54
Beste allen,

Bij de aanschaf van een laptop voor brugklassers is het belangrijk om te letten op een aantal zaken. Kies een lichtgewicht model met minimaal 8 GB RAM en een SSD voor soepel gebruik van schoolsoftware. Let ook op een batterijduur van minstens een schooldag en een schermformaat van 13 tot 15 inch, voor een goede balans tussen draagbaarheid en gebruiksgemak.

*knip* linken naar een externe website terwijl hier ook alles te vinden is in hapklare brokken is niet de bedoeling

Hopelijk biedt dit een nuttige aanvulling bij jullie zoektocht.

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 27-07-2025 23:50 ]

Pagina: 1