De vraag komt, volgens mij, ieder jaar terug. Wij zijn op zoek naar een laptop voor onze aanstaande brugklasser. Kennelijk veranderd de laptop die de rent company aanbiedt niet, want ik kom in iedere post hetzelfde model tegen, maar het aanbod in de winkel wel. De rent company biedt namelijk nog steeds de Dell 3140 2-in-1 met Intel N200 processor. Afhankelijk van hoe lang je de service wil afnemen van, kost deze tussen de €700 en €800. Ondanks de voordelen van garantie en leenlaptop bij problemen, neig ik naar zelf een laptop kopen. Als er dan wat gebeurt, hebben we nog een reserve laptop in huis.
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolwerk, dus wat browsen, Office (online of desktop apps) en waarschijnlijk muziek luisteren of films kijken via Youtube, Netflix of Disney.
Wat is je budget?
In eerste mik ik op maximaal het budget dat we anders kwijt waren geweest bij de rent company. De variant van de rent company is met een touch screen. Ik weet niet of dat nou nodig / handig / gewenst is. Belangrijkste eis is dat de accu zonder probleem een hele dag mee kan zonder op te laden. De school adviseert een accu van minimaal 50Wh.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school, dus gewicht is een dingetje. Maximaal 1.5kg, maar liefst wat minder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het gaat mee naar school, dus ondanks dat onze brugklasser vrij voorzichtig is, voorzie ik wat valpartijen etc.
Ik heb al uitgebreidt lopen spelen met filters in de pricewatch en dit is mijn voorlopige shortlist:
Ik overweeg voor de goedkoopste van de twee HP ProBooks te gaan, dus met touchscreen. Maar als touch niet zo belangrijk is, is de Lenovo of de ProBook uit het tweede lijstje ook wel interessant gezien de prijs.
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolwerk, dus wat browsen, Office (online of desktop apps) en waarschijnlijk muziek luisteren of films kijken via Youtube, Netflix of Disney.
Wat is je budget?
In eerste mik ik op maximaal het budget dat we anders kwijt waren geweest bij de rent company. De variant van de rent company is met een touch screen. Ik weet niet of dat nou nodig / handig / gewenst is. Belangrijkste eis is dat de accu zonder probleem een hele dag mee kan zonder op te laden. De school adviseert een accu van minimaal 50Wh.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school, dus gewicht is een dingetje. Maximaal 1.5kg, maar liefst wat minder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het gaat mee naar school, dus ondanks dat onze brugklasser vrij voorzichtig is, voorzie ik wat valpartijen etc.
Ik heb al uitgebreidt lopen spelen met filters in de pricewatch en dit is mijn voorlopige shortlist:
- HP ProBook 445 14 inch G11 (BC1W4ES)
- Processor: AMD Ryzen 3 7335U
- Geheugen: 8GB DDR5
- Schijf: 256GB
- Gewicht: 1.39kg
- Accu: 56Wh
- Prijs: €579
- Lenovo IdeaPad Flex 5 14IAU7 (82R700M4MH)
- Processor: Intel Core i5-1235U
- Geheugen: 16GB LPDDR4X
- Schijf: 1TB
- Gewicht: 1.5kg
- Accu: 52,5Wh
- Prijs: €649
- HP ProBook 445 14 inch G11 (BC1M1ES)
- Processor: AMD Ryzen 5 7535U
- Geheugen: 16GB DDR5
- Schijf: 256GB
- Prijs: €749
- HP Envy x360 14-fa0010nd
- Processor: AMD Ryzen 5 8640HS
- Geheugen: 16GB LPDDR5
- Schijf: 512GB
- Accu: 59Wh
- Prijs: €799
- HP ProBook 445 14 inch G11 (BC1X7ES)
- Processor: AMD Ryzen 5 7535U
- Schijf: 512GB
- Prijs: €649
- Lenovo IdeaPad Slim 5 14IRH10 (83HR003CRM-W11)
- Processor: Intel Core i5-13420H
- Schijf: 1TB
- Accu: 60Wh
- Prijs: €554
Ik overweeg voor de goedkoopste van de twee HP ProBooks te gaan, dus met touchscreen. Maar als touch niet zo belangrijk is, is de Lenovo of de ProBook uit het tweede lijstje ook wel interessant gezien de prijs.
O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.