[Dawarich] Locatie onvoldoende nauwkeurig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik sinds een tijdje Dawarich. Home Assistant op mijn iPhone pusht mijn lokatie naar de server, maar doet dat eigenlijk te weinig waardoor ik nogal buiten de lijntjes kleur als ik te snel ga! 😉
Ik kan niet goed vinden hoe vaak Home Assistant dat doet en of ik dat kan veranderen. En welke app ik wel moet gebruiken, Dawarich zelf bijvoorbeeld? Al lijkt die te werken met een record/stop knop. Hij mag altijd tracken...

afgesplitst van: [Docker] [alle OS] Het grote Docker ervaringen en tips topic

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 26-06-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

iAR schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:30:
Ik gebruik sinds een tijdje Dawarich. Home Assistant op mijn iPhone pusht mijn lokatie naar de server, maar doet dat eigenlijk te weinig waardoor ik nogal buiten de lijntjes kleur als ik te snel ga! 😉
Ik kan niet goed vinden hoe vaak Home Assistant dat doet en of ik dat kan veranderen. En welke app ik wel moet gebruiken, Dawarich zelf bijvoorbeeld? Al lijkt die te werken met een record/stop knop. Hij mag altijd tracken...
Hangt af van het device en de instellingen. Op een iPhone doet HA meestal "Significant changes", dus pas als de iPhone vind dat je locatie echt is gewijzigd.

Ik gebruik de Dawarich app zelf, en die is instelbaar, en bestuurbaar door automatiseringen: als ik mijn huis verlaat dan start tracking automatisch, en als ik weer thuis kom, stop dat. Hoef ik niks voor te doen.

De App kan bijv. wijzigingen van 10, 50, 100 of 200m aan als "wijziging", en als tijd 1, 5, 10sec, 1 of 5min.

[ Voor 5% gewijzigd door Mars Warrior op 25-06-2025 18:04 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Mars Warrior schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Ik gebruik de Dawarich app zelf
Is er een officiële app van Dawarich? Momenteel gebruik ik de Owntracks app.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mars Warrior schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Hangt af van het device en de instellingen. Op een iPhone doet HA meestal "Significant changes", dus pas als de iPhone vind dat je locatie echt is gewijzigd.

Ik gebruik de Dawarich app zelf, en die is instelbaar, en bestuurbaar door automatiseringen: als ik mijn huis verlaat dan start tracking automatisch, en als ik weer thuis kom, stop dat. Hoef ik niks voor te doen.

De App kan bijv. wijzigingen van 10, 50, 100 of 200m aan als "wijziging", en als tijd 1, 5, 10sec, 1 of 5min.
Hoe start en stop je hem automatisch?

En hoe is de verhouding tussen lagere waardes en accu? Geen idee wat een sweet spot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 20:38
WouterKvG schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:19:
[...]
Is er een officiële app van Dawarich? Momenteel gebruik ik de Owntracks app.
Voor de iPhone, niet voor Android:
https://github.com/Freika...pported-location-tracking

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 20:38
iAR schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:31:
[...]
Hoe start en stop je hem automatisch?

En hoe is de verhouding tussen lagere waardes en accu? Geen idee wat een sweet spot is.
Ik lees dat je een iPhone hebt, dus wellicht niet relevant voor jou, maar op mijn Android doe ik dat als volgt:
Ik gebruik GPS-logger en Tasker. in GPSlogger heb ik twee profielen aangemaakt: buiten en binnen. buiten logt om de 30 seconden, binnen om de 900 seconden. Met tasker heb ik een automation gemaakt die schakelt tussen de profielen op basis van het wel of niet met een wifinetwerk verbonden zijn. Daarmee beperk ik het batterijverbruik flink zodra ik niet beweeg (lees: zodra ik met wifi verbonden ben).
Iets soortgelijks zal met een iPhone vermoedelijk ook mogelijk zijn.

The sweet spot is denk ik voor iedereen of ieder toestel verschillend. Voor mij leverde een logging om de 30 seconden bij beweging een voldoende nauwkeurig beeld op in Dawarich zonder dat mijn telefoon in no time leeg is.

You can't be late until you show up

Pagina: 1