Free AVG scanner verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnnie
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 26-06 14:50
Mijn vraag

Wilde onlangs een Free AVG scanner installeren maar dat ging niet helemaal goed en heb deze toen verwijderd.
Een paar dagen later wilde ik het opnieuw proberen nadat ik de Free AVG scanner opnieuw had gedownload.
Tijdens het installeren van de scanner krijg ik meteen de melding dat AVG al geïnstalleerd is en dat ik de bestaande eerst moet verwijderen.
Kan de Free AGV scanner niet vinden op de MacBook (2020 Sequoia 15.5) .
Kan iemand mij hierbij helpen a.u.b om de bestaande AVG op te sporen zodat deze verwijderd kan worden.

Alvast hartelijk dank.

P.S. graag in Jip en Janneke taal, ben een leek met een computer.

Mvr. Wijnnie

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnnie op 25-06-2025 15:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:03
Klinkt alsof je ergens een keer een site toestemming hebt gegeven om notificaties via Safari te sturen.

Probeer dit even YouTube: How To Remove Scam Security Warnings From Safari Mac OS

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnnie
HI Sluuz , bedankt voor het toesturen van de link. De pop-ups daar ben ik van verlost.
Bij het opnieuw installeren van een nieuwe Free AVG virusscanner krijg ik nog steeds de melding dat AVG al geïnstalleerd is en dat ik de bestaande eerst moet verwijderen.
Kan niets tussen de Apps vinden van de AVG die het opnieuw installeren stagneert.

Mvg. Wijnnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Wijnnie Waarom installeer je überhaupt die troep, daar moet je ver weg van blijven.

Die pop ups zijn waarschijnlijk gewoon neppe meldingen vanuit je browser en hebben niks met je systeem te maken.

Normaliter zou ik zeggen maak eens wat screenshots van de meldingen en check welke extensies je in de browser hebt geïnstalleerd en welke programma's je allemaal bij Apps in Finder ziet staan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnnie
Hi Greatword, bedankt voor je reactie. De neppe meldingen die op popte ,dat is inmiddels opgelost.
De restanten van een eerdere installatie van de AVG kan ik niet terug vinden.
Staat ook tussen de Apps in Finder.
Maar zou het fijn vinden als iemand een idee heeft om de restanten te verwijderen.

En waarom ik een AVG wil installeren is omdat ik die pop-ups kreeg en dacht dat het virussen waren.
Ik ben een leek met de PC maar tegenwoordig gaat bijna alles digitaal en heb je een PC nodig.

MVG. Wijnnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titlefix van "istal.probleem" naar "Free AVG scanner verwijderen"

@Wijnnie als je een topic opent helpt het als je een duidelijke titel kiest. Daarnaast is het ook handig om de template volledig in te vullen, door te vertellen welke hardware en software je gebruikt, en wat je zelf al gezocht, gevonden, en geprobeerd hebt. Op die manier kunnen we je het beste helpen, en komen we niet met oplossingen welke je zelf al had geprobeerd. Zie ook de quickstart

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnnie
Wil iedereen bedanken.
Probleem lijkt opgelost.

Mvg. Wijnnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wijnnie schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:49:
Wil iedereen bedanken.
Probleem lijkt opgelost.

Mvg. Wijnnie
Fijn dat het is opgelost :) Voor de volgende die met hetzelfde probleem zit: hoe heb je het opgelost?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1