Verwijderd

Topicstarter
Digitale camera's van 2000 piek zijn hardstikke mooi, maar voor de gemiddelde student als mijzelf onbetaalbaar. Om nu toch de periode tot m'n afstuderen digitaal te overbruggen & niet op water en brood te leven heb ik na lang beraad voor Fl 289 een Agfa CL 20 met 1 MB intern & 1024*768 resolutie,(1280*960 geinterpoleerd) 1 Mpixels aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: http://www.agfa.com/digitalcameras/img/ePhoto_CL20.jpg

Na wat stoeien ook een CF-kaartje van 64 MB aangeschaft zodat ik 350+ foto's op de hoogste resolutie het kaartje kan zetten (lichtelijk overdreven, maar dit scheelde maar 4 tientjes tov 32 MB kaart, en zo kan ik de CF ook later nog nuttig gebruiken in een duurdere camera met meer Mpixels). CL 20 is wel kieskeurig wat betreft CF kaartjes en heeft moeite met CF die in andere camera's zijn geformatteerd (herkent ze niet). Dus gewoon een Sandisk CF halen (Dane-Elec is beter, maar helaas slechter verkrijgbaar zonder hem op internet te bestellen), 1x formatteren en werken maar.

In totaal Fl 418,- kwijt dus voor een Mpixel camera met 64 MB

Enige 'nadeel' aan deze camera is het ontbreken van een LCD-schermpje, maar dat zuipt toch batterijen en kost weer meer. Komt in m'n volgende camera wel weer. Verder heeft de camera weinig last van bewegen (niet meer dan een normale compactcamera) & ziet er fatsoenlijk uit (mooi klein). Tussentijd tussen 2 foto's is ongeveer 5-6 seconden (compressie & opslag) Hier 2 foto's (downsized van 1280 naar 800):

Afbeeldingslocatie: http://www.kun.nl/phocas/wwwboard/messages/test1.jpg

Iets te dichtbij geschoten waardoor de flits beetje teveel effect heeft gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.kun.nl/phocas/wwwboard/messages/test3.jpg

Nog meer mensen met een goedkope digitale camera onder de 500 piek en ervaringen? (liefst met plaatjes)

Verwijderd

sjek mijn miskoop:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ralphvanb/Pic001.txt
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ralphvanb/Pic004.txt

De :r :r Jenoptik 350 voor 250,-
.. op internet gekocht

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 12:32
Toch niet op http://www.yourproductinmind.com gekocht? Bij de Praxis hadden ze die dingen ook voor FL139,- en als de Praxis zoiets verkoopt zegt dat al genoeg denk ik :)

Verwijderd

Ik heb hem gewoon bij een internetwinkel gekocht een halfjaartje geleden. Weet alleen niet meer welke :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jenoptik-camera.com/images/products/jd350v/image-e.jpg

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 17:55 schreef Ralph2001 het volgende:
sjek mijn miskoop:

[afbeelding]
[afbeelding]

.. op internet gekocht
Het lijkt wel of er een watercolor filter overheen geknalt is :)
Of heb je een schilderij gefotografeert >:)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op maandag 17 september 2001 15:31 schreef Bjorntje het volgende:
Digitale camera's van 2000 piek zijn hardstikke mooi, maar voor de gemiddelde student als mijzelf onbetaalbaar. Om nu toch de periode tot m'n afstuderen digitaal te overbruggen & niet op water en brood te leven heb ik na lang beraad voor Fl 289 een Agfa CL 20 met 1 MB intern & 1024*768 resolutie,(1280*960 geinterpoleerd) 1 Mpixels aangeschaft.

[afbeelding]

Na wat stoeien ook een CF-kaartje van 64 MB aangeschaft zodat ik 350+ foto's op de hoogste resolutie het kaartje kan zetten (lichtelijk overdreven, maar dit scheelde maar 4 tientjes tov 32 MB kaart, en zo kan ik de CF ook later nog nuttig gebruiken in een duurdere camera met meer Mpixels). CL 20 is wel kieskeurig wat betreft CF kaartjes en heeft moeite met CF die in andere camera's zijn geformatteerd (herkent ze niet). Dus gewoon een Sandisk CF halen (Dane-Elec is beter, maar helaas slechter verkrijgbaar zonder hem op internet te bestellen), 1x formatteren en werken maar.

Enige 'nadeel' aan deze camera is het ontbreken van een LCD-schermpje, maar dat zuipt toch batterijen en kost weer meer. Komt in m'n volgende camera wel weer. Verder heeft de camera weinig last van bewegen (niet meer dan een normale compactcamera) & ziet er fatsoenlijk uit (mooi klein). Tussentijd tussen 2 foto's is ongeveer 5-6 seconden (compressie & opslag) Hier 2 foto's (downsized van 1280 naar 800):

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog meer mensen met een goedkope digitale camera onder de 500 piek en ervaringen? (liefst met plaatjes)
waar heb je dat dingetje gekocht. Kwil er nl ook wel hebben maar meestal zijn ze te duur. Dis wel een goede aan de foto's te zien. Hoeveel kostuh die memorycard die je erbij had gekocht?

• Timmey
  • Niet online
Hmz, zekur niet slecht voor in totaal een dikke 400 piek.

Eigenlijk wel het overwegen waard wanneer je gewoon wat foto's wil schieten.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

overweeg de hp photosmart 250 ook!!!

F550,- met lcd scherm en alle gewenste opties

zoek op xychix in dit forum en ju vind foto's gemaakt met die cam.

of kijk op [urlwww.digipoint.org/foto[/url]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
PCAShop (zie Pricewatch). Fl 289 en 15 piek verzendkosten

De SanDisk 64 MB Compact Flash kostte Fl 129,- bij de Dynabyte.

Voor 115 piek heb je ook een snellere Dane-Elec 64 MB bij Informatique, maar ik had geen zin in gezeur voor het geval de CF niet zou werken. En door een foutje moest ik m ook omruilen (foto's maken op een voorgeformatteerde kaart ipv zelf even formatteren...werkte wel, maar leegmaken had ie geen zin meer in, dus naar de Dynabyte gefietst en een andere gehaald)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets meer geld over zou hebben voor een digicam dan had ik voor 600 piek waarschijnlijk een HP 315 gekocht. Maar dan wil je weer een iets groter CF kaartje hebben waarschijnlijk, wat weer 75+ gulden kost.

Dan zat ik op 700 piek wat ik net iets teveel geld vond voor een hebbedingetje. Mijn budget lag rond de 400 piek --> even georienteerd en recensies bekeken en dit was eigenlijk de enige fatsoenlijke megapixelcamera met uitbreidmogelijkheden

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 12:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

sjek mijn miskoop:

[afbeelding]
[afbeelding]

.. op internet gekocht
Jups! Ken het ding!
Heb 'm ook gekocht voor 350,- bij Alternate.nl
Maar als je de foto's resised naar 75% vallen ze nog enig zins mee, het enige voordeel aan het ding is dat ie zo klein is en dat ie totaal geen batterijen vreet :) Maar dat is dan ook echt het enige aan het hele ding...

Toch vind ik 't een best handig ding, als ie werkt kan ie voor internet leuke foto's maken, want 640*480 is echt wel voor internet toeteikend genoeg, k zit ook ff te kijken voor een geinig toestel voor zéér weinig geld, die eerste post lijkt me wel wat :) (550,- is net ietsie te duur voor een student.... :( )

* zwahiel vraagt of je die Jenoptik wel eens als webcam gebruikt hebt... Lachuh net of je een oude B-film aan het kijken bent... :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Koop je een CL20, je kunt met die 1 MB intern geheugen 6 foto's op 1280*960 maken & 10 foto's op 1024*768. Absolute aanrader boven die prachtige JenOptik foto's zo te zien :Y)

Genoeg voor een kort feestje zeg maar :)

Kun je altijd later een CF-kaartje erbij kopen.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-03 19:38
Ik heb even een HP215 uit mogen proberen, maar ik was er niet helemaal tevreden over. Ik heb niet veel ervaring met fotograferen maar als je een portretfoto maakt dan wordt de huid erg korrelig qua kleur, waarschijnlijk door de geringe kleurverschillen...
Dit heb ik nog nagekeken op http://www.dpreview.com en daar hadden ze dit effect ook. Voor dat geld kun je denk ik beter een Fuji FinePix 1300 kopen met dezelfde specificaties (fl 499,- ex BTW bij Alternate)

Verwijderd

Mijn camera kostte 149,- Ik kan ongeveer 10 foto's opslaan @ 640x480 en je kunt er veel meer op slaan op een lagere resolutie maar who cares... kbedoel dit is al :r :
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/achtertuin.JPG

ps. Er zit ook een flitser op.

Verwijderd

Topicstarter
Napa als hij ook al webcam gebruikt kan worden dan valt het op zich wel mee. Je kunt in ieder geval wat simpele foto's maken voor een webpage o.i.d.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik heb de Jenoptik JD11
voor 3 jaar terug ofzow gekocht.. 640x480
is wel makkelijk om iets van dichtbij te fotograferen.
maar voor de rest echt bud ! :(

• RealBase
  • Laatst online: 14-01 20:22

RealBase

Just laughin'

Op maandag 17 september 2001 21:04 schreef xychix het volgende:

of kijk op www.digipoint.org/foto
hagidis? nieuw insekt? :P

gr rb

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• Mikey!
  • Laatst online: 12-03 14:17
k heb zelf ook een Agfa Ephoto CL20, alleen ik heb hem gekocht toen ie net nieuw was (meer als 500,- :()

maarre, voor dat weinige geld heb je idd een goede digitale camera :9

• Canard
Ik heb een Fuji FinePix 1300 besteld bij PC-site (zie T.net Pricewatch) Ik zal wat foto's posten als ik 'm binnen heb... hij is overigens iets duurder dan fl 500,-

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
voor meer ervaringen kan je ook eens op http://www.kieskeurig.nl kijken, zoeken op 500< en kijken.

OVerigens beginnen de echte leuke pas te komen vanaf 1000. En zelfs dat is al krap....

Maar hierboven staan wel een paar Echt slechte foto's ;)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 13:54 schreef xxxMaverick het volgende:
voor meer ervaringen kan je ook eens op http://www.kieskeurig.nl kijken, zoeken op 500< en kijken.

OVerigens beginnen de echte leuke pas te komen vanaf 1000. En zelfs dat is al krap....

Maar hierboven staan wel een paar Echt slechte foto's ;)
Jij werkt bij Kieskeurig.nl... kan niet anders :)

Verwijderd

Ik koop bijna alles tweedehands; ( camera fl.1500 'korting', bankstel gratis etc.)
Vooral als je een budget hebt van < fl.500 voor een digitale fotocamera zou ik eens een kijkje nemen op www.marktplaats.nl (de beste) of www.ibazar.nl

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 00:08
Op maandag 17 september 2001 21:04 schreef xychix het volgende:

of kijk op [urlwww.digipoint.org/foto[/url]
Ik wil een cam van >400 && <600 is dit dan een goeie?? :?

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• xxxMaverick
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op donderdag 20 september 2001 13:56 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Jij werkt bij Kieskeurig.nl... kan niet anders :)
klopt, is geen geheim hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Canard waar blijven de foto's? :) Of nog niet binnen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eentje van m'n CL20 dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.kun.nl/phocas/wwwboard/messages/tuin.jpg

• Canard
Op dinsdag 25 september 2001 22:49 schreef Bjorntje het volgende:
Canard waar blijven de foto's? :) Of nog niet binnen?
Vandaag (dinsdag 25-09) is de Nederlands Pakket Dienst langs geweest, maar ik was niet thuis.. morgen ga ik 'm ophalen! :9

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 22:55 schreef Bjorntje het volgende:
Nog maar eentje van m'n CL20 dan:

[afbeelding]
ik zie daar een scheefstaand grassprietje :P

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-03 14:07
thanx y'all.

was al een tijdje opzoek naar een budget camera, dus heb deze direct maar besteld :) (kosten 265 gulden bij pca shop :) ).

maar over die cf kaartjes, kan daar gewoon elk soort in of heb je daar ook nog verschillen in,

1 mb intern is namelijk wel erg weinig.

Verwijderd

maar over die cf kaartjes, kan daar gewoon elk soort in of heb je daar ook nog verschillen in
Volgens mij kan er in principe elk merk in, al willen bepaalde (merkloze?) kaartjes nog wel 's niet met alle camera's werken. Maar het merk-spul zoals Sandisk en Dane-Elec moet geen probleem geven.

Heb zelf 64 Mb van Dane-Elec besteld bij Perfect Systems voor maar fl 99,48 (kijk op de site onder Speciaal-geheugen). Moet 1 v/d snelsten zijn, en ook nog 's 10 jaar garantie.

Beetje overkill misschien, maar verschil met 32 Mb vinnik zo klein (kost fl 63,-). Denk dat ik binnenkort sowieso een CF-readertje erbij haal voor 't gemak, dan heb ik gelijk een leuke vervanger voor m'n zipdrive ;)

Ik heb trouwens, mede naar aanleiding van dit topic, ook sinds gisteren zo'n CL20 :9
Bevalt erg goed!

Thanx allemaal :)

• Bergen
  • Laatst online: 13-03 00:29

Bergen

Spellingscontroleur

...
Dus gewoon een Sandisk CF halen (Dane-Elec is beter, maar helaas slechter verkrijgbaar zonder hem op internet te bestellen), 1x formatteren en werken maar.
...
Waarom is dat geheugen beter dan? Heb je bij 'gewoon' CF geheugen vaker last van vauten dan? Ik zat ook te denken aan de aanschaf van een digitale camera en de aanschaf van die CL20 lijkt me met een studentenbudget best wel een goeie koop als ik je foto's zo zie. Hier in Leeuwarden ligt bij Norrod een 64 MB kaartje voor 120 in de vitrine en dit plaatje staat erbij op hun site:
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/geheugen/CompactFlash.gif
Weet iemand wat voor geheugen dat is en of het goed is?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Op woensdag 26 september 2001 02:04 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Waarom is dat geheugen beter dan? Heb je bij 'gewoon' CF geheugen vaker last van vauten dan? Ik zat ook te denken aan de aanschaf van een digitale camera en de aanschaf van die CL20 lijkt me met een studentenbudget best wel een goeie koop als ik je foto's zo zie. Hier in Leeuwarden ligt bij Norrod een 64 MB kaartje voor 120 in de vitrine en dit plaatje staat erbij op hun site:
[afbeelding]
Weet iemand wat voor geheugen dat is en of het goed is?
m'n pa heeft een 128MB plakje van norrod vandaan, idd van dat merk.
Werkt prima, in camera, formateren, en gaan met de banaan :)

Je hoeft echt niet perse Dane-Elec te hebben hoor !

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38
copy paste uit ander topic (wel van mij :)):

Hier zijn een paar van mijn beste foto's met een elcheapo kodak ez 200 webcam/digicam. 4mb vast geheugen, genoeg voor een foto of 80 in 640 x 480
Helaas geen flitser dus hoe donkerder, hoe dlechter de foto's maar af en toe komt er nog best een mooie uitrollen vind ik (voor 300 piek)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/HQ02.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/HQ10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/HQ15.JPG

Strava

Verwijderd

Topicstarter
De Agfa schijnt nogal kieskeurig te zijn met de CF-kaarten. Zorg er in ieder geval voor dat je CF koopt die 100% CF-Compatible is (een boel noname is dat namelijk niet). En zorg ervoor dat je de kaart eerst een keertje formatteert.

Ik had namelijk een preformatted kaart waar ik keurig foto's op kon maken, en ze eraf halen. Maar wissen ging niet meer, en formatteren had ook geen effect. Vervolgens een ander kaartje gehaald, maar die bleek al gebruikt in een andere camera. Formatteren werkte toen ook niet meer.

Verschil tussen Sandisk en Dane-Elec is dat de Dane-Elec snellere schrijfsnelheden kan behalen. Zul je in een CL20 niet zoveel van merken, maar mocht je hem later in een duurdere camera proppen merk je dat wel.

De reden waarom ik Sandisk heb gekocht is omdat het redelijk betaalbaar (Fl 129,- voor 64 MB) was te halen bij de Dynabyte. En dat ruilt nu eenmaal makkelijker dan bij een Perfect-Systems. En omdat de Sandisk 64 MB getest is door Agfa, de Dane-Elec maar tot 32 MB.

Mocht je dus bestellen bij Perfect Systems koop er dan meteen voor 15 piek een PCMCIA-CF-Reader bij zodat je bij gezeur de boel even in de laptop kunt formatteren.

Verschil tussen 32 MB en 64 MB is inderdaad niet de moeite waard (89 en 129 bij de Dynabyte). Dan maar 64...370 foto's op de hoogste kwaliteit is misschien een beetje overkill, maar ik zal niet zo snel met een vol kaartje komen te zitten. En zo kan ik hem later nog gebruiken in een duurder toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Gedaald naar Fl 249,-. Dan kun je je er helemaal geen bult aan vallen....

Heb ik er toch weer 4 tientjes teveel voor betaald :)

• Xanthorax
  • Niet online
Kan iemand misschien een paar mooie full size foto's posten die met de cl20 gemaakt zijn?

• the12be
  • Laatst online: 08-03 14:07
nog ff een vraagje..
als je een cf kaartje koopt, kan je die dan via de camera uitlezen, of heb je daar nog weer zo'n extra lezer voor nodig ?

Verwijderd

the12be,

Je kunt de foto's gewoon vanaf de camera uitlezen.
Het voordeel van een aparte cf-reader is dat-ie vaak een stuk sneller is dan de camera, en dat je de cf eventueel voor andere dingen kunt gebruiken (lezen/schrijven zoals een floppy).

• Canard
Ik heb m'n Fuji FinePix 1300 binnen (meteen 64MB geheugen bijgekocht).. ik zal in 't weekend wat foto's online zetten.

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op donderdag 20 september 2001 14:12 schreef w_beens het volgende:

[..]

Ik wil een cam van >400 && <600 is dit dan een goeie?? :?
lees / kijk mijn vorige post !!
lees hele topic goed

korrilig in kleur (heeft ook al iemand gezegd) klopt wel een beetje maar ligt aan ligt inval!!!!!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

k zit hiero een beetje te gluren of ik dus die Agfa CL20 ga kopuh...

Maaruh, ik heb dus net de hele post 3x doorgelezen, maar k snap dus ff niet of je nu echt zo'n aparte reader d'r bij moet kopuh?

Die PCMCIA readers zijn wel lekker cheapo, maar k heb dus geen PCMCIA hiero, duz ik ben aangewezen op die expencive usb dingen of die PCI kaarten... en die zijn een beetje DUUR!!!!

Moet je nu als je zo'n CF-kaartje koopt 'm dus eerst formateren omdat je anders je foto's er niet meer af kunt wissen? (want ik ben ook maar student en zoveel houd ik duz per maand ook niet over!) K heb geen geld om 5 van die kaartjes te gaan kopuh!

Maar ik ben ook wel benieuwd naar volledige resolutie pic's van die Agfa, want k heb alleen maar resized pics gezien!

(als je mijn huidige digicam foto's wilt zien en je bent in een lachuh bui, ga dan eens naar http://www.wielgoesonline.net/~scouting/algemeen/opening2k1/foto.html)
Over Jenoptik super(???} kwaliteit gesproken :)

Maar duz graag wat meer info en volledige foto's van die Agfa a.u.b.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Zwahiel,

Ik heb zo'n Agfa CL20 en kan je vragen wel beantwoorden:
of je nu echt zo'n aparte reader d'r bij moet kopuh?
Nou nee, er zit een USB-aansluiting op de camera, vanwaar je de foto's naar je schijf kunt kopieren. Hierbij zie je kleine previewtjes van de foto's, en kun je ze per stuk kopieren/verslepen naar je HD.
Wanneer je veel foto's maakt is een apart readertje wel handig; die van Dane-Elec belooft een snelheid van maximaal 900 kb/s terwijl het via de camera met zo'n 100 kb/s gaat.

Zelf heb ik bv nog geen aparte reader, maar ik ergerde me vanmiddag wel een beetje toen ik 'even' 40 fotootjes naar HD wilde kopieren. Inlezen v/h flashkaartje ging beetje moeizaam en kopieren (van 40 foto's) ook.
Heb zelf dus maar zo'n readertje besteld.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar volledige resolutie pic's van die Agfa, want k heb alleen maar resized pics gezien!
Nou, hier een paar van m'n eerste probeersels (beware) op maximale resolutie (hoop dat dat mag van de Admin):

Plant {jaja...}
Afbeeldingslocatie: http://www.tbns.net/skinflints/plant.jpg

Wat sien ik? Een Ferrari in Hengelo :9
Afbeeldingslocatie: http://www.tbns.net/skinflints/ferrari_hengelo.jpg

Ze kunnen waarschijnlijk nog wel scherper & mooier; dit zijn m'n eersten.
Verder niet bewerkt in Photoshop oid (sharpen, kleuren).

Verwijderd

Topicstarter
Okay hier dan een fullsize van mezelf (persoonlijk iets mooier dan de vorige post) & even antwoord op de vraag:

CF-kaartje even 1x formatteren, ook al lijkt hij te werken omdat hij preformatted is. Je hebt geen CF-reader nodig, met camera werkt ook prima. Overzetten van 90 fullsize foto's kost wel een minuutje of 5 a 10, dus als je haast hebt moet je maar 9 tientjes voor een losse reader uitgeven (vrij overbodig).

Afbeeldingslocatie: http://www.kun.nl/phocas/wwwboard/messages/PHOTO419.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Aardige foto's Canard, alleen jammer van de troosteloze nieuwbouwtuin :) Kun je misschien een of twee buitenfoto's op 800*600 of 1024*768 o.i.d. plaatsen?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

dit zijn heeel mooie foto's voor een digicam van 289 piek!! :9~

iStockphoto

• Canard
Op zondag 30 september 2001 01:58 schreef Bjorntje het volgende:
Aardige foto's Canard, alleen jammer van de troosteloze nieuwbouwtuin :) Kun je misschien een of twee buitenfoto's op 800*600 of 1024*768 o.i.d. plaatsen?
Ik zal binnenkort wat meer foto's erop zetten, ook onbewerkte als ik genoeg ruimte heb.

Verwijderd

Op kieskeurig.nl een ervaring met de agfa CL20 gelezen:
Bij mijn eerste aankoop van een Cl20 zag ik bij foto's van een landschap een
rode waas rechts in de foto. Dacht in eerste instantie
dat dat misschien aan mijn vingers lag, omdat die vlak naast de
lens worden geplaatst, maar ook als ik ze daar niet neerzet blijft de rode
waas. Bij omruil kreeg ik een andere camera, die wat andere gebreken bleek te
hebben maar ook deze rode waas had. Daarna heb ik de derde camera gekregen maar
ook deze heeft zo'n rode waas rechts in de foto. Ook met de zelfontspanner is
de rode waas er.
Zijn er meer van deze problemen gesignaleerd ??? Foto's anders dan van wijdse landschappen hebben dit euvel niet. Wie heeft hetzelfde probleem ????
Ik heb die camera ook in het oog (maar ja, ook extra HD/SDRAM geheugen, nieuwe palm, minidisk etc...) maar een rode waas hoeft van mij echt niet!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op maandag 01 oktober 2001 08:35 schreef Lore het volgende:
Op kieskeurig.nl een ervaring met de agfa CL20 gelezen:
[..]

Ik heb die camera ook in het oog (maar ja, ook extra HD/SDRAM geheugen, nieuwe palm, minidisk etc...) maar een rode waas hoeft van mij echt niet!
Die foto van die hond hierboven is toch ook gemaakt met een CL20 ?
Ik zie nergens een rooie waas

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op zaterdag 29 september 2001 23:22 schreef pascal s het volgende:
Zwahiel,

Nou, hier een paar van m'n eerste probeersels (beware) op maximale resolutie (hoop dat dat mag van de Admin):
Van de admin vast wel, maar met een modem een pagina laden waar 4 vol-res foto's op staan is geen pretje... Ook niet met Casema :r

Resizen / croppen naar 800*600 met en een link werkt perfect. Thnx in advance

Verwijderd

Topicstarter
Heeft ie inderdaad als je recht tegen de zon in fotografeert: Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.kun.nl/phocas/wwwboard/messages/rood.jpg

een betere buitenfoto:

Afbeeldingslocatie: http://www.kun.nl/phocas/wwwboard/messages/goed.jpg

Is een euvel wat een boel goedkope digicams hebben: als je recht tegen de zon in fotografeert krijg je overbelichte foto's. Maar het is ook maar een camera van 250 piek, vergeet dat niet in je achterhoofd te houden (je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten)

Je moet gewoon zorgen dat je in je compositie niet tegen de zon in staat te fotograferen, en dat je niet 3/4 van de foto witte lucht probeert te fotograferen. Dan kan er wel eens een rode waas verschijnen ja.

• Thefirstikke
  • Niet online
Die CL20 is echt een hele leuk cam voor erg weinig geld! Had niet verwacht dat er nog zulke leuke plaatjes uit zouden komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er ook erg tevreden over...

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hé Bjorntje,

Denk je dat ik op webcon een andere naam heb of zo? 't is dezelfde Zwahiel hoor >:)

Maaruh, op mijn vragen heb ik eigenlijk best wel antwoord gekregen :)

Dat verklaard een hoop, ik zag op webcon die cam van Larkie, maar die 's toch een beetje te duur! :(

Maar nog een vraagie, als je foto's maakt, welke zooms e.d. heb je dan?

Ps, op de pricewatch staat ie al voor fl. 249,- bij dewinkel.nl :) ff w8 tot ie weer verder zakt :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Heujjj Ome Gerben schopt de post ook weer omhoog en wel om 1 bijzondere reden:

Ikke wilde er ook een hebben. Effe bij pappie geinformeerd om te kijken of ie em inkoop kon bestellen (electronicazaakje thuis..) en jahoor no problem. Voor 235 ex btw.. 64 meg cf voor 115 ex erbij. Prachtig, meteen besteld. Dat was woensdag 2 weken geleden.

Ze hadden em alleen niet op voorraad dus het zou ongeveer een week duren voordat we em met de post kregen. Dat zou dus woensdag of donderdag worden. Zaterdag was ie er nog niet. Gebeld en wat bleek? Er was niets van onze bestelling te vinden!! Aargh. Maandag (vandaag) was het ventje er weer waar we de bestelling bij hadden geplaatst.

Pappie heeft vandaag gebeld. (Ik belde m'n vader net..) Het ventje was er wellll mee bezig geweest in tegenstelling tot ons vermoeden. Sterker nog: Hij had zelf naar Agfa gebeld om te vragen waar de bestelling bleef. Agfa hun antwoord: We leveren de CL20 niet meer. We kappen ermee.

Moraal van dit verhaal: Pas op als je nog een CL20 wil hebben! Ze zullen ongetwijfeld hier en daar nog verkrijgbaar zijn, maar als er iets mee gebeurt heb je een grote kans dat er geen service meer wordt geleverd.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

En toen was het stil :) Is iedereen met stomheid geslagen? Haha

• kapser
  • Laatst online: 02-12-2025
kun je met deze camera ( agfa cl20 ) ook goed in het donker fotograferen ( met flits natuurlijk )? Voor party-pics is dat wel handig, dan zie je ook nog wat van de party.

Kan iemand misschien een foto posten hiero die in het donker met de cl20 is gemaakt ?

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 10:11 schreef kapser het volgende:
kun je met deze camera ( agfa cl20 ) ook goed in het donker fotograferen ( met flits natuurlijk )? Voor party-pics is dat wel handig, dan zie je ook nog wat van de party.

Kan iemand misschien een foto posten hiero die in het donker met de cl20 is gemaakt ?
Ik ben ook wel benieuwd naar flits pics...

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Agfa ePhoto CL20, nu bij Alternate nu fl 199,- excl. BTW (fl 237,- inclusief), koop er dan nog een leuk Flash kaartje bij en je hebt een 1.3 MegaPixel camera met veel geheugen voor 350 piek! :)

Verwijderd

En ook ik ben benieuwd naar die flits pics... ik heb nou lowbudget geval wat in het donker dus geen ene zak kan fotograferen... Wil nu nieuwe hebben en dat agfa 20 geval lijkt me een behoorlijk interessante optie :)

Give us those flitspics :D

*please

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Yeah baby, flitspics all the way! :P

Ben ik wel benieuwd naar.

• Wokschotel
  • Laatst online: 18:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb zojuist een Afga Cl20 besteld. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit, van wat ik hier heb gezien valt het vooral voor dat geld absoluut niet tegen! Zodra ik hem heb zal ik eens wat pics posten :)

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Heb CL34, maar problemen met flash card. Zie new topic in Gadgettalk.

Verwijderd

Topicstarter
Een Flitspic in een kroeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/b.i.ampting/PHOTO229.JPG

Zorgen dat je 1 m - 3 m van het object verwijdert bent geeft fatsoenlijke foto's.

Verwijderd

Topicstarter
Zwahiel: Ik ken de webcon niet eens, en ook niet in de buurt geweest: ik denk dat je een ander voor je hebt.

En over de leveringsproblemen: Agfa stop inderdaad met het maken van Digitale Camera's voor consumenten. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze zo goedkoop zijn: ze willen blijkbaar van de voorraden af.

Service zul je nog steeds wel krijgen, zeker omdat er Agfa opstaat.

• kapser
bedankt voor de flitspic. Dat ziet er niet slecht uit.

Ik las in een ander topic dat zo'n agfa batterijen vreet. Hebben meer mensen daar ervaring mee ?

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kan met m'n opgeladen 1100 mah GP-nimh oplaadbare AA batterijen ongeveer 100 foto's maken zonder flits.

Ik gok dat je met flits een fotootje of 30 kunt maken met een setje batterijen

Gewoon oplaadbare batterijen kopen, kost het fotograferen je een paar cent per 100 foto's

Verwijderd

thnx voor je flitspic... ziet er strak uit ( wie is die die-hard zuiper met z'n mega bierkan ? :D )

Anywayz.. ik ga ook zo'n Agfa CL20 bestellen, waar kan ik dat het beste doen ?? Bij Alternate zijn ze volgens de site niet meer op voorraad :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Vaderdag met m'n roeigenootschap: mijn pa dus :)

PCAShop.nl misschien? daar heb ik m ook vandaan

Verwijderd

Ok, ik heb 'm inmiddels al een paar dagen en ik zal ff een afweging maken:

Voordelen:
- de prijs 237,- in de pricwatch
- uit te breiden met goedkoop CompactFlash 64MB (90,-) = 350+ pics
- compact, niet zo lomp
- redelijk kwaliteit van de pics
- flitser

Nadelen:
- erg gevoelig voor weinig/verkeerd licht
- geen LCD schermpje
- geen optische zoom (logisch voor die prijs)
- geen beschermkapje voor lens

Ik heb 'm sinds donderdag en na snel een paar foto's te hebben gemaakt schrok ik eigenlijk wel, want de kwaliteit was erg slecht. Dit kwam door te weinig licht. Als je met de zon in rug foto's maakt zijn wel mooi te noemen. Echter: foto's iets tegen het licht in of schuin worden snel erg slecht (de rooie waas) en ook moet je redelijk veel licht hebben om een beetje behoorlijke foto's te maken.
Een groot gemis op deze camera is natuurlijk een LCD schermpje waar je je foto's terug op kan zien, maar de vraag is in hoeverre je kan zien of je foto gelukt is op een 1,6" schermpje. Specefieke dingen als gelaatstrekken kan je toch niet zien en met een dikke CF kaart is het eigenlijk niet zo'n probleem: je hebt opslag genoeg en maakt gewoon lekker veel foto's om later uit te zoeken welke goed zijn een welke niet. Een optische zoom ontbreekt ook op deze camera, wat natuurlijk meer dan logisch is voor zo'n prijs. Iets waaraan Agfa wel even had kunnen denken is een beschermkapje voor de lens. Je moet nu de camera altijd in het hoesje bewaren wat IMHO vrij irritand is (d'r in, d'r uit, d'r in, enz). De flitser is van redelijke kwaliteit en voldoet prima om af en toe ff een plaatje te kunnen schieten in de kroeg...

Conclusie
Wil je af en toe voor de lol wat foto's maken of op vakanties en wil je niet teveel geld uitgeven dan is de Agfa Cl20 jouw camera. Wil je "professioneel" foto's gaan maken dan is voor 650,- de HP 318 (2.1 MP) misschien wat voor je. Echter, deze beschikt nog steeds niet over een optische zoom en is ook een stuk lomper dan de Agfa.

Verwijderd

Heb net ff heel internet afgespeurd, maar de Agfa staat nergens meer te koop, wat nu?
Ik las al dat ze er mee kapten!

Maar ja, heeft iemand dan een alternatief voor de cl20?

De kodak DC3200 schijnt ook wel een aardig dingetje te zijn, met LCD-scherm, iets meer dan 400 geloof ik.

Alleen Alternate verkoopt die nu ook al niet meer!

• NaWA
  • Laatst online: 06-03 23:37

NaWA

Hai, I Copy desu!

http://www.koopdigitaal.nl/info.phtml?merk=Kodak&qty=374&type=Camera

Kodak DC 3200 FL349,-

HF

edit:
Genoemde prijzen zijn inclusief 19% BTW.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Aaargh!
  • Laatst online: 17:11

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb zelf een FinePix 1300, leuk ding. zal morgen es wat foto's posten, ben nu niet thuis, en kan alleen wat onzin dingen plakken die ik afgelopen week online gezet heb:
Afbeeldingslocatie: http://deepthought.student.utwente.nl/~aaargh/frikandel.jpg

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000

itsgreen

Large and in charge

/offtopic
je heb iig een goede biersmaak grolsch :P

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
Mijn ervaringen met de Agfa CL20 zijn dat de binnenfoto's vrij vaak mislukken en dat je ook best wat moeite moet doen om ze goed te laten lukken (bv. niet ff uitlenen aan iemand om dan te verwachten dat er een mooie foto uitkomt)

Buiten foto's lukken vrijwel altijd goed, zelfs "heel" goed, en foto's van uit een trein of auto ook (zoals je al eerder in deze draad kon zien).

Een beetje afhankelijk waarvoor je hem gaat gebruiken is het een leuk ding, hoewel ik soms best wel moeite heb om bijvoorbeeld pics te maken van mijn computer ofzo. Als ik echt iets goed wil weergeven, zet ik het meestal op het balkon :Y)

Tja, eerst was ik een beetje teleurgesteld, maar nu gat het wel. Ik gebruik hem toch niet zo vaak als ik had gedacht en heb hem gekocht voor een prijs die destijds 200 gulden onder de pricewatch prijs lag (namelijk bij de mediamarkt).

het is een leuke en goedkope camera, weggelegd voor mensen die toch niet altijd hun camera meehebben, en toch wel van veel dingen foto's willen maken.

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
sjek mijn miskoop:

[afbeelding]
[afbeelding]

.. op internet gekocht
Het heeft wel iets impressionistisch hoor ;)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 29 oktober 2001 18:36 schreef Bjorntje het volgende:
Zwahiel: Ik ken de webcon niet eens, en ook niet in de buurt geweest: ik denk dat je een ander voor je hebt.

En over de leveringsproblemen: Agfa stop inderdaad met het maken van Digitale Camera's voor consumenten. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze zo goedkoop zijn: ze willen blijkbaar van de voorraden af.

Service zul je nog steeds wel krijgen, zeker omdat er Agfa opstaat.
Oepser de poeps. sorry, ik was in de war met een andere Bjorntje, omdat die 't zelfde op web-con zei... Sorry...

Maar is die Agfa er echt niet meer :(
Damn... :'(

Pagina: 1