[Blue Current Umove] Verbindt niet meer met back-end

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenson
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09:27
Ik heb een zelfde probleem met de Blue Current Umove laadpaal, sinds eind Mei maakt hij geen verbinding meer met Blue current back office server (rode leds storing).
Alles geprobeerd, andere lan kabel in ziggo connect, Laadpaal verbinding via wifi ingesteld. Reset laadpaal 5x aardlek aan uit etc.

In de set up wizzard vd laadpaal geeft hij aan:
- Charge point is connected to the internet. (Ok)
- Back office URL is accessible. Is port 443 open? (Nok)

Dus het lijkt of poort 443 opeens geblokkeerd wordt maar heb al jaren dezelfde ziggo router?
Heb firewall er af gehaald en port 443 forwarding ingesteld maar werkt allemaal ook niet.
Iemand nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Svenson heeft de paal misschien een firmware update nodig, misschien hebben ze zelf iets veranderd in de back end.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Svenson schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:55:
Heb firewall er af gehaald en port 443 forwarding ingesteld maar werkt allemaal ook niet.
Belangrijkste tip: doe niet de dingen die je hierboven genoemd hebt.
Kleine kans dat je je laadpaal als webserver aan het Internet wil aanbieden. En een firewall uitzetten (kan dat echt op het modem?) is ook niet heel verstandig.

Heb je al contact gehad met de leverancier?
Alles geprobeerd
Vertel...wat is alles?

Mijn "best guess" zou zijn dat de certificaten aangepast zijn aan de server kant en dat je paal dat nog niet weet of er niet mee om kan gaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenson
Laadpaal is 3jaar oud en Blue Current zegt 2jaar wettelijke garantie en stuurt wel even een monteur via connectev maar alle kosten zijn voor mij (a min 150eur ex btw voorrij plus alle reparatiekosten). Laadpaal heeft ex installatie biijna 2000 eur gekost…
ter info Mijn telefoon oplader van 2 euro vd action die ik >10 jaar geleden heb gekocht had ook maar 2jaar garantie maar die doet het gelukkig nog steeds perfect….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Svenson ik heb je berichten afgesplitst vanaf Delta poort 443 forwarden lukt niet en je eigen topic gegeven.
Pagina: 1