MSI CR70 start niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALBIPH
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-06 19:25
Ik ben nog steeds in het bezit van een MSI CR70 notebook (Windows 10), model MS-1758 met repeterende BIOS-problemen, waarbij de laptop tijdens het opstarten in een soort van definitieve slaapstand komt en niet meer tot leven is te wekken. Als hij al pogingen doet om op te starten, alleen de aan-uit toets brandt.
Tot nu toe is de notebook 4 maal voor reparatie naar MSI in Polen opgestuurd, waarvan de eerste 2 onder garantie. Bij één van de reparaties is volgens het meegestuurde reparatieformulier de BIOS-module 607-17581-05S vervangen.
Geen van de reparaties heeft tot een definitief resultaat geleid, steeds na ongeveer of ruim een jaar ontstond hetzelfde probleem, beginnend met traag opstarten (tot soms een uur durend), tenslotte voor onbepaalde tijd.

Sinds en paar jaar niet meer gebruikt daardoor, maar ik wil toch nog een poging doen om het ding te laten repareren om als reserve notebook te dienen.
Wie weet raad of heeft een adres waar zoiets definitief gerepareerd kan worden.

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
ALBIPH schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:27:
Geen van de reparaties heeft tot een definitief resultaat geleid, steeds na ongeveer of ruim een jaar ontstond hetzelfde probleem, beginnend met traag opstarten (tot soms een uur durend), tenslotte voor onbepaalde tijd.
Bedoel je hiermee het traag opstarten van Windows zelf of blijft de laptop dan wachten/vast zitten in het bios/logo scherm?
Eerste vraag is dan meteen of er wel een SSD in de laptop zit of nog de oorspronkelijke HDD?
Want met een traditionele HDD zit je met de vele en grote Windows (10/11) updates zo uren/middag te wachten.
Ook kunnen defecten van de HDD (bad sectors) vertragingen veroorzaken of verhinderen dat het systeem normaal start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALBIPH
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-06 19:25
De laptop blijft wachten/vastzitten in het BIOS, als hij daar al inkomt want ik krijg geen scherm, ook geen logo. Windows 10 zat er bij aankoop in, de oorspronkelijke HDD zit er nog in denk ik, hoewel ik maar 1 reparatierapport heb, over vervanging van de BIOS-module.
Ik zal hem weer eens openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kun je MSI niet gewoon eens aanschrijven of bellen en om een oplossing maw eee nieuw product vragen?
Ivm. garantie kun jezelf beter niet gaan sleutelen.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
ALBIPH schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:17:
De laptop blijft wachten/vastzitten in het BIOS, als hij daar al inkomt want ik krijg geen scherm, ook geen logo. Windows 10 zat er bij aankoop in, de oorspronkelijke HDD zit er nog in denk ik, hoewel ik maar 1 reparatierapport heb, over vervanging van de BIOS-module.
Een (gedeeltelijk) defecte HDD kan dit gedrag veroorzaken, vroeger heel vaak zoiets bij de hand gehad.
Probeer het in ieder geval eerst eens zonder HDD met een Windows USB of een WinPE USB zoals bijvoorbeeld Hiren’s BootCD PE om te zien of de laptop daar wel normaal mee kan starten?

Windows 10/11 opstarten met een HDD wil je echt niemand meer aandoen:

Nieuwe PC met “ASUS TUF Gaming Z790-PRO WIFI” MoBo traag (Geen SSD!)
Uszka schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:17:
Je kunt nog zo'n dikke pc maken: met het OS op een HDD voelt het veel trager aan dan een i3 uit 2017 met ssd.

De tijden die je meet zijn volkomen normaal voor een systeem met W11 op een HDD.