Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 01:32
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
smartphone voor mijn 12-jarige zoon die straks naar het middelbaar onderwijs gaat.

Wat is je budget?
richtbudget 175 > 200 euro
eventueel <250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
basisdingen zoals whatsapp, internet, schoolapps, spelletje, foto's maken op vakantie. muziek luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
we hebben even zitten kijken en kwamen bij dit topic: Pixel of Motorola keuze? Of anders?

De edge 50 neo las ik over dat deze aardig voldeed als telefoon: lang updates (maar twijfelachtig of/wanneer je ze krijgt?).

ik ben benieuwd: is er een telefoon die net zo goed lang updates krijgt, dat de camera behoorlijke foto's maakt om te gebruiken op vakantie en waar je de dagelijkse gebruiksdingen prima mee kunt doen?

ik vond in de pricewatch de samsung A26 en las hier dat deze nog tot voorjaar 2031 updates krijgt.
Maar tegelijk lees ik ook de review dat het niet veel voorstelt. moet je daar dan je geld aan uitgeven of kan je beter x euro meer uitgeven dat je verhoudingsgewijs meer kwaliteit voor je geld krijgt

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er voor het opgegeven budget uberhaupt een telefoon te krijgen die te bestempelen is als goede koop of moet je echt boven de 200 euro gaan kijken?

Vanaf welk bedrag kan je het hebben over een acceptabele telefoon?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens in de Pricewatch. 200 euro is niet veel, dus moet je je verwachtingen/eisen aanpassen.

Ga eens tweedehands kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Op t moment krijg je bij mediamarkt een smarttag bij de A26 - die kan je misschien verkopen voor tientje :)

Voor rest- wat wil je ermee doen? want je zegt wel dat je vanalles wilt... maar voor 200 ga je geen foto's in hoge kwaliteit krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik denk dat je hier eens kunt beginnen:

Best Buy Guide: De beste smartphones tot 300 euro

Daar zijn er ook bij onder de €250.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 20-06-2025 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:51:
Motorola Edge 50 Neo voor 249,99 euro voor het 12/512GB-model is echt een 'steal'.

Motorola Edge 50 Neo
Te koop in vlotte kleurtjes ook, ik zou het wel weten, stukken beter dan toestellen van paar tientjes minder. Tevens zijn updates imo ook niet alles, dus staat je daar niet op blind. Grote veranderingen zien we steeds minder bij Android (en Apple) en beveiligingsupdates rollen bij genoemde merken toch wel uit.

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 20-06-2025 20:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 01:32
En waarom niet de edge50 fusion dan bijv? K kom zo gauw niet ontdekken wat die nog specifiek minder maakte.

Voor mijn dochter heb ik nog niet zo heel lang geleden omdat zij dat heel graag wou een 2e hands iphone 13 gescoord voor 250.
Hou zou dat zich ver houden tot een nieuwe edge50 neo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
https://www.reddit.com/r/...neo_or_an_used_iphone_13/

Dat soort antwoorden zijn 1 Google search weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

DeRooney schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 01:32:
En waarom niet de edge50 fusion dan bijv?
Groter, camera minder, korter updatebeleid, minder werkgeheugen, minder opslag, lagere adviesprijs...

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 21-06-2025 07:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:04
DeRooney schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:34:
ik vond in de pricewatch de samsung A26 en las hier dat deze nog tot voorjaar 2031 updates krijgt.
Maar tegelijk lees ik ook de review dat het niet veel voorstelt. moet je daar dan je geld aan uitgeven of kan je beter x euro meer uitgeven dat je verhoudingsgewijs meer kwaliteit voor je geld krijgt [/i]
Ik heb de A25 (8b/256gb opslag) als 2e telefoon en voldoet voor mijn taken, whatsapp, foto's maken voor het werk, prima.
Je kan foto's van de review van de samsungs bekijken op: review: Samsung Galaxy A26, A36 en A56 - Net wat beter, net zo betaalbaar

Lijkt mij prima voor een 12 jarige.

Ga er ook maar vanuit dat jouw zoon zijn telefoon nog wel eens laat vallen. Ik zie bij mijn nichtjes vrijwel altijd barsten in het scherm zitten, bij elk toestel >:)

A36 is anders
Pagina: 1