Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 13:04
Ik ben op zoek naar een omvormer voor 36 pannelen (18 op oost, 18 op west) van 450wp.
Ik heb de volgende eisen aan de omvormer.

- Mogelijkheid voor optimizers
- Mogelijkheid voor geregelde/dynamische vermogensbegrenzing (dus mogelijkheid om te kunnen knijpen indien nodig)
- Uit te lezen en aan te sturen middels domotica. (Homey en/of Home Assistance).

en..

- DC uitgang voor het laden van een batterij met minimale omzet verliezen (in de toekomst). en met vrije batterij keuze (dus zelfbouw batterij mogelijk, zonder gebonden te zijn aan 1 bepaald merk thuisaccu).

- Die off-grid ook nog werkt, al dan niet in de toekomst wanneer de batterij operationeel is.

Welke opties heb ik hierin.
Ben al een tijdje aan het inlezen en zoeken, maar heb nog geen omvormer gevonden die aan alle eisen voldoet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Tigo optimizers werken met alle omvormers.
Verreweg de meesten ondersteunen SunSpec modbus in één of andere vorm, dus ik vermoed dat een random low voltage (48V accu) hybride omvormer wel voldoet.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 13:04
Dat biedt een optie om volledig op Victron te gaan. Maar het zijn wel flinke kosten voor een systeem met 36 panelen.

De SMA Hybrid omvormers lijken ook de meeste boxen te checken, alleen vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn qua accu. \Er is weinig documentatie te vinden over de SMA omvormers.

Iemand toevallig er mee bekend of de SMA Tripower Hybrid Smart omvormers ook met een zelfbouw/Victron accu systeem kunnen werken?