Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leukie
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 11:21
Hallo,

Mogelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb 3 batterijen 5kwh van Marstek en aangesloten op een 3 fase groep. Verbonden via een CT003. Als de batterijen ingesteld worden op Self Consumption (nul houden) dan gaan ze ongeveer elke 20 seconden van laden naar ontladen en wordt de nul verbruik dus helemaal niet gehaald.
Alle instellingen nagelopen, geprobeerd met andere CT003, alles gereset, met 1 batterij geprobeerd, maar blijft het zelfde. CT003 rechtsreeks of met splitter maakt niet uit.

Ook met zonnepanelen aan gaan de batterijen om de 20 seconden terug leveren.

Als er nog ideeën zijn dan hoor ik dat graag, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metsubsidie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:21

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Met 3 batterijen NOM krijgen lukt mi niet met een CT003. De batterijen lopen achter elkaar aan. Ik heb 1 accu en die hobbeld achter het verbruik of levering aan. Dat geeft een overshoot. In jouw geval zal die overshoot leiden tot wisseling van laad/ontlaad gedrag van de resp batterijen. Heb je inzicht in het gedrag middels statistiek uit een domotica systeem?

1 * Marstek Venus V2 5,12 Kwh - V153 , BMS - V215 , CT003 - V117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat voor slimme meter heb je? Oudere meters leveren niet elke seconde data aan de P1 poort.

Er is trouwens een groot Martec topic waar veel kennis is: Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

[ Voor 34% gewijzigd door KabouterSuper op 19-06-2025 07:59 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 17:54
Volgens mij behandeld Ketel Klets dit in dit filmpje:

YouTube: Marstek VENUS 1- en 3-fase gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leukie
Metsubsidie schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:36:
Met 3 batterijen NOM krijgen lukt mi niet met een CT003. De batterijen lopen achter elkaar aan. Ik heb 1 accu en die hobbeld achter het verbruik of levering aan. Dat geeft een overshoot. In jouw geval zal die overshoot leiden tot wisseling van laad/ontlaad gedrag van de resp batterijen. Heb je inzicht in het gedrag middels statistiek uit een domotica systeem?
Dank voor je bericht, juist op mijn homewizard zie ik dat hij inderdaad doorschiet en elke 20 seconden van laden naar ontladen gaat met een overschot. Lijk inderdaad er op dat de timing uit de P1 meter nog elke seconde plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leukie
KabouterSuper schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:57:
Wat voor slimme meter heb je? Oudere meters leveren niet elke seconde data aan de P1 poort.

Er is trouwens een groot Martec topic waar veel kennis is: Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu
Een Landis + Gyr E3500-SMR5.0-p1 kan niet echt vinden wat de verversing is van deze poort. op de homewizard lijkt de P1 gewoon elke seconde te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leukie schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:20:
[...]

Een Landis + Gyr E3500-SMR5.0-p1 kan niet echt vinden wat de verversing is van deze poort. op de homewizard lijkt de P1 gewoon elke seconde te reageren.
SMR5.0 is volgens mij goed genoeg. Om hoeveel overshoot gaat het? De Marstek is niet in staat om volledig nom (nul-op-meter) te halen. Ik laat even in het midden of dit een technische beperking is of een eis van de netbeheerders.

Zo ziet de nacht er bij mij uit met 1 batterij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K-IGTWZEUhzo1A9TczIYnPyciU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YB6NmqCITq1lmec0BfmXe03p.jpg?f=fotoalbum_large

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leukie
Overshoot is bij meer dan 1600 Watt.
Heb nu een CT002 aangesloten en die werk prima. nu op 1 kW verbruik in 24 uur.
Helaas wel de meterkast vol.
Pagina: 1