Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfcomputers
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-08 23:14
Ik kwam er net achter dat Beyerdynamic is verkocht aan een Chinees bedrijf.

En dat terwijl ik op 10 juni nog een DT 880 Edition Manufaktur heb gekocht. Echt balen, want ik had hem juist gekocht omdat het een Europees merk was en ik wilde iets kopen dat nog "gewoon Duits" was qua productie en kwaliteit. 8)7

Retourneren kan helaas niet meer. Het is nog steeds hetzelfde product natuurlijk, maar het voelt toch minder goed nu ik dit weet. Had het graag van tevoren geweten.

Ik heb ook nog een DT 770 Pro die ik tweedehands heb gekocht, maar daar begint de connector een beetje kuren te vertonen. Weet iemand of je die makkelijk zelf kunt vervangen, zonder dat je originele Beyerdynamic-onderdelen nodig hebt? Of moet je dan echt iets van hun hebben?

Ben benieuwd of meer mensen dit hadden gemist of er wat van vinden. En tips voor de connector zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dat het is verkocht wist ik nog niet, het is nog niet uitgevoerd denk ik. Jouw aankoop is wel een Duits product, toch?

Je kunt een vervangende kabel aanschaffen voor de DT 770 Pro en die zelf solderen of laten doen.

Of je kan er een 3.5mm mini jack socket in (laten) zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ergens wel tegenstrijdig dat je aan de ene kant fel tegen een Chinese overname bent en als het zou kunnen je spullen uit emotie zou willen terugsturen, maar aan de andere kant geen enkele moeite hebt met niet-originele onderdelen (van AliExpress?).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
waarom niet. Maximaal heb je hem 7 dagen in huis.
met verzenden er bij misschien 4 dagen..
Ik zou hem direct terug sturen, Duitse degelijkheid is Duits en niet chinees... >:) >:)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 23:08

Crazy-

Best life ever

jack zomer schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:38:
[...]

Ik zou hem direct terug sturen, Duitse degelijkheid is Duits en niet chinees... >:) >:)
Tenzij de verpakking open is ? Valt onder hygiëne product

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Er veranderd letterlijk niets aan heel de constructie behalve dan dat de eigenaars nu uit China komen ipv dat het in handen was van een Duitse familie. En familiebedrijf mag je al heel lang tussen haakjes zetten in de moderne wereld. Ik werk ook in een familiebedrijf, maar hoewel de familie nog altijd de grootste aandeelhouder is, hebben ze niet eens meer een meerderheid van de aandelen in handen.

En tenzij je rechtstreeks van de fabrikant gekocht hebt, is de fabrikant al lang betaald geweest. Je apparaat is in Duitsland in elkaar gezet geweest (met ongetwijfeld deels Chinese onderdelen en machines) en verkocht geweest voor de overname.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Crazy- schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:54:
[...]

ja? noemen we over ear headset een hygiëne product?

oordopjes snap ik
tandenborstels snap ik
vibarator snap ik.

maar goed was meer sarcasme dan werkelijk advies.
Snap niet dat dat een product wat gemaakt is voor dat het bedrijf verkocht is minder duits of goed is.
Tuurlijk is het nu mogelijk dat er meer buitenlandse onderdelen in komen, maar die zitten er al in.
bedrading/weerstanden/connectors.
het maakt mij niet uit waar het product vandaan komt, zolang het goed is.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Dat doet het eigenlijk niet. Er is geen enkele reden dat een hoofdtelefoon die iemand heeft opgehad onverkoopbaar zou zijn. Deze is eenvoudig te reinigen indien nodig zonder daarna een gevaar te vormen voor de gezondheid of hygiene van de volgende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfcomputers
Het is meer dat ik er tegen ben omdat het om producten van hogere waarde is. Een kabeltje of iets dergelijks ben ik niet op tegen maar een product wat toch aan de hogere prijs is zouden we eigenlijk in mijn mening meer europees moeten kopen.

Ik begrijp dat dat met de meeste producten niet meer kan, maar waar het redelijkerwijs nog kan zou dat toch mooi zijn als de kwalliteit hetzelfde of hoger is en de prijzen niet extreem veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfcomputers
Ik weet dat het gelukkig nogsteeds een duits product is, maar het is een Manufakturer DT 880 en geen standaard uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jack zomer schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:38:
[...]

Site van Beyerdynamic geeft zelf aan dat de Manufaktur custom onderdelen bevat en daarom niet geretourneerd kan worden.

https://support.beyerdyna...UR-headphones-be-returned
Can custom MANUFAKTUR headphones be returned?

Unfortunately, they cannot be returned as the headphones have been custom-made according to your requirements. Your personal design makes the headphones unique. Therefore, a return of your personal Manufaktur headphones is not possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bovenstaande lijkt me juridisch overigens wat dubieus, al ben ik natuurlijk geen jurist. Afgezien van een eventuele Engraving is er niks echt custom aan het ding. De rest is gewoon een keuze uit standaard componenten die in verschillende kleuren en uitvoeringen worden gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:21
Wolfcomputers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:19:
Het is meer dat ik er tegen ben omdat het om producten van hogere waarde is. Een kabeltje of iets dergelijks ben ik niet op tegen maar een product wat toch aan de hogere prijs is zouden we eigenlijk in mijn mening meer europees moeten kopen.

Ik begrijp dat dat met de meeste producten niet meer kan, maar waar het redelijkerwijs nog kan zou dat toch mooi zijn als de kwalliteit hetzelfde of hoger is en de prijzen niet extreem veel hoger.
Doe maar nooit een Duitse automobiel kopen dan.... Of Frans, Italiaans, Amerikaans, Koreaans. Want ongeveer 68% van de spullen komt uit China, wordt alleen in de BRD in elkaar geflanst en dan is het ineens Duits.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 12:31
Blokker_1999 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:57:
Er veranderd letterlijk niets aan heel de constructie behalve dan dat de eigenaars nu uit China komen ipv dat het in handen was van een Duitse familie. En familiebedrijf mag je al heel lang tussen haakjes zetten in de moderne wereld. Ik werk ook in een familiebedrijf, maar hoewel de familie nog altijd de grootste aandeelhouder is, hebben ze niet eens meer een meerderheid van de aandelen in handen.

En tenzij je rechtstreeks van de fabrikant gekocht hebt, is de fabrikant al lang betaald geweest. Je apparaat is in Duitsland in elkaar gezet geweest (met ongetwijfeld deels Chinese onderdelen en machines) en verkocht geweest voor de overname.
In Duitsland zijn het vaak wel familiebedrijven. Dat schijnt vooral met belastingvoordelen te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:23
[...]

Buiten dat dat niet zo is, zouden ze een hygiene product ook moeten verzegelen en duidelijk maken dat het niet te retourneren is na het verbreken van het zegel.

Een on/over ear koptelefoon kan je prima schoonmaken en opnieuw aanbieden. Dat doen ze bij Coolblue bijvoorbeeld ook (zo heb ik een 2e kans Sony XM3 gekocht). Een setje in-ears zou ik wat moeilijker over doen, maar die zou ik toch niet gebruiken vanwege mijn hoeveelheid oorsmeer :P
https://www.thuiswinkel.o...ng-voor-hygieneartikelen/

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

downtime schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Site van Beyerdynamic geeft zelf aan dat de Manufaktur custom onderdelen bevat en daarom niet geretourneerd kan worden.

https://support.beyerdyna...UR-headphones-be-returned

[...]
En zelfs dat klopt niet volgens de wetgeving. Er zijn maar een eindig aantal ontwerpen en er is niets op maat gemaakt, want het is een combinatie van halffabrikaten of zelfs voorgemaakte modellen die op stock liggen. Als ik morgen online hout bestel dat de houthandel op lengte moet zagen, dan is dat maatwerk. En voor zover mij bekend is daar ook voldoende jurisprudentie voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Blokker_1999 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:44:
[...]

En zelfs dat klopt niet volgens de wetgeving. Er zijn maar een eindig aantal ontwerpen en er is niets op maat gemaakt, want het is een combinatie van halffabrikaten of zelfs voorgemaakte modellen die op stock liggen. Als ik morgen online hout bestel dat de houthandel op lengte moet zagen, dan is dat maatwerk. En voor zover mij bekend is daar ook voldoende jurisprudentie voor te vinden.
Dat schreef ik toch zelf ook al? :?
Pagina: 1