Ervaringen met de IOTAVX SA40 geïntegreerde versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 06:32
Ik ben in de markt voor een sub 1000 Euro geïntegreerde stereo versterker en kom onder ander uit op de IOTAVX SA40. Ik kan een handvol reviews vinden op het web, maar niet genoeg om met vol vertrouwen een bestelling te plaatsen.

Hier op Tweakers is er wel een IOTAVC SA3 + PA3 ervaringen topic te vinden waar ik al veel informatie uit kan halen maar helaas nog niks over deze specifieke versterker.

Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee? Is het überhaupt een betrouwbaar merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:05
IMO, beetje overbodig om een los topic voor één enkel model aan te maken. Wbt het merk, geen ervaring mee. Binnen het prijssegment genoeg opties van de gevestigde orde. Al moet er altijd iemand die eerste zijn die de gok waagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 06:32
greentea schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:03:
IMO, beetje overbodig om een los topic voor één enkel model aan te maken. Wbt het merk, geen ervaring mee. Binnen het prijssegment genoeg opties van de gevestigde orde. Al moet er altijd iemand die eerste zijn die de gok waagt.
Inderdaad erg veel keuze, maar 150w per kanaal in 8 ohms is echt serieus veel power. Dat gecombineerd met alle features is het op papier een erg interessante versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:24

FeaR

In GoT we trust

Technoane schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:59:
[...]
...maar 150w per kanaal in 8 ohms is echt serieus veel power.
Bij die "150 Watt" staat alleen geen vermelding over dit bij een pieptoon of bereik is gemeten. Vervorming wordt als losse waarde met andere specs verderop genoemd. Mogelijk zit er nog wat speling in het vermogen.
Dat gecombineerd met alle features is het op papier een erg interessante versterker.
Welke "alle features" maken het een interessante versterker? Ik mis wat je met het apparaat wil gaan doen. Afhankelijk daarvan is te zeggen of het inderdaad een interessante versterker is. Instelbare MM / MC Phono zie je niet op bijvoorbeeld Denon en Marantz maar ga je het gebruiken? Bridgen van kanalen, leuke optie maar niet iets wat voor mijn gevoel bovenaan staat bij een compleet apparaat. Functies als bijvoorbeeld Spotify Connect of andere streamingdiensten staan voor mijn gevoel hoger op de ranglijst. Dat soort connectiviteit mist de SA40.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Reviews lijken ok, maar zijn er niet veel. Dus YMMV.
Zou dan eerder naar een Bluesound Powernode kijken.

Of als je echt wat goeds wilt, wellicht tweedehands een optie?

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 17-06-2025 21:13 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)