Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

OnePlus heeft de OnePlus Pad 3 aangekondigd, de opvolger van de Pad 2. OnePlus heeft de tablet net als zijn voorganger voorzien van een aluminium behuizing, al is het beeldscherm met 13,2” wat groter. De OnePlus Pad 3 is vanaf 12 juni te koop vanaf 599 euro.

De Pad 3 is groter en dunner met een schermdiagonaal van 13,2” en een dikte van 5,97 millimeter. De zijkanten van de behuizing zijn ronder, zodat de tablet volgens OnePlus prettiger vast te houden zou moeten zijn. De tablet heeft een gewicht van 675 gram en is daarmee 91 gram zwaarder dan zijn voorganger.

Het beeldscherm is net als bij de Pad 2 een ips-lcd. Deze heeft een 3,2k-resolutie en is goed voor een pixeldichtheid van 315ppi, waardoor het beeld iets scherper is dan op de Pad 2. Het scherm heeft dezelfde maximale helderheid van 900cd/m² en 144Hz-verversingssnelheid. Wel ondersteunt het paneel nu een kleurdiepte van 12-bit en zijn de schermranden dunner. Dolby Vision-ondersteuning is ook aanwezig.

OnePlus voorziet de Pad 3 van een Qualcomm Snapdragon 8 Elite en 12GB Lpddr5x- of sneller 16GB Lpddr5t-werkgeheugen. Deze gaan gepaard met 256GB en 512GB aan UFS 4.0-opslag. De fabrikant gebruikt een koeling gebaseerd op grafiet, met een koeloppervlak van 34,857mm². Daardoor zou de 8 Elite-soc nog beter presteren dan in smartphones zoals de OnePlus 13.

De lithiumionaccu heeft een capaciteit van 12.140mAh en is op te laden met 80W met een SuperVOOC-lader. Dat is ruim 27 procent groter dan de accu van de Pad 2. OnePlus claimt dat de tablet dan binnen 92 minuten van 0 naar 100 procent op te laden is. Zonder SuperVOOC-lader laadt de tablet maximaal met 18 of 30W op, afhankelijk van het type lader. De accu zou goed moeten zijn voor een accuduur tot 18 uur bij het afspelen van video.

De speakersetup van de Pad 3 moet een aanzienlijke verbetering zijn ten opzichte van de Pad 2. Hij krijgt er twee speakers bij voor een totaal van acht. Deze zijn opgedeeld in vier basunits en vier tweeters. Net als voorheen ondersteunen de speakers Holo Audio, OnePlus’ variant van Spatial Audio.

De tablet draait op Android 15 met OxygenOS 15 en beschikt over Open Canvas, de multitaskfunctie van de Chinese fabrikant. Daarmee kunnen gebruikers tot drie vensters tegelijk openen. Een andere nieuwe softwarefunctie is Dynamic Scaling. Daarmee zouden apps automatisch beter aangepast moeten worden aan tabletbeeldverhoudingen. Apps zonder officiële tabletondersteuning die wel op tablets gedraaid kunnen worden, moeten zo beter tot hun recht komen. De Pad 3 krijgt 3 jaar Android-upgrades en 6 jaar beveiligingsupdates.

Er is volledige ondersteuning voor de OnePlus Stylo 2. OnePlus heeft niet laten weten of er ook een nieuwe Stylo volgt. Wel brengt de fabrikant een nieuw Smart Keyboard uit voor 169 euro dat over extra functietoetsen beschikt.
Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 15 met OxygenOS 15
CPUtQualcomm Snapdragon 8 Elite
Werkgeheugen12GB Lpddr5x- / 16GB Lpddr5t
Opslag256GB / 512GB UFS 4.0
Scherm13,2 inch, ips-lcd, 3,2k, 900cd/m², 144Hz
Accu12.140mAh
Laden80W met SuperVOOC
Prijs€599,- / €699,-

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.017-06-2025Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-06-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Heb de mijne op 5 juni besteld, had hem eigenlijk ergens deze week al wel verwacht, maar blijkbaar komt hij rond 30 juni.

Heb de versie met 16GB + 512GB opslag, met gratis oplader en smart keyboard en heb ook de stylo 2 erbij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:42

Ace

Happy Happy Joy Joy

Vandaag verzend bevestiging gekregen voor DHL vanuit Duitsland maar verwachte lever datum staat nog steeds op 26 juni.

Hoop toch echt wel dat hij wat eerder arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Ik kreeg gisteren ook verzendbevestiging en T&T van DPD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
rens-br schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:42:
Heb de mijne op 5 juni besteld, had hem eigenlijk ergens deze week al wel verwacht, maar blijkbaar komt hij rond 30 juni.

Heb de versie met 16GB + 512GB opslag, met gratis oplader en smart keyboard en heb ook de stylo 2 erbij besteld.
Ik heb (denk als bijna iedereen) precies hetzelfde besteld, meteen na de launch.
Gister ook verzendbevestiging, levering 27 juni dacht ik.
Ben benieuwd, levering zou eigenlijk pas 2 juli ofzo zijn toen ik hem bestelde. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
yannickie111 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:09:
[...]

Ik heb (denk als bijna iedereen) precies hetzelfde besteld, meteen na de launch.
Ja waarschijnlijk wel. OnePlus heeft wat dat betreft leuke launch aanbiedingen. Inmiddels is de keyboard op en krijg je de stylus gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
rens-br schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:11:
[...]

Ja waarschijnlijk wel. OnePlus heeft wat dat betreft leuke launch aanbiedingen. Inmiddels is de keyboard op en krijg je de stylus gratis.
Ja zeker, heb ook gebruik gemaakt van de gratis oplader en 50 euro korting voor 1 euro die even voor de launch langskwam. Prima combideal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
yannickie111 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:57:
[...]

Ja zeker, heb ook gebruik gemaakt van de gratis oplader en 50 euro korting voor 1 euro die even voor de launch langskwam. Prima combideal denk ik.
Ik heb ook nog gegarandeerde inruilkorting toegepast (50 euro), ben zelf wel benieuwd of ik überhaupt iets moet terugsturen. Ik zou verwachten dat dat met gegarandeerd niet uit zou maken. Verder had ik ook nog studentenkorting, dus uiteindelijk kwam ik uit op €488.60 (of 530.60 mocht de inruil toch niet doorgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
rens-br schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:06:
[...]

Ik heb ook nog gegarandeerde inruilkorting toegepast (50 euro), ben zelf wel benieuwd of ik überhaupt iets moet terugsturen. Ik zou verwachten dat dat met gegarandeerd niet uit zou maken. Verder had ik ook nog studentenkorting, dus uiteindelijk kwam ik uit op €488.60 (of 530.60 mocht de inruil toch niet doorgaan)
Dat gaat enkel om oneplus apparaten toch? Ik heb geen (oud) oneplus apparaat over om retour te sturen. Die 50 euro extra korting kan vast niet meer achteraf worden aangepast/toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Hoek
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-07 13:11
Als het goed is kan ik morgen mijn gereserveerde 512MB/16GB oppikken bij Coolblue in Hengelo.
Ik had eind mei net een Samsung S10 FE+ aangeschaft omdat die een groot scherm richting A4 formaat heeft ivm lang gekoesterde wens van comfortabel lezen van strips/tijdschriften/streaming content kijken. De toen geldende vakantiedeal van 100 euro voordeel en mijn persoonlijke extra 100 euro Samsung korting er nog weer eens bovenop gaven de doorslag. Na een week tevreden gebruik kreeg ik voor het eerst lucht van deze nieuwe Oneplus Pad en heb ik die Samsung toch na enig wikken en wegen maar weer geretourneerd. De retour twijfels verdwenen helemaal toen Belsimpel kort daarop ook nog eens de standaard prijs onderuit schopte naar 579 waardoor ik gevoelsmatig nog maar 30 euro voordeel genoot De Oneplus heeft op alle fronten voor mij en ik denk voor iedereen wel de net iets betere specs: 13.2 inch scherm dus 0,1 inch groter en daarmee bijna A4 13.3 inch, 20% meer accucapaciteit, meer ram/flash/snapdragon8 elite/geluid/maximale schermhelderheid/resolutie.
Het standaard ontbreken van de stylus vind ik zelfs een voordeel want een weekje proberen met de Samsung leerde mij dat ik het toch niet gebruikte en er meer last dan gemak van had tijdens gebruik: Pen flikkerde er bv wel eens af en ik was voor mijn gevoel te vaak bezig met de vraag waar is/zit de pen?

[ Voor 0% gewijzigd door Wouter Hoek op 18-06-2025 09:40 . Reden: resolutie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
yannickie111 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:14:
Dat gaat enkel om oneplus apparaten toch? Ik heb geen (oud) oneplus apparaat over om retour te sturen. Die 50 euro extra korting kan vast niet meer achteraf worden aangepast/toegevoegd...
Ik ook niet. Ik heb Google Pixel oortjes toegevoegd, maar aangezien ze het hebben over gegarandeerde inruilprijs van 50 euro, was mijn theorie dat het eigenlijk niet zou uit moeten maken wat ik opstuur. En de vraag is even of ik überhaupt iets moet terugsturen. We gaan het zien.

Achteraf toevoegen gaat in ieder geval sowieso niet lukken nee.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 18-06-2025 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik krijg net een popup van DHL dat ze straks voor de deur staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
JiBo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:11:
Ik krijg net een popup van DHL dat ze straks voor de deur staan!
Hmmz, de mijne komt met DPD en zegt nog steeds: Registered parcel data, parcel not dispatched yet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
yannickie111 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:50:
[...]

Hmmz, de mijne komt met DPD en zegt nog steeds: Registered parcel data, parcel not dispatched yet
Hier exact hetzelfde. Ik heb de OnePlus Watch 3 ook besteld tijdens launch en die kwam ook met verschillende bedrijven. Dat had er toen volgens mij mee te maken dat je hem uit België of Polen kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JiBo
  • Nu online
Ik had express bezorging aangevinkt. Hij is onderweg met DHL Express. Ik laat het weten als hij daadwerkelijk binnen is. In mijn DHL app staat nu wel "Onderweg met Bezorger" dus dat geeft hoop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
JiBo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:27:
Ik had express bezorging aangevinkt. Hij is onderweg met DHL Express. Ik laat het weten als hij daadwerkelijk binnen is. In mijn DHL app staat nu wel "Onderweg met Bezorger" dus dat geeft hoop ;-)
Ik had had dat express niet gedaan, vond het onzin om 13? euro bij te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JiBo
  • Nu online
Hij is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Hoek
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-07 13:11
Helaas mijn gereserveerde tablet bleek toch nog niet binnen bij Coolblue.
Verwachting is nu ergens volgende week. Ik had een mailtje moeten krijgen als hij binnen was alleen het laatste mailtje was erg stellig kan donderdag 19/06/25 opgehaald worden. Dan denk ik alleen als het anders wordt krijg je een bericht. Vanochtend stond er ook nog kan vandaag opgehaald worden.
Had een klein beetje hoop aangezien JiBo zijn express verzonden tablet gisteren al binnen had dat de gereserveerde tablets bij Coolblue ook al wel binnen waren en dat ze op een nieuwe lading voor de verkoop zaten te wachten en dat om die reden artikel niet meer in de winkelmand geplaatst kon worden.
Enfin, weten we dat ook weer dat er eerst nog een bevestigingsmail voor afhalen naar je toegestuurd wordt igv reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Kreeg net een mail van DPD, zoals het er nu uitziet komt het pakket vanavond.

Ik bedoelde morgen.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-06-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
rens-br schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:29:
Kreeg net een mail van DPD, zoals het er nu uitziet komt het pakket vanavond.
Ah, dan heeft jouw chauffeur harder doorgereden (of je ligt gunstiger qua bezorgronde).
Hier komt ie morgen, ivm werk maar aangepast naar een pakketpunt.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
yannickie111 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:29:
[...]

Ah, dan heeft jouw chauffeur harder doorgereden (of je ligt gunstiger qua bezorgronde).
Hier komt ie morgen, ivm werk maar aangepast naar een pakketpunt.
Ben benieuwd!
Hoe kom ik nu bij vanavond.. |:( ik bedoelde ook morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:37

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb hem gisteren opgehaald bij pakketpunt. Was allemaal vlot en snel qua verzending.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:42

Ace

Happy Happy Joy Joy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bQthkQLbLnS16QCR3w9e-AlM1E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/g8MxRPyyc9kPoBBTM0UTdVm1.png?f=user_large

Dat wordt het dus niet voor het weekend -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 19:30
Zonder de express bestelling is hij toch net binnengekomen (verwacht 1 juli. 20 juni thuis) dus zeer nette service. de earlybird versie met 16GB voor 549 met gratis keyboardcover (onding) en dual port 80wat VOOC lader.
Eerst reactie, wat is hij groot. Wat werkt een toetsenbord ellendig. Nu opzoek naar een nette goedkope cover. Mocht iemand tips hebben...
Pagina: 1