Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
Dag allemaal,

Ik gooi het hier toch in de groep, ik heb twee problemen met de firma SolrEdge
1. Ik heb 2 jaar geleden van iemand via MP een 5K omvormer gekocht. Afgelopen april deze door de installateur laten aamsluiten. Dat ging prima, maar SolarEdge wilde hem niet opnemen in mijn account omdat men eerst van de vorige eigenaar toestemming eist om zijn data te kunnen deleten.
Je raad het al: ik weet geen naam meer, aleen dat de goede man in Waardenburg woont. Deze omvormer was te koop, omdat hij een nieuwe 3 fase omvormer had gekocht. Omdat ik de 5K omvormer meenam in de doos van zijn nieuwe 3-fase omvormer, weet ik dus de serienummers van beide omvormers.
Uiteraard zijn de gegevens van de best man bekend bij SE.
Maar zij geven die niet aan mij (privacy) en nemen zelf ook geen contact op.
Naast de 5000, heb ik mijn originele 4000 ook draaien, maar ik zie in de app dus alleen die met 8 panelen en de 5000 met 16 panelen niet.
Mijn installateur dweept met SE, maar komt er niet door. Heeft helaas pers. problemen, lastig allemaal.

Nu merk ik dat ik ook niet meer in mijn account komt via de webbrowser. Krijg deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9hIPk81FzC5G2eJBqFklSrpkrU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JaHDsJSVhDJIT2JbWrdDhoNs.jpg?f=user_large

De app op de tel werkt nog wel. Daar log ik in met de vingerafdruk.

2. Tweede probleem is dat ik dat inlog-probleem met de browser wilde communiseren met SE, maar ik kan alleen iets met de chat doen en daar geen tekst invulle. Men blijft maar opties geven over de omvormer. Maar ik wil gewoon weten hoe het zit met mijn account en de 5000.

Is er een telefoonnummer? Een email?

Ik heb eveneens Homeassistant draaien en die de 4000, maar uiteraard niet de 5000.
Is mijn enige optie de modbus op beide omvormer in te schakelen? En als ik dat dan doe bij de 5000, zie ik die dan in HA??

Enige wat ik weet is dat de 5000 prima werkt en energie levert zonder problemen.
In HomeWizzard zie ik ook alleen de 4000.

Ik kan hier slecht tegen. Ik ben eigenaar van de omvormers, de 4000 is in 2019 reeds aangelegd, maar de leverancier bepaalt mijn doen en laten.

Zoals ik zei, via de installateur is het wat lastig. Wellicht dat iemand hier mij in de goede richting kan duwen ;)

Alvast dank, Marten .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:07

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27
Op Reddit lijk ik inderdaad een draadje te zien met een soortgelijke oplossing. Het linkt in ieder geval naar hetzelfde formulier:

Reddit draadje.

Formulier.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Welkom bij SE, ze zijn er nog al stug in. Bij aankoop van een omvormer of bij een huis met een omvormer moet je dit gelijk goed regelen helaas.

Als je iemand anders kent met een installatuers account kan je allicht het op die manier proberen (er zwerven er hier op tweakers wel een aantal)

Noot: je kan zelf een installateurs account krijgen, maar helaas moet je eerst een nieuwe omvormers hebben opgehangen voordat je account echt actief word. (en je dus met je tweede hands omvormer iets kan regelen.)

Voor je monitoring, met de SE app en je omvormer kan je via de ethernet kabel lokale monitoring aanzetten op je SE omvormer, dan heb je eigenlijk niks meer vandoen met SE (al krijg je dan ook geen updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Dank zover, ik ga morgen (ze zijn al dicht) met de Whatsapp aan de gang. Met name ook de vraag waarom ik niet meer kan inloggen.
En dan vragen of ze de 5000 willen toevoegen aan mijn site.

En ja, als iemand mij hier kan helpen; ik heb het uiteraard mijn site ID en het SN van de 5000.
Mijn installateur is op dit moment ook uit de lucht. weet niet of ze nog terugkomen.

[ Voor 32% gewijzigd door mrenkema op 16-06-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
vormulier schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:25:
Welkom bij SE, ze zijn er nog al stug in. Bij aankoop van een omvormer of bij een huis met een omvormer moet je dit gelijk goed regelen helaas.

Als je iemand anders kent met een installatuers account kan je allicht het op die manier proberen (er zwerven er hier op tweakers wel een aantal)

Noot: je kan zelf een installateurs account krijgen, maar helaas moet je eerst een nieuwe omvormers hebben opgehangen voordat je account echt actief word. (en je dus met je tweede hands omvormer iets kan regelen.)

Voor je monitoring, met de SE app en je omvormer kan je via de ethernet kabel lokale monitoring aanzetten op je SE omvormer, dan heb je eigenlijk niks meer vandoen met SE (al krijg je dan ook geen updates).
Ik heb het nog niet voldoende bevestigd gezien, maar de geruchten zeggen dat een optimizer serial werkt. Verder moet je de training hebben gedaan via edge academie.

Met lokale monitoring krijg je niet de optimizer data helaas.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Helaas loopt het spoor dood:
Whatsapp: ik moet het volgende invullen:

Gelieve te antwoorden met het nummer van het juiste antwoord:

1 - een installateur
2 - een systeem eigenaar

1. weet ik niet, 2 wel. Dus stopt het hier.

Formulier (link hierboven) loopt ook dood: ik weet de naam van de vorige eigenaar niet.
Die weet SE wel natuurlijk, maar die geven ze niet en ik heb geen enkele mogelijkheid ze te spreken te krijgen. Robots in Whatsapp verhinderen dat.

Als iemand nog een idee heeft hoor ik dat graag.

Ik kan trouwens met de app van SE een verbinding maken met de 5000. Verbinding gelukt, maar ik zie hem niet in het overzicht. Maar wellicht is dat het kip/ei verhaal. Zolanghet eigenaarschap niet is omgezet, krijg ik geen data te zien. Ook niet in Home wizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Ik ben een stapje verder.
Ik heb via de robot van de support chat (voor eigenaren) te horen gekregen dat Zon Advies Nederland BV de omvormer en de panelen heeft geplaatst.... Ja en failliet gegaan in 2024 ......
De robot wist ook te melden de naam en het e-mail van de eigenaar.
Dus de support van de installateurs geven dat niet vrij, maar de robot wel.
Ik heb er een mailtje naar gestuurd en ik hoop dat de goede man reageert.
Want als ik zijn toestemming krijg zijn data te deleten gaan men bij SE de 5000 toevoegen aan mijn 'site'.
En ik hoop dan ook een API-key van ze te krijgen, want die heb ik nodig voor HomeAssistant.

Duimen folks ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dan kan je dat meteen melden als datalek, want dat had echt niet mogen gebeuren.

Maar wel handig voor jouw. :)

Wat is de link van die robot? Want dan ga ik even checken of ie mijn gegevens ook lekken kan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Via support en dan voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
En @remco_k , is er een datalek?
Ik vind het geen datalek. Ze hadden twee dingen kunnen doen: zelf contact opnemen met de eigenaar of mij gegevens geven. Zeker in deze tijd waar de installateurs bij bosje omvallen. Pas toen ik zei dat de installateur (want die info gaven ze eerst) van de vorige eigenaar failliet was, kreeg ik zijn e-mail.

De vorige eigenaar was blij dat ik hem gevonden had. Want ja, hij kreeg mijn data in zijn account en daar zit hij natuurlijk niet op te wachten.

gr M

[ Voor 3% gewijzigd door mrenkema op 19-06-2025 11:00 ]

Pagina: 1