Internet beperkt tot 100mbs, ten einde raad

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ryanP kan best dat een connector niet helemaal 1000 is, of ergens een halve draadbreuk zit. Daarom werd hier ook goed geprobeerd om van alles uit te sluiten. Maar er lijkt dus iets in je koper te zitten dat voor nu weer werkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanP
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-07 15:11
Ik wacht het even af, anders weet ik in ieder geval de volgende keer wat het NIET is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:34
Ik zou gewoon wat frommelen met die kabel/connector bij je pc en de Wandaansluiting en kijken of die weer naar 100 gaat

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik verdenk eerder de modem kant ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanP
laurens0619 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:23:
Ik zou gewoon wat frommelen met die kabel/connector bij je pc en de Wandaansluiting en kijken of die weer naar 100 gaat
Heb wat getrommeld en hij gaat niet terug dus op zich is dat mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:51

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als een NIC pairs van de verbindingen gaat missen schiet die niet instant naar beneden, verbinding kan even blijven maar zodra er signaal verlies optreedt of iets geen stabiele verbinding, schakelt die terug in stabiele snelheid en dus 100/100.

Ik zou sowieso de utp kabel vervangen en meteen die wandcontactdoos nakijken, beetje utp kabels zijn niet duur check wel voor kopere kabels sowieso langer dan 10meter, en met de oude trek je zo een nieuwe.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
Draait de laptop geen DHCP met 100 mbps maximum, wat conflicteert met de router?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanP
franssie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:34:
Ik verdenk eerder de modem kant ...
Misschien is het sowieso niet een heel slecht idee om een keer een nieuwe modem te vragen bij Delta. Ik zag dat ze allemaal nieuwe modellen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanP
42dpi schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:52:
Als een NIC pairs van de verbindingen gaat missen schiet die niet instant naar beneden, verbinding kan even blijven maar zodra er signaal verlies optreedt of iets geen stabiele verbinding, schakelt die terug in stabiele snelheid en dus 100/100.

Ik zou sowieso de utp kabel vervangen en meteen die wandcontactdoos nakijken, beetje utp kabels zijn niet duur check wel voor kopere kabels sowieso langer dan 10meter, en met de oude trek je zo een nieuwe.
Ja goed idee ik ga sowieso even een aantal nieuwe utps fixen en de wandcontactdoos nakijken. Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanP
Jumpman schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:54:
Draait de laptop geen DHCP met 100 mbps maximum, wat conflicteert met de router?
De laptop gebruik ik normaliter gewoon via WiFi. Dat is voldoende voor mijn werk. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ryanP schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Misschien is het sowieso niet een heel slecht idee om een keer een nieuwe modem te vragen bij Delta. Ik zag dat ze allemaal nieuwe modellen hadden.
Oh ik bedoelde de kabels aan de kant van het modem ipv het modem zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
ryanP schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:32:
[...]

- Windows opnieuw installeren is zeker een optie, echter wil ik graag eerst naar andere oplossingen kijken omdat ik niet echt een externe drive heb liggen waar ik mijn bestanden op kan zetten
Dus ook geen backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had recentelijk hetzelfde. Bij mij was het alleen met een nieuwe kabel (modem-pc) op te lossen. Just an FYI mocht iemand met hetzelfde probleem ook dit topic vinden.
Pagina: 1 2 Laatste