Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:31
Afgelopen week kwam ik Solar-cap.nl tegen en ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die dit reeds in gebruik hebben en of het financieel wel de moeite waard is.

Het is een warm water boiler die je OVERSCHOT aan stroom vanuit je zonnepanelen direct verwerkt tot warm water voor bijvoorbeeld douchen waardoor je geen gas hoeft te gebruiken. Lijkt mij interessant als een warmtepomp geen optie is, maar ik ben er nog te onbekend mee om te bepalen of dat de enige reden is om het aan te schaffen.

Daarnaast lijken de installatiekosten gratis? Ook benieuwd naar ervaringen daaromtrent.

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:31
De opgewekte stroom wordt gemeten, net zoals de stroom die je verbruikt. Zodra er meer stroom wordt opgewekt dan dat er wordt verbruikt lever je dat niet meer terug aan het net, wat tegenwoordig gewoon geld kost, maar wordt het gebruikt om de boiler aan te zetten. Zolang er overschot is aan stroom blijft de boiler verwarmen totdat hij zijn temperatuur heeft bereikt. Zodra je warm water wilt gebruiken dan zorgen de ventielen in het mengblok dat het warme water vanuit de boiler wordt betrokken. In de winter, als er minder overtollig stroom is, leiden de ventielen het minder opgewarmde of zelfs koude water automatisch door jouw bestaande cv ketel voor naverwarming. Dus lever je zelfs een bijdrage aan het ontlasten van het stroom net! Een echte bijdrage!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:30

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Er zijn al diverse topics over andere (ook zelfbouw) oplossingen.
TL;DR: het werkt maar er gaat een beperkte hoeveelheid kWh in. Het is vooral interessant als het heel goedkoop kan, anders ben je beter af met een warmtepompboiler die jaarrond lagere kosten heeft dan de gasketel.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:20
Weet niet precies wat hier nu zo bijzonder aan is.
Het is een home wizard p1 met relay en een aansturing welke de boiler aan zet als er ( waarschijnlijk mrrr dan 2kw ) word terug geleverd.
Ik had gehoopt op dynamische regeling van het vermogen e.d. dat zou het nog enigsinds bijzonder maken.
Dit stelt niks voor en word al jaren gedaan
Enige verschil is dat iemand het beetje uit de hobby kringen heeft gehaald