Ik ben nog aan het leren – mijn Nederlands is nog niet zo sterk.
Ik heb de actievoorwaarden doorgenomen (link), maar deze geven geen volledig beeld van hoe de actie werkt voor huishoudens met zonnepanelen.
Ik heb een aantal specifieke vragen:
Ik heb de actievoorwaarden doorgenomen (link), maar deze geven geen volledig beeld van hoe de actie werkt voor huishoudens met zonnepanelen.
Ik heb een aantal specifieke vragen:
- Timing van opwek en verbruik (saldering binnen het gratis stroomvenster - 12:00 to 17:00):
- Stel dat ik tussen 12:00 en 13:00 een overschot van 5 kWh opwek, en vervolgens tussen 16:00 en 17:00 5 kWh verbruik. Wordt dit dan verrekend als een netto verbruik van 0 binnen het gratis stroomvenster? Of betaal ik alsnog belasting of andere kosten over die 5 kWh verbruik, ook al heb ik eerder op de dag evenveel teruggeleverd?
- Extra verbruik bovenop wat ik heb teruggeleverd:
- Stel dat ik na saldering alsnog 10 kWh extra verbruik tijdens het gratis stroomvenster. Wat betaal ik dan precies voor deze 10 kWh — alleen energiebelasting? En hoe telt dit mee voor de terugleververgoeding? Bijvoorbeeld: als ik 491 kWh teruglever aan het net, betaal ik volgens het huidige model €3 per maand. Maar als ik ook 10 extra kWh afneem tijdens het gratis stroomvenster, kom ik dan boven de grens van 500 kWh en ga ik dan €7,50 per maand betalen? Of — als ik alleen energiebelasting betaal over die 10 kWh — worden ze dan op een andere manier meegeteld (bijvoorbeeld gedeeltelijk of met een lagere weging)?