Stopzetten van MyReact Notepad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:47

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Naar aanleiding van:
Vanaf maandag 23 juni is Notepad in Myreact niet meer beschikbaar. Het is vanaf dat moment niet meer mogelijk om notities te bekijken of op te slaan.

Heb je op deze datum nog inhoud in je Notepad staan? Dan sturen we de inhoud op 23 juni met een DM eenmalig naar je toe. Heb je geen inhoud (meer) in je Notepad, dan ontvang je geen DM.

De reden dat we stoppen met Notepad is simpel: deze functionaliteit wordt erg weinig gebruikt, maar het kost wel tijd om de (sterk verouderde) code hiervan te onderhouden. Dat is een breder probleem dan alleen bij deze feature: door de jaren heeft Tweakers dermate veel functionaliteiten gekregen, dat het verder ontwikkelen en onderhouden van de website steeds complexer wordt. Hierdoor kunnen we minder snel nieuwe features ontwikkelen of bestaande features verbeteren. Eén van de manieren om onze techstack beheersbaar te krijgen, is het afscheid nemen van functionaliteiten die te weinig waarde toevoegen. Notepad is er daar één van.
Ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat deze functie gaat verdwijnen, omdat ik aan redelijk wat topicstarts werk of bijhoud. Ik gebruik de notepad functie dan ook om concepts voor topicstarts op te bouwen en is daarom voor mij onmisbaar binnen Tweakers.

Ik ben ook erg benieuwd hoe anderen hier over denken of mee omgaan. En natuurlijk of de beslissing nog herzien kan worden of omgezet worden in een abbo-feature of dergelijks.

---
offtopic:
Ik wist niet zo goed waar ik dit topic het beste kon plaatsen, dus voor nu maar even in dit subforum weggezet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik gebruik het regelmatig om een reactie te maken zonder dat ik het risico loop dat ik per ongeluk op Verstuur druk.

En dan copy/paste naar het juiste topic en dan zit ik niet te ninja-editten omdat ik een bbcode fout heb.

Handig.

Er zijn alternatieven voor notities. En er zijn online genoeg BBCode editors te vinden. Dus het is geen ramp dat het verdwijnt.

Ik ben vooral ook benieuwd wat er met de vrijkomende ruimte gaat gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalentum op 11-06-2025 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:44

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zonde dat dit verdwijnt, hoewel de functionaliteit zeer beperkt was, maar tegelijkertijd kan ik mij eigenlijk niet indenken dat zoiets simpels echt een doorn in oog is van de developers. Het is geen core-onderdeel van de source, en ik verwacht ook niet dat het veel samenwerkt met andere delen van de forumcode. :P

Maar gaat dit betekenen dat er als vervanger een 'opslaan' knop komt bij het 'nieuw topic'/reactie formulier om een concept-post te maken? Dat lijkt mij overigens een mooi alternatief met het afscheid nemen van onze Notepad.

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 11-06-2025 20:41 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je een conceptreactie wilt schrijven open je toch gewoon een nieuw topic zonder een titel. Die krijg je niet geplaatst en je hebt wel een volledige conceptomgeving waar je kunt werken - helaas wel zonder opslaan.

Persoonlijk gebruik ik dan notepad++ en doe de opmaak vlak voordat ik iets (grootst) wil submitten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:38:
Maar gaat dit betekenen dat er als vervanger een 'opslaan' knop komt bij het 'nieuw topic'/reactie formulier om een concept-post te maken? Dat lijkt mij overigens een mooi alternatief met het afscheid nemen van onze Notepad.
Dat zou een prima alternatief zijn. Verwacht alleen niet dat zoiets er zal komen, omdat het wel iets meer werk vereist. En weten allebei hoe lang het duurt voordat het devteam met iets nieuws op de proppen komt hier :+

Als iemand een BBcode editor weet met dezelfde code als tweakers werkt, houd ik mij aanbevolen. Bij voorkeur ook met preview functie.

Overigens heb ik even overwogen om een hele oude antieke topicstart op te zoeken van een topic dat niet gesloten is nog om dat als notepad te gaan gebruiken :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zeror schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:43:
[...]

Als iemand een BBcode editor weet met dezelfde code als tweakers werkt, houd ik mij aanbevolen. Bij voorkeur ook met preview functie.
Kan Tweakers hun RML-parser niet op Github plaatsen? ;)

Trouwens, straks heb je overigens geen UBB/RML opmaakcodes meer nodig. Dan denk ik dat je het zelfs in Word kan opslaan. Hoewel ik betwijfel of dit exact hetzelfde wordt geconverteerd heen én terug? We weten dat Word best ruk is/was met opslag van opmaak.

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 11-06-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:20:
Trouwens, straks heb je overigens geen UBB/RML opmaakcodes meer nodig. Dan denk ik dat je het zelfs in Word kan opslaan. Hoewel ik betwijfel of dit exact hetzelfde wordt geconverteerd heen én terug? We weten dat Word best ruk is/was met opslag van opmaak.
Ik vrees dat dit met sterk opgemaakte topicstarts niet gaat werken alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iets wat technisch in de buurt komt is in PHP de NBBC-parser.

https://github.com/vanilla/nbbc, maar je zult dan zelf een hoop adhanced-tags moeten aanmaken. En het heeft geen ondersteuning voor shorttags.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 11-06-2025 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:36:
Iets wat technisch in de buurt komt is in PHP de NBBC-parser.

https://github.com/vanilla/nbbc, maar je zult dan zelf een hoop adhanced-tags moeten aanmaken. En het heeft geen ondersteuning voor shorttags.
Teveel moeite voor mij helaas.

Ik kijk wel even welke oplossing ik hiervoor ga gebruiken vanaf morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Er zou echt wel een optie moeten zijn om een topicstart of reactie te maken en op te slaan zonder direct te plaatsen. Dus ik pleit ook voor een knop "Opslaan" in het reactiescherm zodat je je reactie later nog kunt aanpassen voor je overgaat tot het plaatsen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

evilution schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:51:
Er zou echt wel een optie moeten zijn om een topicstart of reactie te maken en op te slaan zonder direct te plaatsen. Dus ik pleit ook voor een knop "Opslaan" in het reactiescherm zodat je je reactie later nog kunt aanpassen voor je overgaat tot het plaatsen.
Bij het plaatsen van een reactie, kun je toch rechts naast "Verstuur" klikken en kiezen voor "Toon voorbeeld"? :? Overigens heb je die optie ook naast "Plaats topic". Dan kun je in elk geval bekijken wat het resultaat is. Waar je het dan opslaat, maakt toch niet heel veel meer uit dan? Dat kan net zo goed in een .txt file zijn, die je bewerkt met bijvoorbeeld VS Code, Notepadd++ of elke andere favoriete editor.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2025 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AW_Bos schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:38:
Zonde dat dit verdwijnt, hoewel de functionaliteit zeer beperkt was, maar tegelijkertijd kan ik mij eigenlijk niet indenken dat zoiets simpels echt een doorn in oog is van de developers. Het is geen core-onderdeel van de source, en ik verwacht ook niet dat het veel samenwerkt met andere delen van de forumcode. :P

Tja, men is ook bezig met de WYSIWYG-editor en ik denk dat men dat breder wilt gaan uitrollen. Als het dan niet naar de MyReact Notepad uitgerold hoeft te worden, omdat het gebruik in verhouding tot reacties of users erg laag is, terwijl het wel de uitrol van de WYSIWYG-editor in de weg staat, snap ik wel dat men deze functionaliteit eruit haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
evilution schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:51:
Zoiets zou heel fijn zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

CH4OS schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:13:
[...]
Bij het plaatsen van een reactie, kun je toch rechts naast "Verstuur" klikken en kiezen voor "Toon voorbeeld"? :? Overigens heb je die optie ook naast "Plaats topic". Dan kun je in elk geval bekijken wat het resultaat is. Waar je het dan opslaat, maakt toch niet heel veel meer uit dan? Dat kan net zo goed in een .txt file zijn, die je bewerkt met bijvoorbeeld VS Code, Notepadd++ of elke andere favoriete editor.
Ja, en hoe handig zou het zijn als de tweaker geen externe programma's hoeft te gebruiken om een concept op te slaan maar dat tweakers dat gewoon faciliteert.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

evilution schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:25:
Ja, en hoe handig zou het zijn als de tweaker geen externe programma's hoeft te gebruiken om een concept op te slaan maar dat tweakers dat gewoon faciliteert.
Schijnbaar wordt dat te weinig gebruikt, anders werd er wel moeite gestoken in het werkende houden van deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

CH4OS schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:42:
[...]
Schijnbaar wordt dat te weinig gebruikt, anders werd er wel moeite gestoken in het werkende houden van deze functie.
Huh? Die functie om een concept reactie op te slaan is er helemaal niet dus "weinig gebruikt" lijkt me niet van toepassing. Het werkend houden ook niet want het is er niet.

Het zou een "Mooie feature" zijn als dit wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

evilution schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Huh? Die functie om een concept reactie op te slaan is er helemaal niet dus "weinig gebruikt" lijkt me niet van toepassing. Het werkend houden ook niet want het is er niet.

Het zou een "Mooie feature" zijn als dit wel kon.
Die functie had je dus met de MyReact Notepad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:07:
[...]

Die functie had je dus met de MyReact Notepad?
Geen functie, maar mogelijkheid. MyReact Notepad kun je notities met ondersteuning van Tweakers' versie van de UBB-tags gebruiken.

Pagina: 1