Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankve77
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-06 22:22
Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met dit merk (batterijen)? En of deze installateur? Het gaat om EH-A05 batterij met Solis 10kw omvormer 3 fase. . 20kwh.
€9300,00 incl. BTW. met 2 jarig Bliq PowerFlow abonnement. Op zich lijkt de prijs goed? Wat zijn hier de risico’s? Waar moet ik als niet kenner rekening mee houden? Hopelijk hebben jullie nog tips / kennis / ervaringen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zelf heb ik 2 zonnepaneel installaties, 1 van SE en 1 van Goodwe. Deze wekken samen 9000kw/h op. Totaal verbruik 12.500kwh. Ik lever 6300 kWh terug nu. Een groot deel gebruik ik dus niet rechtstreeks vanaf de zonnepanelen. De installateur heeft aangegeven de batterij opstelling los te installeren met een eigen omvormer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Limsolar.nl deze site werkt niet helemaal goed. Aziz de mede eigenaar heeft mij gebeld en goed gesprek mee gehad. Ik heb een offerte ook inmiddels. Het bedrijf ken ik verder niet en ben ik tegengekomen via een online advertentie.

Graag jullie mening / analyse.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 12:59

Cr3ator

1 bar is geen bar

Wat is je doel? Als het geld besparen/verdienen is heb ik slecht nieuws. Als je het leuk vind om een accu te hebben, go for it. Het is een hoop geld voor een nogal twijfelachtige business case. Maar een hobby mag geld kosten...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankve77
Ja dank je. Geld besparen inderdaad, en het voelt niet goed dat je zoveel hebt geïnvesteerd in panelen en er dan binnenkort niet veel meer aan hebt. Aangezien ik nu 6300kwh weer terug het net op blaas. Misschien maar eens beginnen met de auto zoveel mogelijk op te laden op de juiste zonne uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:49
Ik vind je wel heel dapper dat je overweegt deze thuisaccu te nemen. Je ziet het dus als een zakelijk investering.

Het bedrijf lijkt op zich OK. Ik stel me zo voor dat de eigenaar als goede ondernemer op zoek is naar nieuwe markten, nu de markt voor PV-installaties is ingezakt. Dan is de thuisaccu een logische stap want dat gaat een enorme groeimarkt worden.

Limsolar zal deze apparaten, en de software, niet zelf maken, maar zal op Alibaba een producent/leverancier hebben gevonden, en daar een eigen naam op laten plakken. Dat maakt het niet per definitie een slecht product, maar...

Je kunt weinig ondersteuning bij een defect of softwareproblemen verwachten, hoe graag ze ook willen.
En wat doe je als Limsolar failliet gaat?

Het is niet zoals met PV-installaties waar de inverters van bekende fabrikanten komen die je ook in Nederland kan benaderen voor garantie (zoals Goodwe weet ik uit ervaring). En als dat niet lukt, kost je een nieuwe inverter hooguit 10% van de oorspronkelijk investering (die panelen blijven het wel doen). Gaat er iets onherstelbaars in de accu kapot, dan zit je met een dure baksteen.
Dat zou ik aandurven voor 100 Euro, maar niet voor een kleine 10.000
(En dan hebben we het nog niet over veiligheid gehad... Ook als staat er 'CE' op, betekent dit alleen dat de leverancier vindt dat het apparaat veilig is en aan relevante normen voldoet; dat is niet onafhankelijk vastgesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankve77
Dat is waar. Bedankt! Ik ga het niet doen heb ik besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:06
Kijk ook eens naar de Marstek accu: (Tweakers Topic) Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu
Accu zelf dik in orde, Chinese software, dus wordt tijdens gebruik nog aangepast/ verbeterd, binnenkort een vernieuwd model waar bij je tot 3 accu's per fase kan koppelen, dus is dat al 3x3 x 5 KWh = 45 KWh opslag voor +/- €9000.=

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:49
Zoals de wereld zich nu ontwikkeld, moeten we m.i. niet willen dat de bediening van 45 kWh accu's via Chinese software (met servers in China?) loopt....
Dat lijkt me nog al een strategisch risico.
Je hebt ook Homewizard. Die laten hun apparaten ook in China bouwen (we zijn hier al zo verzwakt dat we het geen eens meer kunnen) maar dan komt de software tenminste toch uit Nederland.
Maar laten we die discussie hier verder niet gaan voeren want dat wordt een welles/nietes discussie waar we het toch niet uitkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door WackoH op 14-06-2025 22:48 ]

Pagina: 1