Ik wil m'n eerste game pc bouwen op kort termijn. Eerder maakte ik al een topic, maar ik heb bewust even gewacht omdat er nieuwe kaarten uitkwamen. Inmiddels zijn er nieuwe kaarten op de markt. De prijzen zijn ook al iets gedaald. Ik ben best bereid nog een periode te wachten, als jullie adviseren haal kaart x, als die 600 euro bereikt. Nieuwe kaarten komen voorlopig toch niet begreep ik.
Ik wilde oorspronkelijke een uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB halen op basis van de BBG. Echter krijgt deze kaart niet de nieuwste AMD-technologieën met upscaling/extra frames, ondanks de kaart veel "raw power" biedt voor de prijs.
Gezien de GPU ~50% van de prijs bepaald van het systeem dat ik wil bouwen, wil ik graag wat advies in welke kaart goed en future-proof is.
Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer met alle varianten en typenummers, ondanks alle benchmarks. Ook met de release van de nieuwe RX 9060 XT kaarten.
Een bekende van mij speelt op een 4070 Ti. Dat lijkt me qua performance meer dan genoeg.
Ik zoek een?
GPU. Zie hierboven. Ik wil graag nieuwe(re) games op 1440p/ultra/60fps spelen.
Wat is je budget?
Voorkeur voor ~500 euro, maar dit is wel rekbaar tot ~600(+) euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem moet ik nog bouwen. Zie mijn andere topic.
Ik denk dat de RX 7800 XT dus afvalt, omdat die kaart minder future-proof is. Ik heb enkele andere kaarten op een rij gezet, maar daar schiet ik niet veel mee op.
Wat zouden jullie aanraden?
Ik wilde oorspronkelijke een uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB halen op basis van de BBG. Echter krijgt deze kaart niet de nieuwste AMD-technologieën met upscaling/extra frames, ondanks de kaart veel "raw power" biedt voor de prijs.
Gezien de GPU ~50% van de prijs bepaald van het systeem dat ik wil bouwen, wil ik graag wat advies in welke kaart goed en future-proof is.
Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer met alle varianten en typenummers, ondanks alle benchmarks. Ook met de release van de nieuwe RX 9060 XT kaarten.
Een bekende van mij speelt op een 4070 Ti. Dat lijkt me qua performance meer dan genoeg.
Ik zoek een?
GPU. Zie hierboven. Ik wil graag nieuwe(re) games op 1440p/ultra/60fps spelen.
Wat is je budget?
Voorkeur voor ~500 euro, maar dit is wel rekbaar tot ~600(+) euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem moet ik nog bouwen. Zie mijn andere topic.
Ik denk dat de RX 7800 XT dus afvalt, omdat die kaart minder future-proof is. Ik heb enkele andere kaarten op een rij gezet, maar daar schiet ik niet veel mee op.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5060 Ti 16GB OC Edition | € 469,- | € 469,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 Gaming OC 16G | € 671,99 | € 671,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING 16G OC | € 749,99 | € 749,99 |
1 | Videokaarten | Powercolor Reaper Radeon RX 9060 XT 16GB | € 399,- | € 399,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.289,98 |
Wat zouden jullie aanraden?