Hoi Tweakers,
Ik wil zelf een eerste game pc bouwen. Daarop wil ik graag 1440p/60 fps halen op ultra. Ik heb interesse in games zoals Helldivers, S.T.A.L.K.E.R., indie games, co-op games en het emuleren van Switch games. Ik speel niet veel de nieuwste AAA games direct doorgaans. Ik wil een krachtige, future-proof PC, maar ondanks dat is het ook een rabbit hole waar er áltijd een beter component is. Ga ik dat nodig hebben?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil primair erop gamen. Misschien ook wat editen (Adobe, Resolve). Dit is secundair.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de 1100 euro, dit is echter wel rekbaar tot 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Enkel een scherm (1440p).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles qua componenten. Ik wil 1440p/60 fps op ultra halen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Vrienden suggereren een NVIDEA-kaart vanwege alle software-functies. Toch neig ik meer naar AMD, omdat dit een stuk goedkoper is. Dit is nog wel een twijfelpunt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
1440p/60fps halen met goede graphics. De kast hoeft voor mij geen LED-circus te zijn. Lager energieverbruik is fijn, maar zeker geen eis.
Ga je overklokken?
Denk het niet. Ik heb er geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Wat tips en adviezen. De setup is gebaseerd op de BBG. Het enige verschil is de 7800 ipv 7700 kaart. De guide is inmiddels wat verouderd (mei 2024). Eigenlijk zijn mijn vragen:
Ik wil zelf een eerste game pc bouwen. Daarop wil ik graag 1440p/60 fps halen op ultra. Ik heb interesse in games zoals Helldivers, S.T.A.L.K.E.R., indie games, co-op games en het emuleren van Switch games. Ik speel niet veel de nieuwste AAA games direct doorgaans. Ik wil een krachtige, future-proof PC, maar ondanks dat is het ook een rabbit hole waar er áltijd een beter component is. Ga ik dat nodig hebben?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil primair erop gamen. Misschien ook wat editen (Adobe, Resolve). Dit is secundair.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de 1100 euro, dit is echter wel rekbaar tot 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Enkel een scherm (1440p).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles qua componenten. Ik wil 1440p/60 fps op ultra halen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Vrienden suggereren een NVIDEA-kaart vanwege alle software-functies. Toch neig ik meer naar AMD, omdat dit een stuk goedkoper is. Dit is nog wel een twijfelpunt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
1440p/60fps halen met goede graphics. De kast hoeft voor mij geen LED-circus te zijn. Lager energieverbruik is fijn, maar zeker geen eis.
Ga je overklokken?
Denk het niet. Ik heb er geen verstand van.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 217,99 | € 217,99 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 112,47 | € 112,47 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 508,99 | € 508,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 76,- | € 76,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,50 | € 29,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 95,73 | € 95,73 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) | € 87,- | € 87,- |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.257,58 |
Wat verwacht je van ons?
Wat tips en adviezen. De setup is gebaseerd op de BBG. Het enige verschil is de 7800 ipv 7700 kaart. De guide is inmiddels wat verouderd (mei 2024). Eigenlijk zijn mijn vragen:
- Zijn er inmiddels andere onderdelen die ik beter kan pakken? Als de totaalprijs wat lager uitvalt, dan is dat mooi meegenomen.
- Kan ik hier draadloos op gamen?[/i]
- Is de 7800 het voor 80 euro meer waard over de 7700? (of moet ik tóch NVIDEA gaan?)
- Er komen snel nieuwe videokaarten aan van AMD en NVIDEA. Is het nog het wachten hierop waard, omdat het wat doet met de prijzen?
- Alle andere tips en adviezen zijn ook welkom!