aansluitschema CVhaard -+buffervat + warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bij-ons
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-06 23:49
ik heb een aansluitschema gemaakt voor het water deel van mijn nieuwe CV haard + buffervat + warmtepomp.
ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met de vraag of het zo goed is, ben namelijk geen installateur.
Ook ben ik er nog niet uit hoe de boel elektrisch moet gaan schakelen zodra ik uit het buffervat gebruik, is dan eenvoudig de kamerthermostaat laten beslissen dat de ontlaadpomp uit moet voldoende??

Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXxxsbH28ZDOlEhJBzGOOCUK0go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZhLZ9OyVmYof8i3oGQ4yRpv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:46

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De vloerverdeler mag zo zonder pomp, voor hogere COP.
De terugslagkleppen zijn niet nodig als je de juiste 3wegklep hebt (maar kan ook niet echt kwaad).
Zit er ook een circulatiepomp in de warmtepomp? Welk type is dat?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:50
Als je al vloerverwarming hebt zou ik voor de simpele versie gaan.

Warmtepomp, driewegklep en boiler voor de verwarming en sww.

Open haard lekker los houden, de warmte buffer je dan in de ruimte ipv in het vat en dat is ook een buffer.

Scheelt je een boel leidingwerk, regelingen, kleppen en vaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tillumen op 10-06-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bij-ons
Ik heb de vloerverdeler met pomp bedacht met de reden dat het water uit de buffer 90 of 95 graden kan bereiken. de verdelers kunnen eigenlijk niet meer dan 70 graden aan. warmte pomp denk ik aan een Thermia Calibra Eco van 8KW. deze pomp is grondgebonden en kan dus ook koelen.
er zit inderdaad een circulatie pomp in deze warmtepomp , vandaar dat ik een hydrolische neutrale verdeler had bedacht.
wat bedoel je met "de juiste 3weg klep". ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:14
Je menggroep heeft toch al een pomp? Dan kan je vv pomp toch weg? Of vat ik het nu verkeerd op?

[ Voor 18% gewijzigd door Kanoet op 10-06-2025 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bij-ons
Nog een vraag voor mensen met ervaring, wat gaat er gebeuren in deze opstelling zodra ik ga koelen.
Bedoeling is dat het buffervat dan niet mee doen dus direct vanaf warmtepomp naar vloerverdeler.
ik heb geen idee wat de mengpomp op de verdeler dan doet, laat hij water van 18 graden door ???
Pagina: 1