Na veel lezen toch maar een topic maken.
Ik heb nu een CV ketel van 14 jaar oud met ingebouwde boiler, waarom???? ik woon er pas net
Ik woon in deze woning sinds 1 dec 2024 en heb totaal 1085m3 gas gebruikt. redelijk laag omdat ik in de winter ook stook met de houtkachel en op de werkkamer met de airco.
Huis is ui 1997, maar wel geisoleerd en heeft HR++ glas.
Keuken heeft vloerverwarming, rest van het huis plaat.
Huiskamer wil ik de plaatverwarming vervangen voor een convector. Vloerverwarming is te duur voor nu.
Totaal oppervlakte van de woning is 170m2
Wil het wel zo hebben dat het voor een gezin geschikt is, mocht ik het ooit willen verkopen. momenteel wonen we er met zijn 2tjes
De zolder (nu werkkamer) heeft een airco maar is fijn als die (deels) op de WP mee kan draaien. Tevens heeft deze een eigen badkamer en wil ik hier ooit een B&B in starten.
Mede hiervoor zit ik te denken aan een 300 liter boilervat.
Verder nog 2 slaapkamers waarvan er 1 niet wordt gebruikt (we zijn met 2 personen)
Begane grond:
Dus keuken en huiskamen (1 ruimte met vloerverwarming en een lage temp convector, die laatste nog te plaatsten.
Gang benede met normale plaat verwarming
Berging die op 18C moet blijven met normale plaat verwarming
1e verdieping:
2 slaapkamers, gang en badkamer.
2e verdieping:
Zelfstandige ruimte met normale plaatverwarming, airco en badkamer.
Wil volledig van het gas af, is dit haalbaar?
Koken doe ik al op inductie, ook al een Quooker in de keuken.
Wat heb ik daar voor nodig?
Omdat ik de haard nu nog heb en er net pas woon heb ik geen referentie.
ChatGPT zegt 13KW wisselaar en 300 liter buffervat.
Heb ik een vat nodig met extra verwarmings element?
En wat voor wisselaar?
Hoop vragen en onbekenden. Wil voordat ik een adviseur ga uitnodigen een beetje vooronderzoek hebben gedaan zodat ik niet iets aangesmeerd krijg.
met een 13KW krijg ik 4150 subsidie begrijp ik.
Ik heb nu een CV ketel van 14 jaar oud met ingebouwde boiler, waarom???? ik woon er pas net
Ik woon in deze woning sinds 1 dec 2024 en heb totaal 1085m3 gas gebruikt. redelijk laag omdat ik in de winter ook stook met de houtkachel en op de werkkamer met de airco.
Huis is ui 1997, maar wel geisoleerd en heeft HR++ glas.
Keuken heeft vloerverwarming, rest van het huis plaat.
Huiskamer wil ik de plaatverwarming vervangen voor een convector. Vloerverwarming is te duur voor nu.
Totaal oppervlakte van de woning is 170m2
Wil het wel zo hebben dat het voor een gezin geschikt is, mocht ik het ooit willen verkopen. momenteel wonen we er met zijn 2tjes
De zolder (nu werkkamer) heeft een airco maar is fijn als die (deels) op de WP mee kan draaien. Tevens heeft deze een eigen badkamer en wil ik hier ooit een B&B in starten.
Mede hiervoor zit ik te denken aan een 300 liter boilervat.
Verder nog 2 slaapkamers waarvan er 1 niet wordt gebruikt (we zijn met 2 personen)
Begane grond:
Dus keuken en huiskamen (1 ruimte met vloerverwarming en een lage temp convector, die laatste nog te plaatsten.
Gang benede met normale plaat verwarming
Berging die op 18C moet blijven met normale plaat verwarming
1e verdieping:
2 slaapkamers, gang en badkamer.
2e verdieping:
Zelfstandige ruimte met normale plaatverwarming, airco en badkamer.
Wil volledig van het gas af, is dit haalbaar?
Koken doe ik al op inductie, ook al een Quooker in de keuken.
Wat heb ik daar voor nodig?
Omdat ik de haard nu nog heb en er net pas woon heb ik geen referentie.
ChatGPT zegt 13KW wisselaar en 300 liter buffervat.
Heb ik een vat nodig met extra verwarmings element?
En wat voor wisselaar?
Hoop vragen en onbekenden. Wil voordat ik een adviseur ga uitnodigen een beetje vooronderzoek hebben gedaan zodat ik niet iets aangesmeerd krijg.
met een 13KW krijg ik 4150 subsidie begrijp ik.