Mijn Samsung TV is na 3 jaar kapot gegaan.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy Hofman
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10-06 11:22
Hi! Ik hoop dat er mensen zijn die mij hierin advies kunnen geven...

Mijn vraag:
Ik heb 3 jaar geleden een Samsung TV gekocht, de 75AU7170. Er begonnen lichte donkere plekken in het toestel te komen, dit kwam uit het niets. In verloop van tijd zijn de vlekken alleen maar erger geworden en is het eigenlijk niet meer leuk om naar de TV te kijken.

Nu heb ik een prijsopgave ontvangen van 417.04 ontvangen. Hier ben ik natuurlijk niet blij mee. Wat zou ik hier nog mee kunnen? TV is aangekocht bij *knip en zij geven aan ga naar de fabrikant, de fabrikant zegt ga naar *knip en beide zeggen dus eigenlijk zoek het maar uit.

Iemand tips wat ik hiermee aan moet?

[ Voor 2% gewijzigd door Jorgen op 12-06-2025 14:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:52
Zoek even op het forum op non conform, zijn genoeg vergelijkbare topics te vinden.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Davy Hofman 3 Jaar valt ruim binnen de verwachte levensduur van een televisie. Voor je rechten op garantie, zie https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product. Volg ook de links naar ConsuWijzer aldaar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:06
Met de hierboven gegeven adviezen - laat je vooral NIET afschepen!

Je recht op kosteloze reparatie is duidelijk, maar je recht krijgen kan af en toe een lange adem vereisen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:08

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De fabrikant is degene die gelijk heeft: 3 jaar is namelijk buiten de fabrieksgarantie, dus wat Samsung betreft is de kous daarmee af. 3 jaar is binnen de wettelijke garantie en de verkoper is degene die de wettelijke garantie moet leveren. Je hebt recht op kostenloze reparatie, als de verkoper dat niet kan heb je recht op ontbinding van het contract en dat betekent de hele aankoopsom terug (en de defecte televisie ook terug). Omdat dat voor de verkopende partij het meest nadelig is, zal deze waarschijnlijk een aanbod doen voor een vervangende televisie. Het is aan jou om dat te accepteren of niet.

De volgorde van stappen is: Eerst vriendelijk vragen en uitleggen hoe de vork in de steel is, dan stel je ze formeel in gebreke en als ze dan nog niet meewerken ontbindt je de koopovereenkomst. Probleem is altijd dat je zelf je recht moet halen, de verkopers gokken erop dat de meeste consumenten zich met een kluitje het riet in laten sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door dmantione op 12-06-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarnaast lijken me garantie-afhandelingen geschikter voor het Shopping Forum. Een schopje die kant op dus.
Omdat we daar doorgaans geen winkels noemen, heb ik die uit de TS gehaald.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1