Shift delete

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn Ordelmans
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09-06 21:58
Mijn vraag
Ik heb een map door middel van shift delete verwijderd. Hoe kan ik deze terughalen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recuva

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uit je back-up.

Verder zou je met een data rescue app nog wat kunnen doen op je schijf, geen idee hoe goed zoiets werkt op een SSD overigens. Voorwaarde is wel dat je de betreffende schijf onmiddellijk uitzet en er absoluut geen enkele verwerking meer op doet dan een recovery app op los laten. Dat zal dus met een ander systeem gedaan moeten worden dan het systeem waar je dit probleem op hebt gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:55
Als het een externe schijf is heb je misschien nog mogelijkheden om wat terug te halen.
Bij een Windows systeem schijf/partitie inderdaad direct stoppen met gebruiken en vanaf een ander systeem of WinPE omgeving recoveren.
Maar bij SSD's is vrijwel altijd TRIM actief, dan heb je al vrijwel geen kans meer op herstel.
Het enige wat je dan eventueel nog terug zal zien zijn resten van bestandsnamen, maar geen bruikbare inhoud meer.

Aesonlabs: Is it possible to recover data from TRIM enabled SSD?

Zelf gebruik ik voor recoveries GetDataBack.
Met de evaluatie versie kan je losse bestanden previewen/openen (en ook kopiëren vanuit je temp folder O-) ) om te controleren of de recovery succesvol is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYKaZpx4avPNoDdf7Ra6fCyjoV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J1nLFImhhXiqVnsxK6VcyLJY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bjorn Ordelmans schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:56:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Tja, zo werkt het niet... https://gathering.tweakers.net/forum/faq#quickstart
Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn. Dat houdt ook in dat je aangeeft waarop je gezocht hebt (met welke keywords), wat je gevonden hebt en waarom het gevondene niet voldeed.
Kun je aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt, en wat het resultaat daarvan was? Het is niet de bedoeling om zonder enige vorm van eigen inzet een probleem "te dumpen" op dit forum. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B