Mijn huidige systeem uit 2018 (grotendeels uitgekomen i.s.m. jullie hulp) werkt niet meer fijn; daarnaast lijkt de SSD steeds trager te worden (het lijkt erop dat deze aan zijn einde zit(?))..
Huidige systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video's en foto's bewerken, games (bv call of duty, doom), huis-tuin-keuken en beheerwerk (via bv visual studio code). Van alles wat dus
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm MSI Optix MAG322CQRV Zwart
Randapparatuur (boxjes, webcam, ms sculp, laserprinter etc).
Via Amazon eerder een Kingston NV3 (retail) 2TB op de kop getikt. Deze plaats ik als extra SSD naast de Lexar.
Wat hoeft niet in dit systeem
Ik ga niet overklokken, en aangezien de kast toch op de grond staat, hoef ik ook niet (persé) RGB oid te hebben. Dit zie ik toch niet
Waar heb ik hulp bij nodig (wat verwacht je van ons?):
In de afgelopen weken heb ik reviews gelezen, benchmarks gecheckt, maar heb 2 zaken waar ik toch nog twijfels over heb. Ik zou hier graag wat hulp bij willen hebben.
Videokaart
Ik zie in benchmarks dat de 5070TI en 5080 aardig aan elkaar gewaagd zijn (vandaar ook in mijn wensenlijst beiden vermeld zijn). Ik kan niet echt een geen keuze maken, prijstechnisch zou je naar de 5070TI kijken, maar zou de 5080 niet meer "bang for bucks" zijn? Ik vind deze keuze lastig.
Kast
Op dit moment heb ik een kast die ik weinig hoor (zacht geroezemoes om het zo maar te omschrijven). Ik heb hier op tweakers enkele reviews gelezen van nieuwe kasten, maar kan niet helemaal duiden of de keuze die ik maak nu ook zorgt voor eenzelfde stille kast.
Als het bv een goede kast welke stiller kan zijn door het bijbestellen van fans (ter vervanging van) kan dat natuurlijk ook.
Budget
Mijn 2018-build was ~2k, als ik (weer) tussen de 2-2.5k zit zou dat perfect zijn.
Over de onderstaande build ontvang ik graag jullie advies/adviezen
.
Huidige systeem:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 216,78 | € 216,78 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X470-F GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart/Blauw | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | MSI Optix MAG322CQRV Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 30,41 | € 30,41 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial MX500 m.2 1TB | € 183,01 | € 183,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 430,20 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video's en foto's bewerken, games (bv call of duty, doom), huis-tuin-keuken en beheerwerk (via bv visual studio code). Van alles wat dus
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm MSI Optix MAG322CQRV Zwart
Randapparatuur (boxjes, webcam, ms sculp, laserprinter etc).
Via Amazon eerder een Kingston NV3 (retail) 2TB op de kop getikt. Deze plaats ik als extra SSD naast de Lexar.
Wat hoeft niet in dit systeem
Ik ga niet overklokken, en aangezien de kast toch op de grond staat, hoef ik ook niet (persé) RGB oid te hebben. Dit zie ik toch niet
Waar heb ik hulp bij nodig (wat verwacht je van ons?):
In de afgelopen weken heb ik reviews gelezen, benchmarks gecheckt, maar heb 2 zaken waar ik toch nog twijfels over heb. Ik zou hier graag wat hulp bij willen hebben.
Videokaart
Ik zie in benchmarks dat de 5070TI en 5080 aardig aan elkaar gewaagd zijn (vandaar ook in mijn wensenlijst beiden vermeld zijn). Ik kan niet echt een geen keuze maken, prijstechnisch zou je naar de 5070TI kijken, maar zou de 5080 niet meer "bang for bucks" zijn? Ik vind deze keuze lastig.
Kast
Op dit moment heb ik een kast die ik weinig hoor (zacht geroezemoes om het zo maar te omschrijven). Ik heb hier op tweakers enkele reviews gelezen van nieuwe kasten, maar kan niet helemaal duiden of de keuze die ik maak nu ook zorgt voor eenzelfde stille kast.
Als het bv een goede kast welke stiller kan zijn door het bijbestellen van fans (ter vervanging van) kan dat natuurlijk ook.
Budget
Mijn 2018-build was ~2k, als ik (weer) tussen de 2-2.5k zit zou dat perfect zijn.
Over de onderstaande build ontvang ik graag jullie advies/adviezen
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Tray | € 252,23 | € 252,23 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition | € 1.199,- | € 1.199,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition | € 975,- | € 975,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 130,99 | € 130,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 150,- | € 150,- |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 121,99 | € 121,99 |
Totaal | € 2.162,01 |
http://specs.tweak.to/5253