In het verleden ben ik hier goed geholpen; ik hoop hier opnieuw de ontbrekende kennis (los van lezen/bekijken van reviews e.d.) te vinden om een goed, voor de toekomst bestendig systeem weer aan te kopen en in elkaar te zetten. Omdat ik zeker weer 5-6 jaar met het systeem wil doen, dacht ik aan een budget tot 2000 euro (excl randapparatuur waaronder 4k scherm).
Natuurlijk, grotendeels zal gaming (FC5, FA 3/4, BF1, GTA5, Diablo) worden, daarnaast standaard (office) werk waarvoor de pc gebruikt zal gaan worden,.
Het huidige systeem (I5-2500k met een 670) zit in deze kast, enkel denk ik dat ik het systeem of doorschuif, of verkoop, en dan is de case wel handig eromheen;
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
De pc zoals ik deze nu heb opgesteld; ik ga niet overklokken (of ja, misschien een beetje, maar het gaat er mij vooral om, om een stabiel systeem te hebben (en te houden voor de aankomende jaren)).
Hierdoor zijn er nog wat vraagtekens, zie na de RML.
Mijn huidige opzet;
Waar ik echt hulp bij nodig heb;
Moederborden:
Ik begrijp/merk dat hier een hoop keuze voor is, vandaar ook 2 mb welke ik in de WL heb staan. Zit te twijfelen of dit misschien voor wat ik ermee ga doen te uitgebreid is, en wellicht een 450 bordje voldoende is om verder te komen.
Bijvoorbeeld:
pricewatch: MSI B450 Tomahawk
pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming
Storage voor mijn Windows en apps installatie:
Zit tussen een M2 of een 'normale' SATA ssd te twijfelen. M2 heeft geen kabels verder nodig, maar ik weet niet zeker of kosten/baten nuttig zijn;
Zijn er nog andere zaken waar ik niet aan gedacht had, maar wel nodig zijn? Dan hoor ik deze graag.
Dank alvast voor jullie input
Natuurlijk, grotendeels zal gaming (FC5, FA 3/4, BF1, GTA5, Diablo) worden, daarnaast standaard (office) werk waarvoor de pc gebruikt zal gaan worden,.
Het huidige systeem (I5-2500k met een 670) zit in deze kast, enkel denk ik dat ik het systeem of doorschuif, of verkoop, en dan is de case wel handig eromheen;
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
De pc zoals ik deze nu heb opgesteld; ik ga niet overklokken (of ja, misschien een beetje, maar het gaat er mij vooral om, om een stabiel systeem te hebben (en te houden voor de aankomende jaren)).
Hierdoor zijn er nog wat vraagtekens, zie na de RML.
Mijn huidige opzet;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 318,99 | € 318,99 |
1 | Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi) | € 289,- | € 289,- |
1 | Asus ROG Strix X470-F GAMING | € 205,- | € 205,- |
1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G | € 895,- | € 895,- |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 84,- | € 84,- |
1 | NZXT S340 Elite Zwart/Blauw | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2C3000C16 | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Corsair RM750x (2018) | € 104,50 | € 104,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.122,29 |
Waar ik echt hulp bij nodig heb;
Moederborden:
Ik begrijp/merk dat hier een hoop keuze voor is, vandaar ook 2 mb welke ik in de WL heb staan. Zit te twijfelen of dit misschien voor wat ik ermee ga doen te uitgebreid is, en wellicht een 450 bordje voldoende is om verder te komen.
Bijvoorbeeld:
pricewatch: MSI B450 Tomahawk
pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming
Storage voor mijn Windows en apps installatie:
Zit tussen een M2 of een 'normale' SATA ssd te twijfelen. M2 heeft geen kabels verder nodig, maar ik weet niet zeker of kosten/baten nuttig zijn;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 165,95 | € 165,95 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 159,90 | € 159,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 325,85 |
Zijn er nog andere zaken waar ik niet aan gedacht had, maar wel nodig zijn? Dan hoor ik deze graag.
Dank alvast voor jullie input
http://specs.tweak.to/5253