Toevallig is vandaag een werkplan voorbereider langsgekomen. Ik moet dus een PE6 coaxkabel van 25m voorzien. De rest doen zij. Het is wat raar dat ik zelf die kabel moet komen, maar dat kaart ik achteraf aan via de Ombudsdienst. Reden zal zijn dat de kabel uit 1 stuk moet zijn.Asterion schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:07:
Wat heeft de klantendienst effectief gezegd over het leggen van de kabel?
Het is in België wel een beetje standaard dat jij vanuit de meterkast of vanaf waar dan ook in huis een kabel voorziet tot aan de rooilijn waarop zij komen aansluiten.
Volgens mij is het vanaf hun aansluitpunt tot aan jouw rooilijn op kosten van Telenet zelf?
Maar hoe schets zich de situatie? Loopt de kabel van Telenet via de gevel? Dan vermoed ik dat zij gewoon vragen om genoeg lengte te voorzien tot aan het punt waarop zij willen aansluiten?
Dat is misschien een paar huizen verder? Of loopt de kabel onder de grond of aan de overkant van de straat?
Hieronder staat eigenlijk mooi uitgelegd wat zij van jou verwachten;
https://www2.telenet.be/r...-het-telenet-netwerk.html
Situatie: coax kabel binnen gaat door de energiebuis. Ik moet voor de afstand van 20m ongeveer 23m kabel voorzien. 25 om maar zeker te zijn. De kabel moet vanaf mijn gevel ondergronds onder het voetpad naast het huis komen te liggen tot hun distributiekabel die bij de buren voor de gevel staan.
Onderstaande een lelijke tekening van de situatie