Bezwaar gemaakt Douane via PostNL, beslis termijn verstreken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:21
In januari heb ik vanuit de VS een pakket ontvangen, bij de inklaring heeft de douane het hoge tarief gerekend terwijl het ging om een goed waar het lage tarief voor had gerekend moet worden.
Het verschil betrof ongeveer zo'n 80 euro.
Ik ben via PostNL in bezwaar gegaan, helaas zijn zij de tussenpersoon bij dit soort kwesties.

Ongeveer een maand geleden heb ik PostNL gevraagd om een update van de Douane en omdat de beslistermijn ruim was verstreken heb ik ook aangeven dat als er niet tijdig wordt beslist ik recht heb op een dwangsom.
Tegelijkertijd heb ik bij PostNL mijn dossier opgevraagd zodat ik zelf contact kon hebben met de Douane.

Hier heb ik vandaag het volgende bericht op terug gekregen .

"Wij begrijpen heel goed dat het erg frustrerend is dat de afhandeling van uw verzoek zo lang op zich laat wachten. U heeft tot nu toe meer dan voldoende geduld getoond en dat waarderen wij oprecht.

Wij willen u graag toelichten dat wij als PostNL Customer Service optreden als tussenpersoon in deze procedure. Dit betekent dat wij uw verzoek correct hebben doorgestuurd en contact onderhouden met de Douane, maar dat de uiteindelijke behandeling en beslissing volledig bij hen ligt.
Helaas hebben wij geen invloed op de snelheid waarmee zij deze verzoeken oppakken en afronden.

Op 20 januari 2025 hebben wij een ontvangstbevestiging van uw verzoek ontvangen. Sindsdien hebben wij regelmatig contact gehad met de Douane, maar tot op heden hebben wij nog geen inhoudelijke terugkoppeling ontvangen.
De Douane ontvangt momenteel een groot aantal verzoeken tot terugbetaling en herziening. Door de beperkte capaciteit en hoge werkdruk kunnen deze helaas niet allemaal binnen de gebruikelijke termijn worden afgehandeld.

Wij begrijpen dat dit voor u geen bevredigend antwoord is, en we vinden het oprecht vervelend dat we op dit moment niets meer kunnen doen dan afwachten. Zodra wij een update van de Douane ontvangen, nemen wij uiteraard direct contact met u op.

Wij hopen op uw begrip en danken u nogmaals voor uw geduld. "

Ik heb opnieuw geantwoord dat ik mijn dossier wil zodat ik verder kan met mijn bezwaar en dit voortaan rechtstreeks wil gaan doen met de Douane.
Hierop moet ik uiteraard nog een reactie terug krijgen.

Iemand ervaring en tips hoe hier verder mee te gaan dealen? Het lijkt erop dat PostNL hier gatekeeper gaat spelen voor een overheidsinstantie. Maar zonder dossier stukken, weet ik niet op welke data mijn grieven zijn doorgezet naar de Douane.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Cobb schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:33:
. Sindsdien hebben wij regelmatig contact gehad met de Douane,
hier geloof ik niks van. Laat ze dit eens specificeren.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik wacht maandag nog af, als ik maandag mijn dossier niet krijg van Post.NL dien ik een WOO verzoek in bij de Douane om de stukken van mijn bezwaar te krijgen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:11

EvH

Wij begrijpen heel goed dat het erg frustrerend is dat de afhandeling van uw verzoek zo lang op zich laat wachten. U heeft tot nu toe meer dan voldoende geduld getoond en dat waarderen wij oprecht.
Komt op mij over alsof het een ChatGPT reactie is.

Daarnaast veel tekst en afgewimpeld. Is een beller niet sneller in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik bel niet meer met PostNL. Mijn ervaring is dat je een halfuur in de wacht staat en afgewimpeld wordt met beloftes niet worden waargemaakt.
Ik wil dit allemaal vastleggen, als er niet op mijn bezwaar beslist wordt overweeg ik in beroep te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad, maar dan met DPD als vervoerder. Ik heb het toen zelf geprobeerd af te handelen, maar liep compleet vast; de douane hield vol dat het MRN nummer dat ik van DPD had gekregen niet klopte, en DPD hield vol van wel. kastje <---> muur dus, en uiteindelijk kreeg ik een berichtje dat het dossier was gesloten vanwege overschrijding bezwaartermijn -O-

Nu ging het bij mij om 'slechts' 30 euro, maar het is me wel duidelijk geworden dat je hier als leek al 2-0 achter staat en het niemand wat interesseert.

Intentionally left blank

Pagina: 1