Vraag
Alle reacties
Draai eens een testprogramma van je harde schijf fabrikant.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Maar die nieuwe SSD bevat waarschijnlijk geen data, dus dan start ie ook niet op.l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:48:
Nou heb ik net een nieuwe sdd opgestuurd gekregen, is die er in zetten de oplossing?
Mogelijk is het starten vanuit een Ubuntu live iso het gemakkelijkste. Vanuit daar heb in een hele linux omgeving om de problemen op te lossen.l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:55:
Daar kom ik met recovery mode of f12?
Dell lattitude e6410PD2JK schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:01:
Over welk apparaat hebben we het hier? Bij een HP / Lenovo / Dell / etc.. zijn er diagnostische tests in de UEFI gebakken en kun je die proberen.
Ik heb de sdd er dus nog niet in gezet, ik dacht dat het mogelijk een optie zou zijn om het op te lossen
Ik zie hier in de foutmelding :run fsck manually
[ Voor 15% gewijzigd door l.vaneijck op 06-06-2025 16:10 ]
:strip_exif()/f/image/022Ln1kTijLDm8hyewRJtlZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door l.vaneijck op 06-06-2025 16:16 ]
Daar ben je al te ver. Je moet dat menu oproepen voordat hij van de schijf gaat starten.
Maar doe eens die fsck waar hij om vraagt op de prompt? Vermoedelijk een niet-schone shutdown geweest, dan blijft je filesystem soms als alleen-lezen totdat je een fsck hebt uitgevoerd, daarna kan het zijn dat-ie het gewoon weer doet.
Alternatief is nieuwe SSD erin en het systeem opnieuw installeren.
I reject your reality and substitute my own
Dan zegt ie
Grub>
Als ik daar fsck achter typ kent ie het niet
:strip_exif()/f/image/022Ln1kTijLDm8hyewRJtlZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 91% gewijzigd door l.vaneijck op 06-06-2025 19:57 ]
1
| fsck exited wirh status code 4 |
Ofwel, ja, je partitie heeft problemen, maar we hebben we niet zomaar voor je opgelost.
Je moet terug naar die initramfs prompt en daar
1
| fsck /dev/sda3 |
Ik zeg overal yes neem ik aan
Ik ben geen fsck expert, maar in 9 van de 10 gevallen was dit voor mij voldoende.
Niet gewoon de uitknop neem ik aan?
Hier staat "shutdown" niet bij (dus doet ie daarom niet), maar wel "reboot".
Dus doe die maar, bijvoorbeeld.
Overigens staan je eerste checks van de tweede foto, chdisk en chkdsk ook niet in die lijst met beschikbare commando's, dus das logisch dat je daar dan ook een 'not found' op krijgt.
edit: exit kan natuurlijk ook ja, die deed bij je eerdere tests op de foto ook al wat ja.
[ Voor 10% gewijzigd door BrainCrash op 06-06-2025 21:33 ]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
O, ik was dus al verder, lijkt ok te zijn gegaan, maar dank jullie wel voor de hulpBrainCrash schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:32:
Kijk in het lijstje van beschikbare commando's wat je op de eerste foto hebt staan.
Hier staat "shutdown" niet bij (dus doet ie daarom niet), maar wel "reboot".
Dus doe die maar, bijvoorbeeld.
Overigens staan je eerste checks van de tweede foto, chdisk en chkdsk ook niet in die lijst met beschikbare commando's, dus das logisch dat je daar dan ook een 'not found' op krijgt.
edit: exit kan natuurlijk ook ja, die deed bij je eerdere tests op de foto ook al wat ja.
Je filesystem is nog steeds read-only. Dat gaat dus niet werken.
Is je SSD niet stiekem ook nog eens vol? Dan gaat ‘t ook op readonly en moet je clean doen. Helpt dat niet, dan nog maar een keer een volledige fsck laten lopen en nogmaals proberen.
Daarna ziet ‘t er wel somber uit voor deze schijf en is het een goed idee als je de mogelijkheid hebt (en de packages geïnstalleerd) smartctl -a /dev/sda te draaien en de output hier te delen.
I reject your reality and substitute my own
Knoppix is een prima keuze
Als je gaat checken is het goed om eerst te proberen met fsck en dan checken met Smart Tools via live USB. SystemRescue heeft een tool als je die gebruikt om te checken, of Knoppix of via de command line met smartctl, maar als je niet normaal kunt opstarten is het al een teken dat het de harde schijf is.
Met 'fsck -y' kan je de ja/nee vragen skippen btw (staat niet in de man-file)
[ Voor 9% gewijzigd door Merik op 07-06-2025 13:23 ]
[ Voor 27% gewijzigd door l.vaneijck op 07-06-2025 13:54 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Merik op 07-06-2025 13:58 ]
Ik weet niet wat voor SSD het is, maar 4 maanden lijkt geen lange levenduur btw.
en kan ik deze dan gebruiken om er windows op te zetten:
hoe doe ik dat dan? na het vervangen van de SSD?
--------------------------------------------------------------------------------
Samenvatting image
--------------------------------------------------------------------------------
Back-updefinitiebestand: C:\Users\iemand\Documents\Reflect\Mijn Back-up(1).xml
Automatisch verifiëren: N
Bestandssysteem verifiëren: J
Maximale bestandsgrootte: Automatisch
Compressie: Medium
Wachtwoord: N
Intelligent kopiëren: J
Energiebesparing: N
E-mail bij succes: N
E-mail bij waarschuwing: N
E-mail bij fout: N
Totaal geselecteerd: 157,06 GB
Datum en tijdstip: 27-12-2024 21:23:59
Bestemming
Back-uptype: Volledig
Bestandsnaam: I:\E5DDF2D6C70B179D-00-00.mrimg
Bewerking 1 van 6
Harde schijf: 1
Stationsletter: is niet beschikbaar
Volume: \??\Volume{6871f128-2e8a-41d8-85d9-91d14edb1a58}
Bestandssysteem: FAT32 (LBA)
Label: ESP
Grootte: 496,0 MB
Vrij: 456,1 MB
Gebruikt: 39,9 MB
Bewerking 2 van 6
Bestandssysteem: Ongeformatteerd
Label:
Grootte: 128,0 MB
Vrij: 0 B
Gebruikt: 128,0 MB
Bewerking 3 van 6
Stationsletter: C
Volume: \??\Volume{816c2878-9795-450b-ac2d-774bdf363643}
Bestandssysteem: NTFS
Label: OS
Grootte: 450,34 GB
Vrij: 306,41 GB
Gebruikt: 143,93 GB
Bewerking 4 van 6
Volume: \??\Volume{34a398cc-0013-436d-9c0f-40ac0565bf4d}
Label:
Grootte: 795,0 MB
Vrij: 169,1 MB
Gebruikt: 625,9 MB
Bewerking 5 van 6
Volume: \??\Volume{73406526-def3-49d6-b446-e3642b246642}
Label: Image
Grootte: 12,96 GB
Vrij: 642,3 MB
Gebruikt: 12,33 GB
Bewerking 6 van 6
Volume: \??\Volume{6415b774-52bc-440d-8631-35c32081bb36}
Label: DELLSUPPORT
Grootte: 1,06 GB
Vrij: 1,04 GB
Gebruikt: 20,5 MB
Image aanmaken is gestart op: vrijdag 27 december 2024 21:23
Initialiseren
Schrijfsnelheid van de schijf aan het testen
Schrijfmethode: Cache van het bestandssysteem gebruiken
Bestemmingsstation: Vrije ruimte 698,00 GB
Drempel voor vrije ruimte: Oudste back-upsets verwijderen als de vrije ruimte minder is dan 5,00 GB
Volumesnapshot wordt aangemaakt - Even wachten...
Volumesnapshots zijn aangemaakt
Voortgang van verifiëren:
\??\Volume{6871f128-2e8a-41d8-85d9-91d14edb1a58}
C:\ \??\Volume{816c2878-9795-450b-ac2d-774bdf363643}
\??\Volume{34a398cc-0013-436d-9c0f-40ac0565bf4d}
\??\Volume{73406526-def3-49d6-b446-e3642b246642}
\??\Volume{6415b774-52bc-440d-8631-35c32081bb36}
Partitie die opgeslagen moet worden: ESP
Bitmap van het bestandssysteem lezen
Partitie opslaan
Partitie die opgeslagen moet worden: <GEEN NAAM>
Partitie opslaan
Partitie die opgeslagen moet worden: OS (C:)
Partitie opslaan
Partitie die opgeslagen moet worden: <GEEN NAAM>
Partitie opslaan
Partitie die opgeslagen moet worden: Image
Partitie opslaan
Partitie die opgeslagen moet worden: DELLSUPPORT
Partitie opslaan
Index opslaan
Nieuw bestand: 202,90 GB E5DDF2D6C70B179D-00-00.mrimg
Bewaarregels
Bewaarregels worden toegepast op alle overeenkomende back-upsets in de bestemmingsmap
Volledig: 12 volledige back-up(s) bewaren
Gekoppelde incrementele en differentiële back-ups worden ook verwijderd
Back-up sets: 1 set(s) gevonden
Er valt niets te verwijderen
Differentieel: 4 differentiële back-up(s) bewaren
Gekoppelde incrementele back-ups worden ook verwijderd
Differentiële back-ups: 0 gevonden
Er valt niets te verwijderen
I/O prestaties: lezen 458,7 Mb/s - schrijven 311,7 Mb/s
Image aanmaken is succesvol voltooid in 01:55:00.
Al je eerst posts gaan blijkbaar over een Linux systeem, want alle screenshots zijn van Linux / Grub bootscreens..
Maar de backup-log die je hier nu gepost hebt is én van een Windows gepartitioneerde schijf (allemaal NTFS partities), én is ook nog gemaakt vanuit een Windows computer (gezien de genoemde filepaden)..
Als je de nieuwe SSD in je laptop bouwt staat daar niks op.
Geen Windows en ook geen Linux.
Gezien de schijffouten die je eerder gehad hebt, zou ik adviseren om het OS nieuw, schoon te installeren, dan weet je zeker dat er geen beschadigde systeembestanden meegenomen worden.
Dus vanuit een opstartbare USB stick opstarten, die gemaakt is als óf een Windows installatiedrive, óf als een Linux installatiedrive.
In beide gevallen heb je niks aan die gemaakte backup.
Mocht je tóch precies dezelfde installatie willen blijven hergebruiken, dan is de makkelijkste manier om de oude schijf direct te clonen naar de nieuwe schijf.
Moet je wel:
- een apparaat hebben waar je beide schijven tegelijk op kunt aansluiten
- een nieuwe SSD hebben die minimaal dezelfde grootte heeft dan de oude.
Dan is het vervolgens het makkelijkst om vanaf een bootable (Linux) USB drive op te starten, en vanuit daar de disk-clone te maken.
Maar dan vraag ik me dus af wat er nu op die schijf staat.
Je wilt op de nieuwe schijf Windows installeren?
Staat die nu ook al op je oude schijf dan? Of staat daar Linux op?
- If Linux: waarom wil je dan nu naar Windows?
En ook: bij Windows heb je daarnaast waarschijnlijk ook nog een geldige licentiecode nodig.
- If Windows: Dan was het niet verstandig om file-check tools uit te gaan voeren vanuit een Linux systeem, en verklaart waarschijnlijk ook wel waarom die schijf steeds op Read-only stond, aangezien Linux lastig kan doen bij beschadigde Windows disks.. Filechecks op NTFS systemen kun je nog altijd het beste vanuit een Windows systeem doen.
Dus zoals je ziet: het is mij onduidelijk wat nu precies de situatie is.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
ik denk dat de verwarring komt doordat ik er weinig verstand van heb, sorry daarvoor.
met deze post loop ik het riscico dat adviezen over mijn vostro laptop en deze door elkaar gaan lopen, dan krijgen we nog meer verwarring, dus ik zou jullie willen vragen hier alleen advies te geven over deze latitude laptop? ik hoop dat dit ok is zo,
Je hebt het allemaal over "deze laptop" en "de andere laptop", maar wij kunnen vanaf afstand niet zien wat jij bedoelt met "deze laptop" hè. Zeker niet als je de ene keer screenshots gebruikt die van het ene apparaat komen, en dan opeens backup logs van een ander apparaat, met schijven die ook nog heen en weer gaan. (?)
En is er nu ook nog een nieuwe SSD ergens? Of is dat een bestaande die uit een ander apparaat komt? (een van de twee laptops?)
En als je niet meer met Windows 10 wilt werken, wil je dan met Windows 11 verder gaan, of met Linux?
Heeft volgens mij niet zoveel te maken met ergens verstand van hebben, maar meer over het niet duidelijk en gestructureerd uitleggen wát de situatie precies is, wat je hebt, wat daar de details van zijn, en wat je wil bereiken.. o.a..
De zeer matige startpost zonder enige inhoudelijke details of overzicht erin werkt ook niet mee natuurlijk.
om de ssd er in te zetten moet ik eerst zorgen dat ik iets kan als ik zometeeen deze (dell latitudu E6410) met een lege SSD heb, en ik heb begrepen dat ik dat met rufus https://rufus.ie/downloads/ moet doen, jullie gaven aan dat ik voor mijn andere laptop de 3e van boven moest hebben, voor deze dell latitudu E6410 ook? Jullie gaven aan dat voor oudere systemen misschien beter een oudere versie? Mij leek dat er niet echt iets kapot kon gaan, dus ik ben met de 3e van boven gaan proberen: hoe kom ik hier verder? Ik zie geen .exe file?
voor de duidelijkheid: op deze laoptop lijkt het me handiger linux te houden, het is zo'n oud ding,
ik ben aan het heen en weer mailen met iemand om dit verhaal gestructureerrder te maken, tot nog toe nog geen resultaat. En dit is een vrij concrete vraag, vandaar.
:strip_exif()/f/image/GoRZoEpbVVZxhgmmOKFhycwC.png?f=user_large)
Voor wat verduidelijking/opheldering zie dit uitgebreide topic:BrainCrash schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:53:
Je hebt het allemaal over "deze laptop" en "de andere laptop", maar wij kunnen vanaf afstand niet zien wat jij bedoelt met "deze laptop" hè. Zeker niet als je de ene keer screenshots gebruikt die van het ene apparaat komen, en dan opeens backup logs van een ander apparaat, met schijven die ook nog heen en weer gaan. (?)
En is er nu ook nog een nieuwe SSD ergens? Of is dat een bestaande die uit een ander apparaat komt? (een van de twee laptops?)
Windows 11 on unsupported device
[ Voor 116% gewijzigd door l.vaneijck op 17-06-2025 23:21 ]
Wat je geopend hebt ís letterlijk de .exe file.l.vaneijck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:18:
hoe kom ik hier verder? Ik zie geen .exe file?
Staat zelfs in de titelbalk van je screenshot. ("rufus-4.9_x86.EXE")
Probleem is hier natuurlijk dat je een .exe file probeert te openen/runnen vanuit een Linux systeem. Dat gaat natuurlijk nooit werken. Linux kan helemaal niks met een .exe file, dat is voor Windows only.
(*muv systemen met Wine erop, maar let's stick to the basics)
Die Rufus .exe file is een portable programma, wat je direct vanuit een Windows omgeving dient te starten.
Met Rufus kun je een USB stick opstartbaar maken, samen met een installatie-disk-image.
Naast dat Rufus programmatje heb je dus ook nog een installatie-image-file nodig van het besturingssysteem wat je wilt installeren. Meestal een .ISO file of een .IMG file.
Dat kan dus bijvoorbeeld de ISO installatiefile zijn van de linux-versie die je wilt installeren.
Die dien je nog te downloaden van de betreffende site van de linux editie.
Meestal een bestand van een paar GB groot.
Binnen het Rufus programma kies je de .ISO installatie-image, en de USB drive, en Rufus schrijft de inhoud van het image-bestand naar de USB drive toe op een manier dat het een opstartbare USB stick wordt.
Vervolgens stop je die beschreven USB stick in de laptop met de lege SSD, en zet je deze aan. Dan zal (als het goed is) de laptop vanzelf opstarten vanaf de USB stick, aangezien er geen ander besturingssysteem op de lege SSD staat.
Dan start ie het Linux systeem Live op vanaf de USB stick, kun je even testen of alles werkt vanuit de desktop omgeving, en vanuit daar kun je ook de instructies volgen om het geheel te installeren op de ingebouwde SSD. (meestal een automatische keuze met een pop-up venster, of iets van een "INSTALL" icoontje op de desktop)
Als je echter Windows erop wilt installeren, heb je een origineel .ISO image file van Windows (10 of 11) nodig.. die zijn echter niet zo makkelijk van de site van Microsoft te downloaden als een Linux ISO is van de betreffende Linux variant, dus misschien eerst even met Linux proberen zou ik zeggen.
super duidelijk, dank je wel! ga ik zo doen.BrainCrash schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:16:
[...]
Wat je geopend hebt ís letterlijk de .exe file.
Staat zelfs in de titelbalk van je screenshot. ("rufus-4.9_x86.EXE")
Probleem is hier natuurlijk dat je een .exe file probeert te openen/runnen vanuit een Linux systeem. Dat gaat natuurlijk nooit werken. Linux kan helemaal niks met een .exe file, dat is voor Windows only.
Die Rufus .exe file is een portable programma, wat je direct vanuit een Windows omgeving dient te starten.
Met Rufus kun je een USB stick opstartbaar maken, samen met een installatie-disk-image.
Naast dat Rufus programmatje heb je dus ook nog een installatie-image-file nodig van het besturingssysteem wat je wilt installeren. Meestal een .ISO file of een .IMG file.
Dat kan dus bijvoorbeeld de ISO installatiefile zijn van de linux-versie die je wilt installeren.
Die dien je nog te downloaden van de betreffende site van de linux editie.
Meestal een bestand van een paar GB groot.
Binnen het Rufus programma kies je de .ISO installatie-image, en de USB drive, en Rufus schrijft de inhoud van het image-bestand naar de USB drive toe op een manier dat het een opstartbare USB stick wordt.
Vervolgens stop je die beschreven USB stick in de laptop met de lege SSD, en zet je deze aan. Dan zal (als het goed is) de laptop vanzelf opstarten vanaf de USB stick, aangezien er geen ander besturingssysteem op de lege SSD staat.
Dan start ie het Linux systeem Live op vanaf de USB stick, kun je even testen of alles werkt vanuit de desktop omgeving, en vanuit daar kun je ook de instructies volgen om het geheel te installeren op de ingebouwde SSD. (meestal een automatische keuze met een pop-up venster, of iets van een "INSTALL" icoontje op de desktop)
Als je echter Windows erop wilt installeren, heb je een origineel .ISO image file van Windows (10 of 11) nodig.. die zijn echter niet zo makkelijk van de site van Microsoft te downloaden als een Linux ISO is van de betreffende Linux variant, dus misschien eerst even met Linux proberen zou ik zeggen.
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door l.vaneijck op 18-06-2025 11:22 ]
dus als ik een SSD in een laptop met linux wil doen heb ik een windows systeem nodig?BrainCrash schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:16:
[...]
Nee, maar wél als je daarvoor Rufus wilt gebruiken, want dat is een Windows-tooltje.l.vaneijck schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:19:
[...]
dus als ik een SSD in een laptop met linux wil doen heb ik een windows systeem nodig?
En aangezien je toch ook al over een Windows systeem leek te beschikken, is dat hier (of in je andere topic) denk ik als meest voor de hand liggende en gebruiksvriendelijke methode genoemd.
Je hebt een manier nodig om de installatie van een besturingssysteem te kunnen starten op de laptop waar nog niks op staat.
Dat kan op een waslijst aan manieren.
Heel vroeger ging dat (uitsluitend) via een bootable floppydisk.
Jaren later werd het ook mogelijk om een opstartbare CD-Rom ervoor te gebruiken
Als je zelf een brander had, kon je zélf ISO image files branden op een CD (of DVD) hiervoor.
Weer jaren later werd het ook mogelijk om via USB mass storage devices een PC op te starten,
en aangezien tegenwoordig PC's geen CD branders meer hebben, is USB de meest aangewezen, en meest voor de hand liggende methode.
Daarnaast kun je ook al decennia lang de methode gebruiken om via het netwerk een installatie te starten, maar daarvoor heb je in je netwerk een server nodig die hiervoor ingericht is, dus die laten we maar even achterwege.
Dus voor nu: Je hebt een bootable USB stick nodig.
Die kun je letterlijk op tientallen manieren maken. Rufus gebruiken is er daar één van.
Aangezien dat voor jou al ingewikkeld lijkt te zijn (no offence), en je nog niet door had dat Rufus(.exe) voor Windows bedoeld is (staat ook letterlijk op de site bij de download-links), en dus de basisverschillen tussen Linux en Windows blijkbaar nog niet helemaal duidelijk zijn, gaat het misschien wat ver om nog vele andere alternatieve manieren ook uit te gaan leggen. Internet/Youtube staat vol met instructies daarvoor, die zou je makkelijk moeten kunnen vinden.
In Linux kun je zo'n USB stick bijvoorbeeld volgens mij zelfs al zonder aanvullende tools maken, door bijvoorbeeld de ISO file via het 'dd' commanto rechtstreeks naar de USB drive te schrijven. Maar van wat ik inschat van je ervaring met het beheren van besturingssystemen, zou ik dat zeker niet aanraden, want als je daar één typfout in maakt kun je zomaar ook je hele werkende linux systeem om zeep helpen.
Ik zou even iemand erbij inschakelen die wat meer hands-on ervaring heeft met dit soort zaken, want het is allemaal nogal lastig uit te leggen via een forum in dit geval.
(in het andere topic van je heeft iemand nota-bene stap-voor-stap screenshots gepost van hoe je de USB stick met Rufus bootable moet maken.)
In ieder geval heb je sowieso een ander, werkend systeem nodig om je laptop met lege SSD aan de praat te krijgen. Dat tweede systeem gebruik je dan om in dit geval de USB stick voor te bereiden voor gebruik op de lege laptop.
[ Voor 4% gewijzigd door BrainCrash op 18-06-2025 12:25 ]
Ik begrijp dat je nog steeds geen werkende Windows USB installatie hebt kunnen maken?l.vaneijck schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:25:
Dat klopt, die andere posts wilde ik dus hier gebruiken, maar hier zit linux op, dus dat werkt niet. in mijn andere systeem zit een lege SSD kaart, dus werkt ook niet, vandaar, ik ga zo naar een repaircafe, kijken of ze daar iets voor me kunnen doen.
Zorg dan eerst dat je dat regelt zodat je Windows (11) op die Dell Vostro kan (laten) installeren.
Zie daarvoor de aanwijzingen in het andere topic:
Windows 11 on unsupported device (Via Rufus)
Wil je ook Windows (11) installeren op die Dell E6410 (werkt prima met een SSD), gebruik dan de optie:
[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 18-06-2025 13:36 ]
404 Signature not found
Nederlands is makkelijker als je denkt
daar sluit ik als TS helemaal bij aanSeatRider schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:59:
Offtopisch, maar ik wil even mijn bewondering uitspreken voor het geduld van de mensen in dit (en het vorige) topic
Als de andere niet-kapotte laptop Linux draait (ik kan niet opmaken om welke van de 2 het gaat), is Ventoy ook een makkelijke tool die hetzelfde doet: https://www.ventoy.net/en/doc_start.html . Je Ubuntu image downloaden van de Ubuntu website, USB stick erin en Ventoy openen, dan de instructie uit de link volgen en de image erop zetten. Dat is niet zoveel werk alleen even uitzoeken hoe
[ Voor 10% gewijzigd door Merik op 19-06-2025 11:57 ]
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
Afgaande op de eerdere posts denk ik dat dat wel zou lukken, maar dat het nu 'even niet' lukt doordat het met de andere problemen op een hoop. Dit denk ik ook door het verwarrende verhaal soms.lordgandalf schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:03:
Vraag een handige vriend ofzo om even mee te helpen. Maar als ik het zo lees is het verbazingwekkend hoe je linux de eerste keer geinstalleerd hebt gekregen. Dus vraag even om hulp want remote is het vaak lastig om uit te leggen wat je moet doen. En als het te veel is zou ik windows installeren en desnoods een linux vmtje erop zetten met virtualbox zodat je kennis kunt opdoen.
Verder is 't wel de moeite om te proberen IMO, hier vragen kan ook gewoon, genoeg mensen die willen helpen (die ook in hetzelfde schuitje hebben gezeten ooit).