Goedenavond.
Mijn desktop start sinds 3 dagen nauwlijks meer op.
Bij het aandoen krijg ik de code C8 of C6 of d0 en het ram lampje blijft branden.
bij 20 keer op de reset knop drukken lukt het soms dat die wilt doorstarten en kan ik alles weer doen.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11
mobo Asus rog strix X570 E gaming
cpu ryzen 5600X
Ram 4 x 8GB vengeance rgb pro 2 sticks zijn half jaar geleden erbij in gekomen ook zonder problemen
videokaart asus RX6750 van amd.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwe windows installatie idee erachter is dat ik sinds 1 week windows 11 heb.
nieuwste bios via de flash tool een keer of 3.
alle ram eruit en 1 voor 1 geprobeerd in elk slot.
clear CMOS en batterij er een keer uitgehaald voor 15min ongeveer.
alles gedemonteerd schoongemaakt en weer inelkaar gezet dus cpu eruit nieuwe pasta aansluitingen gecontroleerd.
de pc is denk ik nu 3.5 jaar oud het is een zelfbouw maar nooit geen problemen gehad of overgeklockt.
graag jullie advies want de codes die het q code aangeeft staan niet in de handleiding en ik kan online weinig vinden.
Mvg Dennis
...
Mijn desktop start sinds 3 dagen nauwlijks meer op.
Bij het aandoen krijg ik de code C8 of C6 of d0 en het ram lampje blijft branden.
bij 20 keer op de reset knop drukken lukt het soms dat die wilt doorstarten en kan ik alles weer doen.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11
mobo Asus rog strix X570 E gaming
cpu ryzen 5600X
Ram 4 x 8GB vengeance rgb pro 2 sticks zijn half jaar geleden erbij in gekomen ook zonder problemen
videokaart asus RX6750 van amd.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwe windows installatie idee erachter is dat ik sinds 1 week windows 11 heb.
nieuwste bios via de flash tool een keer of 3.
alle ram eruit en 1 voor 1 geprobeerd in elk slot.
clear CMOS en batterij er een keer uitgehaald voor 15min ongeveer.
alles gedemonteerd schoongemaakt en weer inelkaar gezet dus cpu eruit nieuwe pasta aansluitingen gecontroleerd.
de pc is denk ik nu 3.5 jaar oud het is een zelfbouw maar nooit geen problemen gehad of overgeklockt.
graag jullie advies want de codes die het q code aangeeft staan niet in de handleiding en ik kan online weinig vinden.
Mvg Dennis
...
[ Voor 3% gewijzigd door Uberme op 04-06-2025 19:44 ]